Graczem będąc…
witam wszystkich
kupilem matiza 0,8i z 2000r i mam problem .
wszystko zaczê³o siê ¿e hucza³ rozrz±d, wymiana rozrz±du , napinacza , pompy wody (by³a na wykoñczeniu) . okazalo siê ¿e stary rozrz±d by³ przestawiony o jeden z±bek , ale autko je¼dzi³o. po poprawnej wymianie rozrz±du autko pochodzilo chwile i zaczêlo rzucac silnikiem , krztusiæ , gasn±æ. odpali³em dzi¶ rano , autko chodzi, ale nie ma mocy , tak jakby co¶ je strasznie d³awi³o. po konkretniejszych oglêdzinach silnika zauwa¿y³em ¿e jest wyciek oleju. olej wycieka z miejsca które by³o zalepiane jak±¶ ¿ywic± (jakie¶ pêkniêcie) miejsce te jest bli¿ej g³owicy przed aparatem zap³onowym (ten element przykrêcony jest do silnika , a do niego aparat zap³onowy). zauwa¿y³em ¿e po dodaniu gazu wraz ze wzrostem obrotów cieknie mocniej). zapala sie co jaki¶ czas check engine .
mial mo¿e kto¶ taki problem , a mo¿e jest mechanikiem ? prosze o pomoc . (element by³ pêkniêty przed zakupem , a stary rozrz±d kto¶ przy wymianie przestawi³ o jeden z±bek)
w tym momencie rozrz±d jest zalo¿ony prawid³owo(nowy) ale auto nie ma mocy i dusi go strasznie
grubsza sprawa,szkoda ze niewstawi³es zdjecia,auto pewnie kupi³e¶ z niewiadomego ¼ród³a,pêkniecie niepowsta³o samo z siebie,auto mo¿e byæ powypadkowe lub po powa¿nej awarii rozrzadu,a jak sytuacja sie przedstawia z przebiegiem?
tak jak pisalem , rozrz±d stary by³ przestawiony o jeden z±bek , przebieg 72 tys mil , nowy rozrz±d zalo¿ony prawid³owo , i dopiero taka sytuacja z silnikiem. (t pêkniêci swoj± droga kto¶ ³ata³ kiedy¶) mo¿e zap³on kto¶ przestawi³ wcze¶niej?
na zdjêciu to jest te miejsce zaznaczone w czerwonym kó³ku pod tymi rurkami

wersja amerykañska ze w milach?ten pekniety element chyba da sie wymieniæ,trzeba sie przyjrzeæ bli¿ej,a co do tego szarpania sprawdza³es ¶wiece + kable WN+kopu³ke z palcem.je¶li problem ci niezniknie po sprawdzeniu lub wymianie tych elementów pozostaje ci aparat zap³onowy a dok³adniej czujnik optyczny aparaty zap³onowego,a ¶wieci sie ci check,raczej czy mryga?zczytywa³es kody b³edów?a co do tego pekniecia to pilnuj sobie oleju dopóki niewymienisz tego elementu.pozdro
witam ,mieszkam w irlandii , jest to wersja irlandzka
problem ga¶niêcia rozwi±zany , poprostu trzeba by³o wyregulowa¶ zap³on. dalej mnie niepokoji ten element zaznaczony na zdjêciu , mo¿e kto¶ wie co to za czê¶æ i na co to wp³ywa ?
nikt nie chce mi pomóc??
witam.sprawdzalem w ksiazce "daewoo matiz" i wyglada na to ,ze w srodku tego elementu znajduje sie plyn chlodniczy.powinny tam byc wkrecone 2 czujniki : czujnik temperatury plynu chlodzacego(blizej dolu silnika),czujnik temperatury od wskaznika na desce rozdzielczej(powyzej)pozdro.
dalej mnie niepokoji ten element zaznaczony na zdjêciu , mo¿e kto¶ wie co to za czê¶æ i na co to wp³ywa ?
Dla czego Cie nie pokoi ten element? Czy chodzi Ci o podstawê aparatu zap³onowego?
nikt nie chce mi pomóc??
kolego zrób bardziej wyra¼ne zdjêcie to co¶ siê poradzi