Graczem będąc…

Mam problem z moim Matizem spala mi 8-9 litrow paliwa po miescie.Czy to bedzie sonda?dziekuje za porady


po miescie powiadasz,tragedii niema,a wywala jakies b³êdy? filtr powietrza ok,dobry jest? sonda jakby pad³a to by palil jeszcze wiecej
Sprawdzales ile pali na trasie?

Korzystajac z okazji mam pytanie, czy jesli spalanie w trasie jest w normie a w miescie pali duzo moze to oznaczac jakis problem techniczny? Czy mozna przyjac, ze skoro na trasie pali malo to wszystko jest ok? Ewentualnie co moze powodowac duze spalanie po miescie mimo, ze na trasie jest ok?
Styl jazdy.

Na spalanie auta ma bardzo du¿o czynników wp³yw. Ciê¿ko jednoznacznie wyrokowaæ.


to ja mia³em inn± sytuacje

zatankowa³em auto za 5 dych bo mia³em zrobiæ ma³a traskê... przy wyje¼dzie z miasta ju¿ benzyny nie mia³em ale w tym przypadku to wina by³a paliwa

co do wiêkszego spalania w mie¶cie to sugeruje zmianê oleju - najbardziej pasuje mi jazda na shellu, na oleju mobila siako¶ tak nerwowo pracuje silnik. A jestem ¶wiecie przekonany ¿e olej na którym je¼dzisz ma wiêcej jak 10ty¶ przebiegu.

zobacz czy masz sprawne hamulce... mo¿e co¶ tam siê z nimi dzieje

tak czy siak widac ze silniczek trochê jest zapuszczony.

do wymiany jak mówi³em olej, filterki, ¶wiece, i kabelki przy okazji

co to stylu jazdy to sam lubiê dynamiczn± jazde.... ale przeliczaj±c pali mi zawsze ok 25z³ na 100 po mie¶cie ... oczywi¶cie je¶li przestrzegasz odp prêdko¶ci... wg mnie przy 110 pali najmniej.

generalnie 8l po mie¶cie to przesada ....
spala mi 8-9 litrow paliwa po miescie jaki masz styl jazdy? ostre przyspieszanie,krecenie na obrotach mocne deptanie gazu zawsze podnosza spalanie. Jaki jest stan techniczny auta? kiedy zmieniane swiece,olej,filtr paliwa powietrza, stan hamulcy,lozysk,opon, Czy termostat sprawny?
Ch³opie mój Matiz pali w mie¶cie oko³o 10 l/ 100 km w mie¶cie a w trasie mo¿na zej¶æ poni¿ej 6, ale ja mam alusy 14' i szersze opony odpowiednio 165/65 z przodu i 175/65 z ty³u, wiêc i tak sie ciesze ze tyle mi spala, wiêc ty mo¿esz sie tym bardziej cieszyæ a ogolnie matizy maj± to do siebie, ¿e du¿o pal± w mie¶cie dok³adnie tyle ile napisa³e¶. Sprawd¼ ci¶nienie w oponkach to te¿ ma wp³yw na spalanie benzyny, a tak¿e to co napisa³ kolega powy¿ej
NIe zgodze siê, ¿e Matizy tyle pal±. Jestem ¶wie¿ym kierowc± i jako pierwszy samochód kupi³em Matiza. Po mie¶cie spala mi ok 6l/km, a je¿d¿ê ró¿nie. Czasami bardzo dynamicznie, a czasami zgodnie z przepisami, chod¼ zawsze szybko przyspieszam do 50km/h.

Spalanie po mie¶cie mo¿e byæ wiêksze nie tylko od stylu jazdy, ale od przebiegu jaki robisz. Je¶li odpalasz zimny silnik i przejedziesz 5-7km to spalanie przy ka¿dym stylu jazdy bêdzie w okolicach 8l bo autko chodzi na ssaniu. Je¶li na biegach 1 i 2 dodajesz ma³o gazu(czyli d³u¿ej na nich je¼dzisz) równie¿ spalanie bêdzie wiêksze. Matiz ma silnik wysoko obrotowy i najlepiej siê czuje na "trójce".
Jesli dalej nie, to u mnie spalanie znacznie spad³o przy wyimianie ¶wiec i przewodów, ale czy nalezy je wymieniæ bêdziesz czu³ przy je¼dzie. Jesli Samochód jest dynamiczny przy starcie(oczywiscie bez przesady to w koñcu silnik 800, a nie 2.2Turbo) to raczej ¶wiecie, przewody i filtr s± O.K. wtedy zobacz jak wygl±da olej...

Pozdro
Matizem je¼dzi g³ownie moja dziewczyna dla której to autko zosta³o kupione. By³a nowym kierowc± i na pocz±tku spalanie w mie¶cie oscylowa³o oko³o 9 litrów na 100km. Powodem by³o nadu¿ywanie sprzêg³a i zbyt pó¼ne hamowanie. Jak sie poduczy³a je¼dziæ to teraz spokojnie mie¶ci siê w 7l/100km. Jak komu¶ po mie¶cie pali 9-10/100 to albo ma uszkodzony silnik (s³aba kompresja,sonda) albo nie umie dobrze je¼dziæ.Na pewno nie jest to normalne spalanie dla Matizka.
Przeczyta³e¶ mój post, napisalem przecie¿, ¿e mam alusy i szersze opony wiec mi mo¿e 10 paliæ, a silnik mam po remoncie wiêc to raczej wina kó³, ¿e pali mi 10 l...
Po mie¶cie spala mi ok 6l/km, a je¿d¿ê ró¿nie. Czasami bardzo dynamicznie, a czasami zgodnie z przepisami, chod¼ zawsze szybko przyspieszam do 50km/h.

Moglbys napisac jakie Ty odcinki pokonujesz, ze spala Ci 6l/100km? Nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 7,5l/100 km a jezdze bardzo delikatnie. Jesli mozesz to opisz dokladniej swoj styl jazdy, dzieki
Przeczyta³e¶ mój post, napisalem przecie¿, ¿e mam alusy i szersze opony wiec mi mo¿e 10 paliæ, a silnik mam po remoncie wiêc to raczej wina kó³, ¿e pali mi 10 l...

I tak pali o wiele za du¿o. 165 czy 175 to nie s± na tyle szerokie opony aby by³a tak du¿a ró¿nica w spalaniu. Jak masz prawid³owe ci¶nienie powietrza to ró¿nica bêdzie znikoma. Albo co¶ nie tak z Twoim silnikiem albo nie umiesz ekonomicznie je¼dziæ.
No, byæ mo¿e nie umiem, ale oprócz opon mam te¿ wieksze bo 14 calowe felgi. Móg³bym cie prosiæ oto ¿eby¶ napisa³ jak je¼dziæ, tzn. przy jakich prêdko¶ciach zmieniaæ biegi itp. apropos silnika, silnik mam po remoncie(by³a robiona g³owica i wymieniane pier¶cienie, wiec nie wiem co jest nie tak, mechanik filtra powietrza nie wymienil tak samo ¶wiec (toi juz zrobi³em, ale przyda³oby sie jeszcze kopu³ke wymieniæ), ale co jeszcze mo¿e byæ, wtryskiwacze ? Dodam tylko ze codziennie je¿dze na krótkich dystansach oko³o 8 km po mie¶cie, mo¿e to te¿ ma wp³yw. Czekam na odpowiedzi... Pozdrawiam
mi w trasie uda³o sie zejsc ponizej 5l ok 4,7l w aucie mia³em 5 osób
Galus46 ko³a 14" nie s± du¿e, w ogóle bym nie bra³ tego pod uwage. Jak u siebie w Omedze mia³em 17" 235/45 to by³a ró¿nica oko³o 1,5l/100km w porównaniu do 15" 195/50, wiêc ró¿nica miêdzy standardowymi 13" a tymi Twoimi 14" jest minimalna. Co do techniki kierowania to jak najwiêcej hamuj silnikiem, nie nadu¿ywaj sprzêg³a, rozpêdzaj siê dynamicznie do prêdko¶ci któr± chcesz jechaæ, nie ¿y³uj zimnego silnika, jak jedziesz z jednostajn± prêdko¶ci± to staraj siê u¿ywaæ mo¿liwie najwy¿szego biegu. Czy bieg jest odpowiedni poznasz po tym ¿e auto jeszcze przyspiesza po wci¶niêciu gazu. Jak tylko burczy i praktycznie nie przyspiesza to znaczy ¿e bieg masz za wysoki. Nie ma sensu uczyæ siê na pamiêæ przy jakich prêdko¶ciach jakie biegi wrzucaæ bo to zale¿y od sytuacji. Jak potrzebujesz mocy to ci±gniesz prawie do koñca obrotów, jak chcesz jechaæ nie przyspieszaj±c to dasz jak najni¿sze obroty. Jednak najczêstrzy b³ad (szczególnie m³odych kierowców) to nadu¿ywanie sprzêg³a czyli wciskanie go podczas hamowania i na zakrêtach. Jak jedziesz to przewiduj co jest w oddali czyli hamowanie silnikiem jak najwcze¶niej (byle ruchu nie tamowaæ). No i Matiz to nie jest auto sportowe wiêc je¶li nale¿ysz do "szybkich i w¶ciek³ych" to jazda z ci±g³ym przyspieszaniem i nag³ym hamowaniem da spalanie porównywalne do silnika 2.0
Wiesz ja nie nale¿e do szybkich i wsciek³ych kierowców, bo wiem, ¿e tym samochodem nie ma co szybko je¼dziæ bo tak jak powiedzia³e¶ nie jest to auto sportowe, byæ mo¿e jest to wina zapchanego katalizatora, bo przyczyn± remontu mojego silnika by³o spalanie oleju, dymi³ na niebiesko, byæ mo¿e przez spalanie oleju sie katalizator zapcha³. Czy to mo¿e byæ w³asnie przyczyna zbyt duzego spalania beznyny po remoncie??? Czy od spalania oleju katalizator sie zapycha????? Czekam na odp i Pozdrawiam
Czy od spalania oleju katalizator sie zapycha??

G³ównie od tego.
Aha to mamy przyczynê takiego stanu rzeczy, co mam w tej sytuacji zrobiæ, nie mogê przecie¿ wywaliæ katalizatora :/ Co mogê w tej sytuacji zrobiæ, bez wywalania katalizatora ?
Wymieniæ katalizator na nowy.
Po mie¶cie spala mi ok 6l/km, a je¿d¿ê ró¿nie. Czasami bardzo dynamicznie, a czasami zgodnie z przepisami, chod¼ zawsze szybko przyspieszam do 50km/h.

Moglbys napisac jakie Ty odcinki pokonujesz, ze spala Ci 6l/100km? Nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 7,5l/100 km a jezdze bardzo delikatnie. Jesli mozesz to opisz dokladniej swoj styl jazdy, dzieki

Dok³adnie. Szybko rospêdzam siê do 50km/h - biegi zmieniam na ró¿nych prêdko¶ciach, bo jakos mi to wychodzi automatycznie, wiêc czêsto nie zwracam uwagi na wska¼nik. ale tak jak zauwarzy³em to:
1- 15-20km/h
2 - 30-40km/h

A dalej to ju¿ zalezy czy mi siê spiszy, bo jak tak to 4ty bieg wrzucam przy 60-70, jak nie to przy 50km/h wsadzam 4ke i tak ju¿ sobie jade. Ale jak jestem ju¿ rozpêdzony a wiem, ¿e np. zaraz bêde skrêca³, albo widzê, ¿e ¶wiat³a gdzies tam przedemn± zmieniaj± siê na czerwone to wyrzucam atuko "na luz" i tylko hamuje w razie potrzeby. Na odcinkach "z górki" równie¿ rozpêdzam siê do prêdko¶ci jak± chce jechac(albo troche mniej, jak spadek jest spory bo autko i tam przyspieszy) i "tocze siê". Dok³adniej troszkê to tak je¿d¿e.

Odcinki pokonuje naprawdê ró¿nie, chod¼ ostatnio najczê¶ciej pokojune trasê od domu do dziewczyny i odwrotnie, wiêc spalanie mam troche wiêksze(4-5km) ale i tak mniej niz 7,5l.
ostatnio zala³em 24l benzyny i z "prawie rezerwy" mia³em pe³ny bak. Przejecha³em ponad 160km i i wskazówka jest troszkê poni¿ej 3/4baku.

Kiedy¶ "Myszka" pali³a mi wiêcej teraz je¿d¿ê szybciej i samochód spala mi mniej benzyny, mo¿e te¿ sprubój je¼dziæ dynamiczniej(chodzi mi o rezpêdzanie, nie o prêdko¶æ maksymaln±). Zauwarzy³em, ¿e najwa¿niejsze w tym samochodzie to jak najszybciej "pozbyæ siê" pierwszych dwóch biegów bo na nich autko jest bardziej "paliworzerne".

Pozdrawiam
Mój Matiz a obecnie Matki piali w mie¶cie ok 7l w trasie poni¿ej 5l.
le jak jestem ju¿ rozpêdzony a wiem, ¿e np. zaraz bêde skrêca³, albo widzê, ¿e ¶wiat³a gdzies tam przedemn± zmieniaj± siê na czerwone to wyrzucam atuko "na luz" i tylko hamuje w razie potrzeby.

Nie rób tak bo niepotrzebnie silnik utrzymuje obroty ja³owe wy¿sze ni¿ na postoju i zu¿ywa paliwo. Hamuj silnikiem bo po ok. 3 sekundach bez naciskania gazu ECM odcina dop³yw paliwa i silnik sprê¿a samo powietrze, a i klocki hamulcowe starcz± na d³u¿ej.
le jak jestem ju¿ rozpêdzony a wiem, ¿e np. zaraz bêde skrêca³, albo widzê, ¿e ¶wiat³a gdzies tam przedemn± zmieniaj± siê na czerwone to wyrzucam atuko "na luz" i tylko hamuje w razie potrzeby.

Nie rób tak bo niepotrzebnie silnik utrzymuje obroty ja³owe wy¿sze ni¿ na postoju i zu¿ywa paliwo. Hamuj silnikiem bo po ok. 3 sekundach bez naciskania gazu ECM odcina dop³yw paliwa i silnik sprê¿a samo powietrze, a i klocki hamulcowe starcz± na d³u¿ej.

To dziwne bo moj ojciec jezdzi tak od kilkunastu lat i nigdy nie mial wiekszy problemow z tego powodu. A z tego co mi sie wydaje to moj matiz spala mniej niz inne opisywane w tym temacie, wiec moze jednak cos w tym jest? ^^
Byc moze masz racje, bo napewno auto spala wiecej niz na postoju, ale to i tak mniej niz przy wciskaniu gazu, nieznam sie dokladnie jeszcze na mechanice i dzialaniu tego wszystkiego, ale nie urazajac Ciebie ani Twojej wiedzy to akurat w tej kwestii ufam mojemu ojcu ktory nauczyl mnie jezdzic tak, a nie inaczej. On sam jest zawodowym kierowca od wielu lat i nigdy nie mial problemow z samochodami, wiec narazie postaram sie jezdzic "po ojcowemu" ^^
Pozdrawiam

P.S co do problemu Roberta to sprawdz filtr powietrza. Byc moze masz juz stary badz brudny. Auto jesli bedzie dostawalo lepsze powietrze to automatem bedzie mniej spalac.

Edit.
------------
Dzisiaj przyuwarzy³em, ¿e jak siê spiesze to trzeci bieg wrzucam przy 40-50 ^^ czwarty przy 90 (o.0) - ale 12km go przegna³em i ró¿nica na wskazniku by³a ju¿ widoczna ><"
Jeszcze sprawdze, czy napewno jest zapchany, a jest na to sposób, w miejscie sondy lambda wkreca sie manometr i mierzy ci¶nienie spalin, a ¿e mam mo¿liwo¶æ zrobienia tego w szkole to to zrobie i zobaczymy co wyjdzie. Pozdrawiam
Byc moze masz racje, bo napewno auto spala wiecej niz na postoju, ale to i tak mniej niz przy wciskaniu gazu, nieznam sie dokladnie jeszcze na mechanice i dzialaniu tego wszystkiego, ale nie urazajac Ciebie ani Twojej wiedzy to akurat w tej kwestii ufam mojemu ojcu ktory nauczyl mnie jezdzic tak, a nie inaczej. On sam jest zawodowym kierowca od wielu lat i nigdy nie mial problemow z samochodami, wiec narazie postaram sie jezdzic "po ojcowemu" ^^
Pozdrawiam

Moja wiedza mechaniczna jest do¶æ przeciêtna i nie czujê siê w ¿aden sposób ura¿ony. piwo:
Na zu¿ycie paliwa ma du¿y wp³yw technika jazdy tzn. p³ynna jazda i zmiana biegów we w³a¶ciwym momencie wiêc nie da siê tego nauczyæ inaczej ni¿ w praktyce. Je¶li mo¿esz korzystaæ z do¶wiadczenia swojego ojca to bardzo dobrze.
Tutaj zgodzê siê z Bercikiem, wystarczy zaobserwowaæ je¿d¿±c autkiem z komputerem spalanie na luzie a spalanie na bigu i puszczonym gazie.
Tutaj zgodzê siê z Bercikiem, wystarczy zaobserwowaæ je¿d¿±c autkiem z komputerem spalanie na luzie a spalanie na bigu i puszczonym gazie.

Od kiedy to ECM poka¿e spalanie w trakcie jazdy?
Koledze nie chodzi o to, ¿e w matizie pokazuje spalanie na komputerze, bo wiadomo, ¿e matiz nie posiada komputera pok³adowego. Chodzi³o mu o to, ¿eby sprawdzi³ jak wygl±da sprawa hamowania silnikiem i jazd± na luzie w samochodzie wyposa¿onym w owy komputer, który ma opcjê pokazywania spalania chwilowego. Pozdrawiam

Od kiedy to ECM poka¿e spalanie w trakcie jazdy?

W wiêkszo¶ci samochodów jest wy¶wietlane spalanie chwilowe na komputerku.
Galus46 nieura¿ajac stylu jazdy Twojego ojca,ale tak jezdzic to mozesz maluchem lub fiatem 125 badz poldkiem na gazniku,auto które ma przynajmniej monowtrysk ma odciecie paliwa przy hamowaniu silnikiem,nawet gazniki bodajze w uno tez mia³y ta opcje, jeszcze jedno chyba ze masz w aucie instalke gazu 2 generacji,moi rodzice jezdzac maluchem tez tak robili przesiadajac sie na matiza za ka¿dym razem mówilem hamujcie silnikiem,powiinoo sie minimalizowac jazde na luzie,nawet jakbys poszedl na kurs szkolenia jazdy przez Skode to tam jazda na luzie jest w pierwszej kolejnosci zwalczana,nie tylko ze wzgledu na ekonomike ale jadac na zalaczonym biegu bez wciskania gazu w zakrecie mamy wieksza mozliwosc wyjscia z poslizgu.pozdrawiam

Od kiedy to ECM poka¿e spalanie w trakcie jazdy?

W wiêkszo¶ci samochodów jest wy¶wietlane spalanie chwilowe na komputerku.

Ale temat dotyczy Matiza! wiêc jak?
Galus46 nieura¿ajac stylu jazdy Twojego ojca,ale tak jezdzic to mozesz maluchem lub fiatem 125 badz poldkiem na gazniku,auto które ma przynajmniej monowtrysk ma odciecie paliwa przy hamowaniu silnikiem,nawet gazniki bodajze w uno tez mia³y ta opcje, jeszcze jedno chyba ze masz w aucie instalke gazu 2 generacji,moi rodzice jezdzac maluchem tez tak robili przesiadajac sie na matiza za ka¿dym razem mówilem hamujcie silnikiem,powiinoo sie minimalizowac jazde na luzie,nawet jakbys poszedl na kurs szkolenia jazdy przez Skode to tam jazda na luzie jest w pierwszej kolejnosci zwalczana,nie tylko ze wzgledu na ekonomike ale jadac na zalaczonym biegu bez wciskania gazu w zakrecie mamy wieksza mozliwosc wyjscia z poslizgu.pozdrawiam

komputer matiza w czasie hamowania silnikiem przechodzi w tryb hamowania i podaje mniejsz± dawkê paliwa - tak przynajmniej jest opisane w ksi±¿ce

kiedy¶ pamiêtam testowa³em hamowanie silnikiem i wysz³o mi wy¿sze spalanie w mie¶cie... mo¿e temu ¿e podszed³em zbyt idealistycznie i hamowanie koñczy³em na 2ce. szkoda ze w matizie nie ma obrotomierza, bo domy¶lam siê ze poni¿ej pewnych obrotów silnik dostaje wiecej paliwa aby zupe³nie nie zgas³.

jak to w³a¶nie jest?
komputer matiza w czasie hamowania silnikiem przechodzi w tryb hamowania i podaje mniejsz± dawkê paliwa

Prawie ¿e znikom±.
bo domy¶lam siê ze poni¿ej pewnych obrotów silnik dostaje wiecej paliwa aby zupe³nie nie zgas³.

jak to w³a¶nie jest?

chyba powy¿ej 1600 obrotów/min odcinane s± wtryskiwacze przy hamowaniu silnikiem a poni¿ej ju¿ jaka¶ tam ilo¶æ paliwa jest podawana.
no 1500obr/min ja s³yszalem wiec pewnie tak jest ksiazka tak podaje,szko³a mnie tez tak uczy³a,w praktyce jak to jest,podejrzewam ze wa³snie odcina paliwo powyzej 1500obr/min,obrotek dobra sprawa w³asnie,ECM dowiaduje sie g³ownie ze silnik jedzie bez obciazenia g³ownie z mapsensora,czujnika po³ozenia przepustnicy,sondy lambda i itp,wiec w teorii jesli wszystko mamy sprawne cut off powinien dzia³ac
Kolego Maniek doskonale wiesz, w jakim kontek¶cie by³o ów zdanie. nie konkretnego auta, lecz ogó³u. W ka¿dym aucie z kompem i cz±stkowym spalaniem zauwa¿ysz tak± sytuacjê. Nawet w explorerze. Wiêc nie wiem, po co siê czepiasz kolegów.
Kolego steyr chyba mnie pomylile¶ z kim¶ innym, bo mój ojciec nie je¼dzi samochodem, ba nie ma nawet prawa jazdy Pozdrawiam
A ja dzisiaj specjalnie to sprawdzi³em na ojca samochodzie. Ojciec ma skode 1.9TD w³a¶nie z komputerkiem który na bierz±co pokazuje spalanie. I przy rozpêdzeniu siê do 80-90km/h spalanie w okolicach 5,5l/100km. Wyrzuci³em samochód na luz i spalanie spad³o do 0,7l/100km

Wiêc jednak samochód podaje mniejsz± dawke paliwa, czy mo¿e komputer w skodzie jest cos zaklamany?? Ojcowe autko to diesel, wiêc czy to te¿ mo¿e mieæ jakie¶ znaczenie??
Przepraszam, je¶li komu¶ moje pytania wydaj± siê banalne, albo wrêcz g³upie. Ale mam te¿ takie pytanie. Przejecha³em dzisiaj Matizem ok 200km (Gliwice-Tychy-Gliwice-Rybnik-Gliwice i jeszcze trochê po Gliwicach) i auto pomimo ¿e sporo by³o na trasie spali³o mi tylko samo co gdyby je¼dzi³ po mie¶cie. Czy my¶licie, ¿e mo¿e to byæ moja wina??(zbyt pó¼ne, lub wczesne wk³adanie 5tego biegu?) A mo¿e to dlatego, ¿e sta³em w trzech kilku kilometrowych korkach i wtedy mi autko spalilo znacznie wiêcej i ca³o¶æ siê wyrówna³a??
Galus46 racja co do kolegi vda to spalanie w skodzie,a zatrzymaj sie na postoju i zobacz ile pokazuje komputer,pewnie to samo,to jest chwilowe spalanie,komputer oblicza ile silnik potrzebuje paliwa na ja³owym biegu przeliczajac to pewnie na jednostke czasu,co do spalania w matizie na tej trasie,korki robia swoje,silnik bierze paliwo a auto stoi w miejscu niestety,jedynym wyjsciem w korku jest zgaszenie silnika i pchanie auta co kilka tych metrów zalezy od korka
hyh wiesz jak bym mial staæ w korku zgasiæ silnik i pchaæ samochód to wola³bym i¶æ pieszo bo samochód s³u¿y do tego, ¿eby nim je¼dziæ, a ¿e trzeba czasem postaæ w korku no cu¿, tak to ju¿ jest, coraz wiêcej samochodów jest na naszych drogach wiêc korki s± i bêd± i to jeszcze wiêksze ni¿ s± teraz, a jak nie chcesz staæ w korku to kup sobie motocykl, albo skuter
Od¶wie¿ê temat bo mam podobny problem ostatnio.

Wymienione: kable WN, filtr powietrza, ¶wiece na NGK odstêp 1,1mm. Jeszcze jadê wymieniæ filtr paliwa.

Opony mam 145/70/13 a wiêc te w±skie. Ci¶nienia pilnuje. Hamulce sprawdzane - nic nie trze, auto siê toczy lekko.

Spalanie w trasie w granicach 6.4 - 6.7 l/100km. W mie¶cie ma³o je¿d¿ê ale powiedzmy na ka¿de 100km je¶li przypadnie 10km w mie¶cie to spalanie skacze na 7.5l/100. Wnioskujê ¿e je¶li zrobi³bym 100km w mie¶cie to wyjdzie ponad 10l/100.

HELP
Mam identyczne spalanie co piaseq, po miescie przy totalnie oszczednej jezdzie( zawsze prawy pas, jak najwyzszy bieg, luz najczesciej jak sie da ) na pelnym baku zrobie 350km. Tak sobie poczytalem ze innym pali po 6 litrow na miescie. Siostra jezdzila wczesniej tym autem i po wymianach oleju itd autko palilo tyle samo. Autem jezdze sam ze szkoly i spowrotem codziennie jakies 7km w jedna strone, caly czas na ssaniu zapewne. Fajnie by bylo zeby palilo chociaz litr albo i 2 mniej na 100. Kiedys jechalem na trasie w 2 osoby 130/140 to przejechalem 300 km i bylo pusto ale to pewnie normal. Da sie cos z tym zrobic, jakies rady, co moze byc przyczyna takiego spalania ?
slike99, te 7km w jedn± stronê jest powodem wiêkszego spalania bo silnik jest nie do grzany. Wsiadasz rano to po odpaleniu poczekaj choæ z 3min niech sobie pochodzi na ja³owym a nie kluczyk i odjazd.
a to nie wyjdzie na to samo jak on ma stac na jalowym przez 3 min i potem w droge jak wsiadam i jade ? Zreszta zapewne wiekszosc osob tak jak ja jezdzi gora 10km od zimnego do zimnego i im pali mniej ? Co najlepiej po kolei sprawdzic z rzeczy mechanicznych zeby wyeliminowac watpliwosci ? Matiz ma komputer zeby go podpiac i sprawdzic co i jak ?
Matiz ma komputer zeby go podpiac i sprawdzic co i jak ?

Komputera nie ma ale ma ECM. Tu masz co i jak: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2869

Napisz jak siê ma uk³ad zap³onowy czyli ¶wiece,przewody WN,kopu³ka,palec rozdzielacza.

Filtr powietrza by³ wymieniany?
Dzieki za pomoc, w tym tygodniu skocze do mechanika i obadam co i jak. Jak cos bedzie nie tak to napewno napisze, jeszcze raz dzieki
Dowiedzialem sie dzisiaj ze w dokumentach ktore dostalem od siostry ( wczesniejszy wlasciciel ) jest faktura za naprawe i zostalo wymienienione dnia 06.06.09 :
- kopulka aparatu zaplonowego
- palec rozdzielacza
- przewody zaplonowe
- swieca zaplonowa matiz
- wtryskiwacz
- zespol optyczny matiz

Z tego co sie dowiedzialem od siostry samochod po tej naprawie o wiele szybciej jezdzil.

Osobiscie juz zglupialem i nie wiem ocb ale mam 210 km przejechane i sporo ponizej pol baku to max 320 km zrobie, a jezdze naprawde jak emeryt teraz staram sie dodatkowo jak najwiecej hamowac silnikiem, ehh..... ktos jest wstanie pomoc ?
slike99, sprawdza³e¶ przy okazji ? http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2869
mam matiza 2001r mam go 1.5roku przez zime pierwszego roku duzo mi palil na okolo 7litrach robil 80km wiec wymienilem przewody. a ze przyszla wiosna samochodowi sie poprawilo i na tych samych 7 litrach zdazalo sie z110-120zrobic myslalem ze to przewody i ze bedzie git. ale przyszla zima tego roku i znow to samo wiec wybralem sie do mechcanika ten zmierzyl cisnienie na tlokach i ze uszcelka wypalona na drugim to kupilem uszczelke i pierscionki przy okazji ikazalem wymienic ale dalej bylo zle. wiec kupilem swiece
palec zaplonowy
kopulke
przewody i powymienialem i nic
niespala mi dobrze na 1 tlok od prawej(czarny nagar na swiecy)
a dodatkowo przezuca mi plyn do oleju na jakies 10 tys litr dolewam czy to glowica uszkodzona?czy blok?
a samochod jak zapalam rano to czuc benzyne (niespala dobrze) sonda? dziekuje z gory za pomoc
Nie wiem sk±d sie bior± wypowiedzi, ¿e spalanie 8-10l w mie¶cie to norma. Ja swoim Matrixem je¿d¿e te¿ 1,5 roku, zrobi³em 15kkm i nigdy nie uda³o mi sie przekroczyæ spalania 7l. A osi±gn±³em tyle w t± zime przy wielkich mrozach, gdzie podczas dojazdu na uczelnie 15km dopiero w po³owie trasy silnik nabiera³ dobrej temperatury. Obecnie, gdy je¿d¿e na odcinkach nie wiêkszych ni¿ 20km, z czego regularnie stoje w niema³ych korkach Rybnickich, lub jazda autostrad± do Gliwic (czêsto 130-140km/h) spalanie przekracza 6l, w trasie aby przekroczyæ te 6l musze jechaæ ci±gle 120-130km/h, albo mieæ bardzo szarpan± jazde. Dodam, ¿e mam dynamiczny styl jazdy, ale dobrze sie dogaduje z silnikiem, nie pêdze na zabój i hamowanie silnikiem jest wszechobecne.
Dla przyk³adu moge pokazaæ moje statystyki: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/18775 .
Nie wiem sk±d sie bior± wypowiedzi, ¿e spalanie 8-10l w mie¶cie to norma. Ja swoim Matrixem je¿d¿e te¿ 1,5 roku, zrobi³em 15kkm i nigdy nie uda³o mi sie przekroczyæ spalania 7l. A osi±gn±³em tyle w t± zime przy wielkich mrozach, gdzie podczas dojazdu na uczelnie 15km dopiero w po³owie trasy silnik nabiera³ dobrej temperatury. Obecnie, gdy je¿d¿e na odcinkach nie wiêkszych ni¿ 20km, z czego regularnie stoje w niema³ych korkach Rybnickich, lub jazda autostrad± do Gliwic (czêsto 130-140km/h) spalanie przekracza 6l, w trasie aby przekroczyæ te 6l musze jechaæ ci±gle 120-130km/h, albo mieæ bardzo szarpan± jazde. Dodam, ¿e mam dynamiczny styl jazdy, ale dobrze sie dogaduje z silnikiem, nie pêdze na zabój i hamowanie silnikiem jest wszechobecne.
Dla przyk³adu moge pokazaæ moje statystyki: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/18775 .

Wiesz jak ktos robi krotkie odcinki to nie ma sie co dziwic ze spalanie bedzie wieksze. Jak sam napisales pokonujesz odcinki okolo 20 km a to juz zupelnie inaczej odbija sie na zuzyciu paliwa.
No w³a¶nie i o tym mówie, skoro je¿d¿e na odcinkach 15km, na których ¶rednio 10min spêdzam w korkach i nie potrafie osi±gn±æ nawet 7l/100km, to jak niektórzy tutaj mog± nazywaæ spalanie ponad 8l norm± w mietku?
O spalaniu na trasie nawet nie mówie, wtedy 5,5l to norma, najmniej zszed³em do 5,2l w 4 osoby na górkach do Zakopanego, a i tak gazu nie szczêdzi³em.
Uwierz mi, ¿e spalanie 10 litrów w matizie jest ca³kiem normalne przy poruszaniu siê na ma³ych odcinkach. To, ¿e je¼dzisz odcinki 15 km nawet w korkach ju¿ znacznie zmniejsza spalanie. Przy dzia³aj±cym ssaniu silnik bierze bardzo du¿o paliwa. Porównaj sobie, Tobie jak jedziesz 15 km, silnik rozgrzewa siê juz ca³kowicie po 1/3 dystansu. Jak kto¶ je¼dzi np. 8 km w jedn± stronê, to dopiero po ponad po³owie mu siê rozgrzeje. Nic dziwnego, ¿e matiz w miescie potrafi wziac 8-10 litrów. To ca³kowicie normalne, za³o¿e siê, ¿e jakby Ci, którym pali te 8-10 litrów zaczeli jezdzic odcinki 15-20km, to tez uzyskiwaliby spalanie ponizej 7. To czysta matematyka

pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •