Graczem będąc…
Witam
Kupilem matiza z przebiegiem 90tys km, mam problem w postaci wysokiego spalania. W miescie potrafi spalic 9l/100 km przy delikatnej jezdzie. Podpinany pod kompa wszystko ok analiza spalin tez, bylem u dwoch diagnostow zalamuja rece nie wiedza co to moze byc. Sprawdzilem takze cisnienie w oponach oraz czy hamulce nie trzymaja. Zawory regulowane, wymienione kable WN i filtr powietrza. Diagnosta poradzil mi aby nie zmieniac za szybko biegow gdyz przy tej pojemnosci sprawnosc silnika jest najlepsza przy wyzszych obrotach obecnie jedynka tylko do ruszenia i od razu 2, od 30km/h 3, 40km/h 4, 55km/h 5.
, radzil zeby 2 bieg wrzucac przy 20 km/h, 3 przy 45. Na trasie pali 4.8l/100 przy predkosc <100 km/h czy to obry wynik? Czy cos moze byc jeszcze nie tak od strony technicznej? Jkiej techniki jazdy uzyc?
takim sposobem jazdy jak ty jezdzisz to sie niedziwie spalaniu,rób tak rozpedzaj sie w miare jak najszybciej do predkosci jakie sie uzyskuje p[rzewaznie w miescie czyli ok 60-70km/h,i jedz na najwyzszym mozliwym biegu ale tak zeby silnika nieprzeciazac,d³uzej ciagnij nma biegach i hamuj duzo silnikiem i przewiduj sytuacje,jak najmniej uzywaj sprzegla do swiatel dojezdzaj na biegu bez przyspieszania ale tak zeby silnik mia³ wyzsze obroty,sprzeg³o uzywaj tylko do zatrzymywania sie i ruszania
steyr a mam takie pytanie... ja du¿o je¿d¿e na luzie, ka¿da wiêksza górka- luz, dojazd do czerwonych ¶wiate³- luz, czy wed³ug Ciebie to dobra technika czy raczej polecasz je¼dziæ ca³y czas na biegach i tak jak pisa³e¶ powy¿ej? Mówimy oczywi¶cie pod wzglêdem spalania. pozdro
Zdecydowanie nie na luzie tylko hamuj biegami . Puszczaj gaz niech silniczek sam wyhamuje auto przed ¶wiate³kami , z górki to samo itp. Sprzêg³o dopiero jak poczujesz ¿e silnik sie dusi .
tak jak kolega powyzej pisze,tak jak ty jezdzisz to sie uczy³o jezdzic 20 lat temu,teraz auta gaznikowe wymieraja,kazdy samochód nawet z monowtryskiem jest tak zaprojektowany uk³ad zasilania ze jak silnik sie kreci bez obciazenia i bez wcisnietego peda³a przyspieszenia np z górki na biegu to wtrysk ogranicza dawke paliwa do minimum a nawet odcina paliwo chodz w takie przypadki ciezko mi uwierzyc zeby paliwo do konca by³o odciete w takich warunkach,matiz ma uk³ad wtrysku wielopunktowego,odczytujac z czujnika polozenia przepustnicy ze jest zamknieta i na podstawie analizy sygna³u z czujnika podcisnienia[Mapsensor] ustala sk³ad mieszanki,nizapomnijmy o sondzie Lambda
okej, dziêki wielkie za odpowied¼
dzieki za wskazowki sprobuje tak jak radzicie. A wynik 4.8 na trasie przy spokojnej jezdzie to dobry rezultat?
dzieki za wskazowki sprobuje tak jak radzicie. A wynik 4.8 na trasie przy spokojnej jezdzie to dobry rezultat?
dobry wynik chodz mi ostatnio na trasie w 5 doros³ych osób za 50zl paliwa zrobilem ok 280km w tym 140km normalne drogi a 110km autostrada,ja liczy³em spalanie mi wyszlo ok 4,7l
Mój rekord jak mia³em mietka to 4,8 . Pe³na turystyka razem z ciê¿arówkami tylko jakie¶ 150 kg na tylnym siedzeniu . Z powrotem spali³em to co zaoszêdzi³em , bo noc godz ok 2 , pusto , cicho , spokojnie wiêc ..... wrrruuummmmm .