Graczem bÄdÄ câŚ
Mam problem który wygląda mniej więcej tak: przy toczeniu się poniżej prędkości 30km/h mam wrażenie jakby któreś z kół dudniło - tak jakby opona była nierówna albo koło krzywe. Oglądałem opony i nie widać na nich jakis nierówności. Felgi też nie wyglądają na skrzywione. Czy może takie objawy dawać np. skrzywienie tarczy hamulca? Od razu mówię, że hamowanie nie powoduje drżenia kierownicy. Hamowanie nie zmienia też tego "dudnienia". Najbardziej słyszalne jest to ok 15 km/h. Co to może być, do głowy przychodzi mi klika pomysłów:
- zgubiony ciężarek lub złe wyważenie koła podczas zmiany opon
- zgięta felga (na oko jest ok)
- uszkodzone łożysko (czy takie byłyby objawy?)
- uszkodzona tarcza hamulca (jw?)
Będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam.
- zgubiony ciężarek lub złe wyważenie koła podczas zmiany opon
- zgięta felga (na oko jest ok)
- uszkodzone łożysko (czy takie byłyby objawy?)
- uszkodzona tarcza hamulca (jw?)
Będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam.
cięzarek według mnie odpada,stukanie wtedy by sie zwiekszalo z predkoscia,felga tak samo,lozysko zreszta podobnie i tarcza na moje oko masz luz na zacisku hamulcowym na prowadnicach mialem podobnie
Dzięki za odpowiedź.
Cytat: luz na zacisku hamulcowym na prowadnicach
Da się to sprawdzić samemu czy pozostaje wizyta w warsztacie? Co wymienia się w takim wypadku?
da sie samemu sprawdzic,jesli sprawdzasz lewe kolo to skrec na maxa kolami w lewo i wtedy bedziesz mial dostep do zacisku i poruszaj nim
A nie jest to przypadkiem pasek antystatyczny: zesztywniał i stuka po bruku.
A nie jest to przypadkiem pasek antystatyczny: zesztywniał i stuka po bruku.
Raczej nie. To dudnienie jest rytmicze - zgodne prędkością toczenia koła. Szybciej = częściej. Powyżej 40 km/h zanika. Najbardziej słyszalne gdy jedzie się po równym/gładkim asfalcie.
Sprawdzę w weekend luz na zacisku - ale nie pasuje m do niego "rytmika dudnienia" - luz powodowałby raczej nieregularne uderzenia i zanikał podczas naciśnięcia pedału hamulca - a u mnie tak nie jest... Chyba że luz połączony jest ze skrzywioną tarczą
Może to jedak coś z oponą bo problem pojawił się po założeniu zimówek ale nie jestem pewien czy tak od razu.
a nie masz czegoś wbitego w opone? może kamień w rowku albo coś. miałem podobnie tyle że ja wmiare szybko wpadłem co to, po przejechaniu jakieś 20 kilosów jak powietrze zeszło miałem śrube wbitą
łożyska Ci huczą
Tak naprawdę to może być wszystko ;D
Szkoda, że nie ma sposobu, aby na jakąkolwiek przypadłość w samochodzie móc od razu zdiagnozować problem.
sorry nie doczytał jesli po zmianie opon to taka ich uroda, rada jest taka ..........nie przejmować się