Graczem będąc…

Witam serdecznie. Prowadze matiza 2000 r. jeste¶my po przegl±dzie technicznym i niby wszystko ok poza emisj± spalin. odczyt sondy lambda ok ale ma wysokie CO i HC, zamierzam sie do wymiany katalizatora, ale podobno przyczym mo¿e byæ wiele. P³yny wszystkie w normie , nie ma problemu ze znikaj±cym olejem lub p³ynem ch³odz±cym....Proszê o pomoc...


jak ju¿ jeste¶my przy tym temacie to mo¿e kto¶ napisze prawid³owe odczyty z analizatora spalin ,,, na przegl±dzie zawsze muszê daæ w ³apê bo zawsze co¶ ze spalinami nie tak ,,, przegl±d mi te¿ siê szykuje bêdê mia³ mo¿liwo¶æ sprawdzenia odczytu
moge podac ci te dane ale ja prowadze irlandczyka i tu mog± miec inne normy...
;) Witam serdecznie. Prowadze matiza 2000 r. jeste¶my po przegl±dzie technicznym i niby wszystko ok poza emisj± spalin. odczyt sondy lambda ok ale ma wysokie CO i HC, zamierzam sie do wymiany katalizatora, ale podobno przyczym mo¿e byæ wiele. P³yny wszystkie w normie , nie ma problemu ze znikaj±cym olejem lub p³ynem ch³odz±cym....Proszê o pomoc...

Je¶li p³ynów nie ubywa a sonda jest dobra to mo¿e ¶wiece do wymiany


jesli ma wysokie HC to moze oznaczac za wysoka dakwe paliwa,no ale skoro sonda dobrze pokazuje to ciekawe,a jak ta sonde ci sprawdzali na przegladzie?
Wysoka emisja HC i CO ¶wiadczy o nie dopalaniu paliwa. Spowodowana mo¿e byæ za bogat± mieszank± ( uszkodzona sonda lambda, zanieczyszczone wtryskiwacze ¼le rozpylaj± paliwo ), za wczesny lub za pó¼ny zap³on, niesprawno¶æ uk³adu zap³onowego ( jak zap³ony wypadaj± to ilo¶æ HC ro¶nie i ilo¶æ tlenu w spalinach wzrasta i przez to sprawna sonda "ka¿e" paliwa dawkowaæ powy¿ej normy ). Je¶li skoñczy siê katalizator to te¿ te wska¼niki wzrastaj±.
Je¶li chodzi o normy to wygl±da tak. Dla silnika ga¼nikowego zarejestrowanego po raz pierwszy po 1 lipca 1995 r. a przed 30 kwietnia 2004 r. CO powinno byæ poni¿ej 0,5 % a HC poni¿ej 300 ppm, a dla silnika na wtrysku z tego okresu CO poni¿ej 0,5 % a HC poni¿ej 100 ppm na biegu ja³owym i 0,3 % CO i 100 ppm HC przy 2 -3 tys. obr./min. Lambda w obu przypadkach przy 2 - 3 tys.obr/min powinna byæ w granicach 0,97 - 1,03.
W samochodach przed tym okrsem normy by³y wy¿sze a po tym okresie ni¿sze. Ale nie ma sensu chyba o nich pisaæ. Wiêkszo¶æ samochodów u¿ywanych przez forumowoczów jest w³a¶nie z tego okresu...
dziêki,,,
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •