Graczem bÄdÄ câŚ
Witam wszystkich ! Posiadam Matiza 00r. samochód jest z gazem , przeszukałem wszystkie tematy i nie znalazłem nic więc piszę . Mam problem z obrotami silnika ale tylko na benzynie na rozgrzanym silniku po dodaniu gazu obroty rosną i po chwili spadają (silnik nie gaśnie) , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest dobrze kilka minut i znowu to samo . Zczytałem błedy z kompa jest tylko 0120 i 1500 nic to nie mówi . Wymieniłem nowe świece , przewody WN , czyściłem przepustnicę i silnik krokowy (silnik krokowy nawet zamieniałem z drugiego matiza ). Jeżeli ktoś miał coś podobnego proszę o odp.
kody usterek
0105-tps
0110-mat
0115-sygnal cts
0120-tps
0130-sonda
0201-wtrysk 1
0202-wtrysk 2
0203-wtrysk 3
0320-opto w aparacie
0340-opto aparatu
0440-cewka pochlaniacza oparow
0500-blad vss
0505-problem iacv
0560-wysokie ladowanie
0601-blad ecm
1100-korekcja a/f
1110-adaptacja korekcji a/f
1500-termistor pochlaniacza
1610-przekaznik glowny
1620-wlacznik a/c
1630-niskie obroty wentylatora na biegu wolnym
1631-niskie obroty na biegu szybkim
0325-czujnik spalania stukowego
0400-cewka egr
1600-imobilizer uszkodzony
1601-imobiliser uszkodzony
1602-imobiliser uszkodzony
Tyle moge pomoc.
Ja bym sprawdzil jeszcze polaczenia calego ukladu elektrycznego tz swiece, kable, kopulka itp. moze mieszanka jest zbyt bogata lub zbyt uboga na benzynie.
Kody usterek i ja znam te u mnie akurat to normalne , a z tymi obrotami tak jest że w czasie jazdy poprostu samochód zaczyna szarpać ale nie gaśnie .
jakis czas temu miałem podobnie (ale niemam gazu) pojechałem do mechanika wyczyscił krokowy a ustawił obroty według procedury (kodowanie wolnych obrotów) i narazie jest spokój,moze trzeba obroty ustawic i zakodowac.
a zawory masz ?
Krokowy czyściłem , kasowałem ECM i kodowałem wolne obroty i nadal to samo . Najciekawsze że dzieje się tak tylko na ciepło a po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest jakiś czas dobrze (kilka minut) .
Czyscilem ostatnio krokowca i przepustnice w dwoch mietkach. Po wyczyszczeniu, zamontowaniu i odpaleniu silnika mietki mialy nienormalnie wysokie obroty (jakbys mu depnal z polowe pedalu gazu, zwlaszcza jeden), ktore po rozgrzaniu silnika (tak mi sie zdaje) spadaly do obrotow w miare przyzwoitych. Bylo tez zauwazalne chwilowe falowanie obrotow. Na szczescie po resecie kompa wszystko wrocilo do normy i do dzisiaj chodzi bardzo ladnie. Nie wiem jaka jest tego przyczyna. Krokowce byly lekko zabrudzone, ale nie az w takim stopniu zeby ich wyczyszczenie mialo az taki wplyw na prace silnika. Przed wyczyszczeniem mietki chodzily dobrze. To byl zabieg raczej czysto kosmetyczny.
W Matizie to normalne ze są niestabilne obroty. To tylko 3-y cylindrowy silnik i raczej cudow sie nie mozna spodziewac. Kombinowalem na wszystkie sposoby z tymi obrotami i nic to nie daje! A juz jak to opisuja z tym programowaniem biegu jalowego to jest to jedna wielka bajka.
Nie zgadzam się z kol. w 100 % Fakt że kol. nie udaje się doprowadzić silnika do sprawności nie oznacza aby na forum siać defetyzm. Swoją drogą silniczki te są bardzo stabilne [ jeśli chodzi o obroty ] biorąc pod uwagę tylko 3 cyl. Normalne natomiast jest to iż niewielu domorosłym mechanikom [ czyt. laikom ] naprawy pojazdu we własnym zakresie przynoszą skutek w dobrym tego słowa znaczeniu.
sprawdz szczelnosc odmy z komory zaworów-o ile pamietam jest tam taka rurka,no i powinna byc doprowadzona na zasysanie mixera,czyli blizej filtra powietrza,potem mixer,przepustnica,a jak to nie pomoze to zejmij tą odmę i zaslep otworek np. palcem ab nie zasysalo powietrza i wtedy obadaj,jest jeszcze pochlaniacz oparow-on tez lubi narobic diabelka,jak mozesz to przeluz z innego,reset ,kodowanie i wtedy obadaj-tak najtaniej
Dodam tylko ze wszystkie te informacje mam z BSP (autoryzowany serwis Daewoo).