ďťż

Graczem będąc…

Witam. Mam Matiza od kilku dni i zaobserwowałem, ze po przejechaniu ok.7km ok 60-70 km/h silnik bardzo się grzeje. Wskazówka podnosi się za pierwszą kresę. Czy to normalne w Matizach? Gdy otworzyłem pojemnik na płyn chłodniczy to wlany tam jest płyn o rdzawym kolorze, zosawiaący osad na ściankach pojemnika(nigdy takiego płynu nie widziałem), może to jego wina?


Raczej jest niedogrzany, bo powinien byc na drugiej kresce (srodek skali).
Popraw nazwe tematu albo zamykamy.
To znaczy, że wsio jest dobrze, bo w tikaczu to tylko trochę się podnosi
jak przekroczy polowe skali wtedy zacznij sie martwic,jest jeszcze niedogrzany normalnie jak jest silnik nagrzany wskazówka staje za 5 12 mniej wiecej w polowie.co do płynu lepiej wymien jak niebył wymieniany,a przy wymianie przepłukaj układ raz a dobrze


Temp. w normie. Nie powinno być nalotu w zbiorniczku. Może pora wymienić płyn
przy okazji sprawdz ciepłoty przewodów na zimnym i goracym silniku,oraz......korek zbiorniczka wyrównawczego,są w nim zaworki i powinny dzialac tak,że cisnienie powstające przy nagrzewaniu cieczy powinno zostac w układzie-jedynie nadmiar ujdzie bezpieczniakiem,przy układzie z niesprawnym cisnienia nie bedzie i ciecz bedzie sie mocno nagrzewac,mozna sprawdzic dzialanie przykladając usta do korka i dmuchaj od str wewn. -nie powinno nic sie dziac,potem zassij i powinienes moc to zrobic,czyli zaworki dzialają prawidłowo
tak jak koledzy pisza wskazowka tmperatury powinna byc ciut ponizej polowy skali to optymalna temperatura (u mnie ten poziom osiaga po ok10km) Co do plynu to podejrzewam ze to rozowe borygo ale stare i to bardzo,wymien bo jeszcze zamarznie!
Dzięki za wszyskie odpowiedzi ,
ale w książeczce samochodu jest napisane, że płyn do chłodnic to GLYCOSHELL.
Jutro jadę do sklepu i może taki znajdę.
niemusi byc taki sam wazne zeby dobrze chłodzil i byl odporny na mrozy,płynów na rynku jest do wyboru do koloru
A jaki polecacie, żeby był dobry i nie drogi
Prestone jest dobry,Dynagel tez przed wlaniem swiezego plynu przeczysc układ
Jak myślicie zmieszczę się w 30zł za ten płyn do chłodnic (4l.)

http://www.prestone.pl/pr...o-chlodnic.html

P.S
Jak wypłukać pozostałość po starym płynie
na allegro ten płyn chodzi niecale 30zl w sklepie pewnie kolo 40zl,podobnie zielone borygo,co do przeczyszczenia układu po spuszczeniu zalej układ woda destylowana z kwaskiem cytrynowym i niech auto pochodzi jaies 20 min na tym płynie,to jest stara dobra metoda nastepnie spuszczasz i zalewasz gotowym płynem
Rdzawy kolor płynu - mialem taki kolor przez dwa lata bez wpływu na parametry auta. Płukania układu wodą i ponowne zalewanie płynu pomagały na dosłownie chwile. Prawdopodnie przyczyną jest uszkodzenie kolektora ssącego, pęknięty plastikowy kanał wodny, typowe uszkodzenie w mietku. Jesli auto nie traci na dynamice to sie nie przejmuj.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •