Graczem bÄdÄ câŚ
czesc po spuszczeniu ręcznego nie można wyjechać samochodem z garażu przy spuszczaniu hamulca było słychaćjak coś z tyłu strzeliło:/ co się stało?
coś się stało z tylnym kturyms kołem trzeba rozbierac i patrze do hamulców możesz także odrazu jak podniesiesz koło sprawdzic luz a łozysku czy niema ale musisz rozebrac hamulec .
jutro pójdę zobaczyć co i jak a tego jak zdjąć bęben żeby to zobaczyć ?
najpierw podnies koło jendo i drugi i zobacz czy się obraca jak ktures nie to to musisz rozebrac , co do bębna toniewiem jak jest w niem zrobione albo przez odkręcenie śruby i zdjęcie z łozyskiem albo normalnie odkręcasz jedną srubke i zsówasz go z pisaty może będziesz musiał opukac go troszkę młotkiem .
[ Dodano: 2009-10-17, 16:47 ]
a moze ci przegub się rozleciał jak ruszasz to czujesz ze auto chce jechac ale cos go blokuje czy niema wogule reakcji
akurat przednie koła się kręcą na tyle leży problem na przeglądzie było że coś w tylnim kole z prawej strony zaczyna się dziać. A jak montaż bębna ?
kapsel1984, http://daewooforum.pl/viewtopic.php?p=70684
A jak montaż bębna ?
Bardzo prosty bęben trzyma się tylko na jednej nakrętce a w niej jest zawleczka.
nic po zmontowaniu nie trzeba regulować tzw luz na łożysku?
kapsel1984, link jw
nic po zmontowaniu nie trzeba regulować tzw luz na łożysku?[/quote]
jezeli łozysko jest stożkowe to trezba dociskasz łozyszko mocno tak aby zblokowało koło popuszczasz do tego momętu aby się lekko obracało pprzejechaniu okkoło 500 km podnosisz i sprawdzasz jeszcze raz luz na łozysku .:)
trzeba regulowac luz na łozysku
trzeba regulowac luz na łozysku
Ale w nowych a nie w starych które są już dotarte i ułożone.
w kazdych trzeba Mariusz
Cytat: w kazdych trzeba Mariusz własnie
Cytat: w kazdych trzeba Mariusz to powiedz mi jak wyregulujesz luz w przednich kołach w piastach jak one sa kryte i wciskane na prasie a puźniej jest wkłądany przegub i skręcany
kolego ale mówimy o tylnich kołach,chodziło mi raczej o łozysko,czy jest nowe czy stare i tak trzeba regulowac z tyłu
Cytat: kolego ale mówimy o tylnich kołach,chodziło mi raczej o łozysko,czy jest nowe czy stare i tak trzeba regulowac z tyłu wiem zapuźno za czaiłem o co ci chodzi sorka za pomyłke
przy sobocie mało kto czai,ja jeszcze daje rade
no ja tez dzidziusia pilnuje a moje kochanie śpi sobie ostatnio cos nam pociech choruje i trzeba pilnować bo wczoraj temp. miała
a da się to wyregulować bez użycia klucza dynamometrycznego?
no ja tez dzidziusia pilnuje a moje kochanie śpi sobie ostatnio cos nam pociech choruje i trzeba pilnować bo wczoraj temp. miała
a to trzeba czuwac,z dzieckiem niema żartów,powodzenia
[ Dodano: 2009-10-17, 21:54 ]
a da się to wyregulować bez użycia klucza dynamometrycznego?
da sie
dopiero 3 noc nie przespana ale już jest chyba lepiej cały dzień spokojnie zero stresów i jak narazie spi spokojnie
[ Dodano: 2009-10-17, 21:58 ]
a da się to wyregulować bez użycia klucza dynamometrycznego?
da sie
dokręcasz max i popuszczasz do tego mometu az koło zacznie się leciutko obracać i nie będzie luzu to tez musisz sprawdzac
a da się to wyregulować bez użycia klucza dynamometrycznego?
da sie
dokręcasz max i popuszczasz do tego mometu az koło zacznie się leciutko obracać i nie będzie luzu to tez musisz sprawdzac
dokładnie
zrobione. sprężyny się sypneły dlatego nie odpuszczała szczęka.
Ja zamontowałem także nowe szczęki hamulcowe przy wymianie łożysk na tyle.
Akurat miałem takiego pecha, ze samoregulator się zaciął na lewym kole z powodu zardzewiałego gwintu po którym kreci się nakrętka regulująca. Felga i bęben byl nagrzanydo maximum po 20 km - po prostu ocierały szczęki o bęben cały czas.
Także jak się wymienia szczęki na nowe a samoregulator tj ta nakretka nie obraca się lekko to poleccam wymiane owych samoregulatorów. Kosztuje to 15 pln, w komplecie jest samoregulator, sprężyny ściągające szczęki i te elementy mocujące szczęki do osłony.
A co do sprężyn to z 3 sztuk 2 w ogóle były za długie ! Wiec założylem stare.
Oryginalne szczęki to koreańskie Sangsin. (40 pln). Mi przysłali ( chcieli ze mnie zrobić głupka ) zamienniki polskie KAMPOL i dziadostwo wiecznie brudzi felgę czarnym pyłem.
Co do regulacji łożyska po założeniu bębna, to zastanawia mnie jak można dokrecać je kluczem dynamometrycznym, albo jak ktoś napisał, dokrecić mocno, a potem popuścić zeby koło się obracało W takim przypadku wyjące łożyska i póżniejsza wymiana gwarantowana. Nawet jak bedzie za mocno łożysko skrecone, to i tak bedzie sie obracać koło , tyle ze łozysko od takiego mocnego ścisku szybko się zużyje
Zawsze zostawiam wyczuwalny luzik i nigdy póżniej łożysko nie wyło. W książce od Tico też zalecają luz.