Graczem będąc…

Witam koledzy
nastêpny problemik z "Markizem" jak w temacie jaki¶ tydzieñ (mo¿e z hakiem) ¿onka zatankowa³a zbiornik gazu do pe³na i przy tym dotankowa³a paliwka za 50z³ po przejechaniu 240km zabrak³o gazu (spalanie 10l/100km ale w tych warunkach jakie teraz mamy to nie dziwota jak auto wiêcej stoi i siê rozgrzewa ¿eby lód z szyby pozdrapywaæ albo siê przekopuje przez zaspy jak jedzie) i o dziwo paliwa praktycznie te¿ niema (¿yd jak nic by siê ¶wieci³ gdyby by³ ) teraz siê tak zastanawiam co mo¿e byæ przyczyn± i gdzie jej szukaæ: zbiornik, przewody paliwowe gdzie ono mo¿e uciekaæ bo ¿e spali³ nagle ze 20l benzyny i zbiornik gazu na 240km to w to nie uwiê¿ê, tym bardziej ¿e auto po niedawnej regulacji spala³o nieca³e 8l gazu, a zapomnia³em dodaæ ¿e na paliwko prze³±cza siê po ok 500metrach no przy max mrozach po kilometrze (do pracy ¿ona ma 15km w jedn± strone)


pozostaje sprawdzic szzcelnosc uk³adu paliwowego,moze filtr paliwa przerdzewia³
a co powoduje prze³±czenie z paliwa na gaz obroty czy temperatura
temperatura na bank bo zmniejsza³em przy ostatniej regulacji bo prze³±cza³ siê bardzo pó¼no, ale i tak, jak to siê ma do gubienia paliwa


Albo wyciek paliwa spowodowany nieszczelno¶æi± uk³adu zasilania albo silnik spala oba paliwa naraz, co jest raczej ma³o pradopodobne.
Jak sprawdziæ? Uruchomiæ silnik na Pb i obserwowaæ uk³ad zasilania czy gdzie¶ paliwo nie cieknie. Dok³adnie sprawdzaj przewody, a w szczególno¶ci miejsca ich po³±czeñ, filtr paliwa i okolice wtryskiwaczy.
Je¿eli wszêdzie jest sucho, to pozostaje od³±czyæ pompke paliwa podczas pracy silnika na LPG. Mo¿na to zrobiæ np. za pomoc± przeka¼nika (po prze³aczeniu siê uk³adu zasilania na LPG jest od³±czana pompka paliwa lub wyj±æ bezpiecznik albo za³o¿yæ sobie wy³acznik rêczny pompki. Jak wolisz i co bêdzie do ciebie wygodniejsze. Oczywi¶cie najwygodniejszy sposób to chyba za³o¿enie przeka¼nika.
Mo¿esz równiez wyje¼dziæ Pb do koñca (a¿ autko stanie), nalaæ 10 litrów paliwa do baku i je¼dziæ na Pb a¿ autko znowu stanie. Spojrzysz na licznik i bêdziesz wiedzia³ ile km przejecha³e¶ i czy to jest realnie czy za ma³o.
dlatego bo kiedy prze³ancza siê od temperatury szybko ubywa paliwo kiedy auto jezdzi na krótkich odcinkach ale mo¿liwe ze bierze oba paliwa naraz mia³em tak w fiacie sprawdz elektrozawór który zamyka paliwo
Ja te¿ kiedy¶ mia³em taki problem w innym samochodzie i przyczyn± by³ elektrozawór i pobiera³o oba paliwa.
jedz do gazownika.
a co powoduje prze³±czenie z paliwa na gaz obroty czy temperatura
temperatura na bank
No, u mnie akurat obroty...
Mo¿na zrobiæ odciêcie pompy paliwa.
dlatego bo kiedy prze³ancza siê od temperatury szybko ubywa paliwo kiedy auto jezdzi na krótkich odcinkach ale mo¿liwe ze bierze oba paliwa naraz mia³em tak w fiacie sprawdz elektrozawór który zamyka paliwo
mo¿liwe by by³o ¿e pobiera oba paliwa na raz ale 24l gazu + jakie¶ 17-20l benzynki na 230km to raczej ma³o prawdopodobne, a nie je¼dzi na krótkich odcinkach bo 15km potem 8h postoju i do domku 15km
jedz do gazownika.
nie wydaje mi siê ¿eby tu gazownik co¶ zaradzi³

stawiam na jaki¶ wyciek, zobaczymy, dzi¶ pojedzie Lagun± a markiza odstawiam do nadwornego mechanika i jutro siê za niego zabierze
o wynikach poinformuje, wskazówki wasze zapodam £ukaszkowi
Nie wiem jak w Matizie jest z dostêpem do tych rzeczy, ale mo¿na by by³o np. podczas pracy na LPG od³±czyæ przewód paliwowy z listwy wtrysków i sprawdziæ naocznie czy leci paliwo. Oczywi¶cie je¿eli jest ³atwy dostêp do tego wê¿a z paliwem przy listwie wtrysków.
Mam podobnie - winnym okaza³ siê filtr paliwa - na koñcówce sie ob³ama³ - na postoju nie kapie a po odpaleniu leje az mi³o - w czasie jazdy na LPG tez leje wiec noPB znika a ka³uzy nie ma pod autem bo w czasie postoju nie ubywa.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •