Graczem będąc…

Witam .
Interesuje mnie czy kto¶ robi³ kapitalkê silnika .Czy to sie op³aca czy lepiej szukaæ nowy motor.Tak w ogóle ile kosztuje taki remont ?
Motor mój chodzi niczym dizelek a mechas powiedzia³ ,¿eby poszukaæ nowego lub naprawiaæ .Wiêc mo¿e zacz±³bym od naprawy bo co sie kupi te¿ nie wiadomo , Bo jakbym naprawi³ to bym wiedzia³ co mam .
Jak kto¶ co¶ wie to proszê o porady .Pozdr.


ale ze co bierze olej?moze masz po prostu wytarty wa³ek i d¼wignie zaworowe.
oleju nie bierze ; ale motor to jakbym nie wiedzia³ to bym pomy¶la³ ,¿e mam dizelka .
Trajkocze mo¿e wyrypane zawory ,mo¿e wtryski a podobno jak by by³y zu¿yte panewki to nie ma dla mietka nad wymiaru . I podejrzewa³ ,¿e raczej chyba mam szukac motorka . Ale jestem ciekaw czy nie by³oby taniej z napraw± .
Najlepiej jakby¶ podjecha³ do kilku mechaników, ¿eby obejrzeli jak silniczek chodzi i siê wtedy mniej wiêcej dowiesz jakie koszta bêd± naprawy u ka¿dego z nich i czy siê op³aca go naprawiaæ czy drugi silnik kupiæ (w miêdzyczasie mo¿esz te¿ sprawdziæ ile ciê bêd± same poszczególne czê¶ci kosztowaæ, które uwa¿asz za mo¿liwe do wymiany lub oni stwierdz± ¿e s± do wymiany). Bo mi siê wydajê ¿e bez obczajki silnika przez do¶wiadczonego mechanika to tak ciê¿ko ¿eby ci kto¶ doradzi³ na 100 procent naprawê lub wymianê silnika.



Trajkocze mo¿e wyrypane zawory ,mo¿e wtryski a podobno jak by by³y zu¿yte panewki to nie ma dla mietka nad wymiaru . I podejrzewa³ ,¿e raczej chyba mam szukac motorka . Ale jestem ciekaw czy nie by³oby taniej z napraw± .

Stukaj±ce zawory od stukaj±cych panewek bardzo ³atwo rozró¿niæ. Skoro silnik jest najg³o¶niejszy kiedy jest zimny, to obstawia³bym ¿e zawory. Natomiast panewki mo¿na us³yszeæ jad±c na 5 biegu z ma³± prêdko¶ci± obrotow± silnika i gwa³townym wci¶niêciu peda³u gazu.
Panewki mo¿na zajechaæ jak siê je¿dzi notorycznie na niskich obrotach silnika np. Matizem na 5 biegu przy 50-60 km/h, wtedy uk³ad korbowodowo-t³okowy jest mocno obci±¿ony. ( a do tego nie daje to ¿adnych oszczêdno¶ci paliwa, jak my¶li wiele ludzi ). Wiec my¶le ze panewki raczej nie wysiad³y. Druga sprawa ¿e klekot starych diesli to w³a¶nie dzwiêk zaworów !
Ja bym zacz±³ najpierw od regulacji zaworów, nie jest to skomplikowana sprawa.

Co do remontu kapitalnego, to znaj±c profesjonalizm 80 % mechaników to najlepsz± opcj± jest kupno ca³ego u¿ywanego silnika ( bez osprzêtu ) - wyjdzie taniej i bezpieczniej. Sprzedawcy u¿ywanych silników na allegro udzielaj± bardzo czêsto gwarancji rozruchowych.
Ja bym zacz±³ najpierw od regulacji zaworów, nie jest to skomplikowana sprawa. Hmm. to mo¿e ja polecê inny w±tek odno¶nie matiza i regulacji zaworów:http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=3819
Co do remontu kapitalnego, to znaj±c profesjonalizm 80 % mechaników to najlepsz± opcj± jest kupno ca³ego u¿ywanego silnika ( bez osprzêtu ) - wyjdzie taniej i bezpieczniej. Sprzedawcy u¿ywanych silników na allegro udzielaj± bardzo czêsto gwarancji rozruchowych.

czyli uwa¿asz ,ze lepiej by³oby kupiæ bez osprzêtu go³ego .Bo nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie [ znaj±c profesjonalizm 80 % mechaników]

zapomnia³em dodaæ ,¿e jak sprawdza³ mi ci¶nienie to jest OK
czyli uwa¿asz ,ze lepiej by³oby kupiæ bez osprzêtu go³ego
Tak . Chyba ¿e mechanik Ci udzieli pisemnej gwarancji na wykonany remont.

Bo nie bardzo rozumiem Twoje stwierdzenie [ znaj±c profesjonalizm 80 % mechaników]
Skoro potrafi± zepsuæ rzeczy których wydawa³oby siê ze nie mo¿na zepsuæ, to takich rzeczy jak wymiana panewek gdzie wszystko musi byæ profesjonalnie bez luzów posk³adane, bez wspomnianej gwarancji - to silnika nie da³bym takiemu delikwentowi. Skoro kto¶ siê nazywa mechanikiem, to nie powinien siê baæ wystawiæ czego¶ takiego.

Mój znajomy sprzedaje kompletne silniki z Europy Zachodniej ( z osprzêtem lub bez ) ale w wiêkszo¶ci silniki diesla, g³ównie do samochodów grupy Volkswagena ( VW, Audi, Seat, Skoda ) i Mercedesa. Silniki z gwarancj± rozruchow±!. Gdyby kto¶ by³ zainteresowany mogê podaæ tel na priv.
Silnikami do Daewoo siê nie zajmuje, bo w Polsce s± one w niskich cenach.

zapomnia³em dodaæ ,¿e jak sprawdza³ mi ci¶nienie to jest OK
Ale je¶li na zaworach jest du¿y luz, to ci¶nienie i tak bêdzie w³a¶ciwe, kiedy wszystkie zawory bêd± domkniête, ale zawory bêd± i tak stukaæ przy du¿ym luzie.
Je¶li luz by³by za ma³y ( zawory s± ma³o s³yszalne, albo wcale ), to zawory mog³yby siê nie domykaæ i wtedy mog³oby nie byæ cisnienia. Wiêc ja i tak radze sprawdziæ luz zaworów.

Moim zdaniem je¶li silnik wydaje dzwiêki niczym dzwony ko¶cielne a mechanik tego nie s³yszy (z braku wiedzy albo udaje ze nie s³yszy ) to trzeba go zmieniæ. Ju¿ starczy tej dygresji pod ich adresem
Jak tak czytam Twoje posty kolego to zacznij od zmiany mechanika, bo ja co¶ czuje, ¿e na regulacji zaworów siê skoñczy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •