ďťż

Graczem będąc…

Drugi cyl. zaw. wydech. przed regulacją luźny bardzo, inne nie wymagały regulacji. Po regulacji cicho przez 50 kilometrów.Co kupić z części i na co sie szykować. Jeśli ktoś to robił proszę o wskazówki. Dzięki za pomoc.


sprawdz sprezyne i czy sruba kontra nie ma przypadkiem zrytego gwintu,a jezeli walek (troche szybko) to poszukaj agresywniejsze-cena podobna-obadaj takze slady na krzywce,czy uderza centralnie w zawor-ogolnie porownaj z innymi-dziwne ze 1 sie przestawil a inne nie,moze zle zakontrowany-opieram sie na innym aucie ,ale matiz chyba tez ma nakretke kontrującą,aby nie odkrecila sie regulacja
Ja u siebie zauwazylem, ze zawory mimo regulacji nadal klepia, podejrzewam ze moze klawiatura, jaki jest koszt wymiane i zakupu nowej?
a jaki przebieg? moze byc juz wałek do wymiany + koniki w głowicy


przebieg 90 000. Steyr moglbys mi powiedziec jakie sa koszty jesli chodzi o klawiature? I co to sa te koniki?
koszta,niewiem,trezba policzyc cene wałka i koników [tzn elementy rozrzadu który przekazuja ruch z wałka na zawór,moze ruch to złe okreselnie ale teraz niemam nic innego na mysli] no i robota,ale wczesniej sie upewnij co do tego u mechanika
wyregulowali raz jeszcze, chodzi ciszej, ale nadal troszke cyka, nie jest to klepanie, bardziej podpada pod cykanie, moze tak byc czy walczyc z tym dalej?
cykac to i u mnie cyka,dałem sobie spokój z tym,same wtryski paliwa tez cykaja podczas pracy silnika
u mnie cykanie pochodzi raczej z zaworow. Czyli Twoim zdaniem tak moze zostac? Z drugiej strony za ciasno tez nie moze byc wiec chyba lepiej zeby bylo je troche slychac
co ciekawe ja mam własnie sie obawiam za ciasno troche po ostatniej regulacji,cykaja mi niby zawory ale dopiero po rozgrzaniu,przy luzie zaworowym powinno byc tak,jest odpowiedni luz,klepac troche zawory powiinny na zimnym silniku,,w miare rozgrzewania sie silnikia klepanie powino ustawac,u mnie jest na odwrót,takze czasami czlowiek głupieje sam
no wlasnie u mnie tez tak jest, cykaja po rozgrzaniu, a zawory byly juz chyba ze 3 razy regulowane, nie wiem juz sam. Chociaz na logike, jesli na zimnym maja klepac a potem po rozgrzaniu w miare rozszerzania sie materialu przestaja to skoro na zimnym nie cyka to po rozgrzaniu tym bardziej nie powinny
hehe no właśnie,tego mnie uczyła szkoła,Technikum tak samo,obecnie na studiach po laborkach z metali z tego co pamietam metale maja to do siebie niektóre ze zachowuja sie na opak w pewnym zakresie temperatur,ale jak sie to ma do rzeczywistosci to juz sam niewiem
no dziwna sprawa, kilku mechanikow mowilo ze matizy cykaja i to normalne, nie wiem juz w co wierzyc. Porownujac te ktore mijalem, czesc chodzila cicho, inne cykaly. Moze ktorys z uzytkownikow jeszcze sie wypowie czy tez slyszy u siebie cykanie
Witam! u mnie tez stukają zawory. chce je najpierw wyregulować, ale mechanik mowil ze trzeba bedzie najprawdopodobniej wymienic walek rozrzadu, a to juz sie zapowiada spory koszt - mowil ze ok 700zł Czy ktos moze mi powiedziec jakie moga byc skutki na jezdzie bez wymiany tego walka? oprocz mniejszej mocy, stukania i moze nieco wiekszego zuzycia paliwa?
Witam! u mnie tez stukają zawory. chce je najpierw wyregulować, ale mechanik mowil ze trzeba bedzie najprawdopodobniej wymienic walek rozrzadu, a to juz sie zapowiada spory koszt - mowil ze ok 700zł Czy ktos moze mi powiedziec jakie moga byc skutki na jezdzie bez wymiany tego walka? oprocz mniejszej mocy, stukania i moze nieco wiekszego zuzycia paliwa?

Stwierdzil koniecznosc wymiany w trakcie regulacji zaworow czy nawet nie zajrzal? Mocno klepia te zawory? Ponoc te silniki chodza nieco metalicznie.
Zaworki cykają w Matizie nawet po precyzyjnej regulacji. Można to zminimalizować ustawiając minimalny dopuszczalny luz ale cykać i tak będą. Nie wiem dlaczego się dziwicie, że na zimnym jest cisza a na ciepłym nie. Przecież luzy zaworów zwiększają się znacznie po rozgrzaniu silnika- patrz dane fabryczne do regulacji luzów.
Poza luzami zaworów przyczyną może być jeszcze rozciągnięte sprężynki (blaszki) trzymające klawisze- te zabezpieczające przed poziomym przesuwaniem. Wtedy klawisze hałasują o korpus klawiatury a nie same zawory. W Tico lepiej to rozwiązano bo są normalna sprężyny nałożone na osie klawiatury.
jak dla mnie luz jest po to zeby sie niwelowal po nagrzaniu silnika,bujanski owszem podaje zeby ustawic wiekszy luz zaworowy ale wtedy kiedy regulacja jest robiona na ciepłym silniku, na goracym sinliku który ma ok 90 C nikt sie niepodejmuje regulacji,matiz sam w sobie jest dziwny konstrukcyjnie właśnie,dodajmy ponadto ze wtryskiwacze paliwa równiez wydaja podobny dziwie do cykania podczas pracy [/b]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •