ďťż

Graczem będąc…

Wymieniłem linkę(i) zmiany biegów, bo złamała się przy główce przy skrzyni. Po założeniu nowej na postoju, także przy pracującym silniku, biegi wchodzą pierwszorzędnie. W czasie jazdy ciężko wchodzi "dwójka", a już redukcja z trójki to makabra. Zdarza się nie zapiąć, za to wytarło mi się obicie fotela przy dźwigni, bo trzeba ciągnąć wajchę jak w starym jelczu - do fotela i do tyłu.
Mechanik, który wymieniał linkę oznajmił, że to "wredna skrzynia, bo mechanizm wybieraka się rozlatuje", a linki nie da się regulować. Jednak coś podregulował, bo tuż po wymianie nie wchodził też wsteczny, a teraz zdarza się to sporadycznie.
Czy rzeczywiście ten system zmiany biegów to porażka, czy też ma to związek np. z poduszką skrzyni? Kupiłem to auto dla żony na dojazdy do pracy za niewielkie pieniądze i generalnie podoba mi się, ale chciałbym doprowadzić je do pełnej używałności, żeby szanowna małżonka nie


Czy rzeczywiście ten system zmiany biegów to porażka, czy też ma to związek np. z poduszką skrzyni? Kupiłem to auto dla żony na dojazdy do pracy za niewielkie pieniądze i generalnie podoba mi się, ale chciałbym doprowadzić je do pełnej używałności, żeby szanowna małżonka nie

Sam wymieniałeś
Może mechanizm w kabinie sie wyrobił
"Mechanik, który wymieniał linkę oznajmił, że to "wredna skrzynia, bo mechanizm wybieraka się rozlatuje", a linki nie da się regulować. Jednak coś podregulował, bo tuż po wymianie nie wchodził też wsteczny, a teraz zdarza się to sporadycznie."

Czytaj ze zrozumieniem
Mech. który Ci to wymieniał nie ma racji. Linka podlega regulacji i ją się reguluje . Tylko trzeba o tym wiedzieć . Jeśli po właściwej regulacji występują problemy z włączaniem biegów [ szczególnie podczas redukcji ] oznacza to nadmierne [ czyt. tragiczne ] zużycie synchronizatorów . Zużycie synchronizatorów bardzo często jest spowodowane stosowaniem niewłaściwego oleju.


W jaki sposób się reguluje? Rozumiem, że trzeba zdjąć osłonę w kabinie. Ktoś ma jakies doświadczenia, może coś poradzić? Zajrzałem do ksiązki o matize, ale akurat o tym jest niewiele, a raczej nic. Chyba, że cos przeoczyłem.
hej mam podobny problem tzn. strasznie ciezko mi wchodzi 1 i 2 jesli to sprawa regulacji linek to niech ktos mi pomoze krok po kroku jak to zrobic
Jaki zastosować najwłaściwszy olej do skrzyni żeby było ok i żeby synchronizatory się nie wyrobiły oraz żeby wszystko elegancko chodziło w nskiej jak i wysokiej temperaturze? Nadmieniam tutaj temperature bo moja sytuacja wygląda w ten sposób iż jeśli silnik się rozgrzeje to wszystko chodzi gładziutko jak w mesiu:D (przesadziłem:P ) ale jest <ok> a jak chce np ruszyć od razu bez rozgrzewania samochodu np wczesną zimą (na zewnątrz jest około 0 troche powyżej stopni) to skrzynia bardzo drętwo pracuje...redukcja z 1 na 2 to masakra a tym bardziej jeśli chce zredukować z 3 na 2 jak jeszcze silnik jest nie rozgrzany to normalnie jakbym traktorem to koszenia trawy jechał;/ Co polecacie? Linki wymieniane...tutaj sprawa oleju wchodzi tylko w grę (jak jest ciepło to ok...jak na zimnym to lipa)....Jaki olej najlepszy żeby to wyeliminować i żeby skrzynia się nie zużywała...synchronizatory itd? Pozdro.
Przy 55 k km wymieniłem na Hipol 75W/90 API GL-5, przy 100 k km zalałem BP SGX 75W-90 GL4. Są to oleje półsyntetyczne.
Od niepamiętnych czasów mam problem z redukcją z 3-ki na 2-kę. Rada to redukować przy niskich obrotach silnika i robić to bardzo spokojnie, przynajmniej u mnie to działa.
Zmian oleju jeśli miała wpływ na pracę skrzyni biegów to raczej w niewielkim stopniu.
Wymieniłem linkę(i) zmiany biegów, bo złamała się przy główce przy skrzyni. Po założeniu nowej na postoju, także przy pracującym silniku, biegi wchodzą pierwszorzędnie. W czasie jazdy ciężko wchodzi "dwójka", a już redukcja z trójki to makabra. Zdarza się nie zapiąć, za to wytarło mi się obicie fotela przy dźwigni, bo trzeba ciągnąć wajchę jak w starym jelczu - do fotela i do tyłu.
Mechanik, który wymieniał linkę oznajmił, że to "wredna skrzynia, bo mechanizm wybieraka się rozlatuje", a linki nie da się regulować. Jednak coś podregulował, bo tuż po wymianie nie wchodził też wsteczny, a teraz zdarza się to sporadycznie.
Czy rzeczywiście ten system zmiany biegów to porażka, czy też ma to związek np. z poduszką skrzyni? Kupiłem to auto dla żony na dojazdy do pracy za niewielkie pieniądze i generalnie podoba mi się, ale chciałbym doprowadzić je do pełnej używałności, żeby szanowna małżonka nie

Witam, mnie zdarzyło się to tydzień temu (na szczęści 4 km od domu!) - wsiadłem do mojego Matiza a tu lewarek lata a biegi nie chcą wejść (chyba tylko 3 i 4), myślałem że to sławetne linki ale po odholowaniu i obejrzeniu przez mechanika okazało się że linki są ok. Po opuszczeniu skrzyni biegów okazało się że wybierak sie rozleciał. Mechanik powiedział że ktoś już to wcześniej robił i spieprzył sprawę tzn. mechanizm ten był zmontowany nieprawidłowo i teraz się wszystko urwało. Powiedział że teraz jest skręcony prawidłowo i solidnie i nigdy to się nie powinno powtórzyć - faktycznie jak odebrałem auto lewarek chodził ciężko, skoki były krótkie, biegi wchodziły ciężej niż wcześniej ale PRECYZYJNIE, nie miałem nawet kłopotów z 2 biegiem. Niestety teraz po tygodniu (200 km przejechane) mam jakieś wrażenie jakby znowu zaczynały wchodzić lużniej. Nie wiem, może jestem przewrażniwiony, może to autosugestia jakaś, nie wiem, ale w kilkusetkilometrową trasę z rodziną się już chyba nim nie wybiorę.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •