Graczem będąc…

hej:)
moze zoaczne od pocz±tku ¿eby by³o wiadomo o co chodzi. Wjec od 4 miesicy ma matizka rok 99.jakies 2 tyg temu pojawi³ sie problem a mianowicie silnik pracuje troszke g³o¶niej ni¿ zawsze (jakby disel heh) chodz mechanik twierdzi ze jest w miare oki tylko jeden zawór stuka(tzreba ustawiæ),ale mniejsza z tym. G³ównym problemem jest kontrolka oleju która zapala sie lub mryga gdy samochód jest juz rozgrzany ale tylko na niskich obrotach np jak tzreab zatrzymaæ sie na¶wiat³a...leciutki dodanie gazu powduje iz mruganie kontrolki ustaje. i Teraz co mo¿na z tym zrobiæ?czujnik wymieniony na nowy,....czy mog³a zaci±æ sie popmka oleju?(w±tpie),dodam ze kontrolka mryga tylko an niskich obrotach i silnik nie bierze oleju. Co pzrydalo by sie zrobiæ....chyba zaczoc od pomiaru cisneinia na cylindrach jesli bedzie w pozadku szukac innej przyczyny? proszê o rade


wymienia³es filtr oleju ?
tak wymieni³em olej i filtr...byl zalany mineralny czarny i gêsty fuj....jakie¶ rady?
hmm jesli olej jest ¶wiezy,filtr jest ok i czujnik to moze sie konczyc pompa oleju,sprawdz cisnienie smarowania nanometrem wkrecajac w miejsce czujnika oleju nanometr,ka¿dy mechanik powinien Ci taka us³uge zrobic,a prawid³owe wartosci cisnienia uk³adu smarowania poszukaj w bujanskim,niewiem ja bym spróbowa³ jeszcze wymienic sam filtr oleju,wiem ze Filtrony pewne modele mia³y problem z dzia³aniem zaworka zwrotnego,ale to sie objawialo tym ze po odpaleniu silnika przez kilka sekund kontrolka niegas³a od oleju


Po samym objawie z automatu nasuwa mi siê na my¶l: zbyt niski poziom oleju, niew³a¶ciwy gatunek oleju, zbyt niskie ci¶nienie oleju; przy czym drugie z trzecim mo¿e mieæ zwi±zek.
a wjêc hmmm jak kupi³em olej by³ minerlany gêsty kontrolka zaczela mrygac jak opisane wyzej wejc zmienile na polsytetyvzny jak radzono wjec sam nie wiem....poziom oleju jest ok 3/4 na miarce przed maxem. dziwna sprawa troche bo zeby ona palila sie ciegle a ona tylk mryga i na niskich obrotach paraktycznie jak ustane to wtedy a tak to nie....sprawdze cisnienie oleju i zoabczymy....pewnie silnik padl:( bo innego wytlumaczenia nie widze.Chyba ze jak kolega pisal wyzje moze klopoty z pompk± oleju
Cytat: a wjêc hmmm jak kupi³em olej by³ minerlany gêsty kontrolka zaczela mrygac jak opisane wyzej wejc zmienile na polsytetyvzny Hmm,zazwyczaj robi± odwrotnie w silnikach co padaj±- z pó³syntetyka na mineral a tak jak Ty zrobi³e¶ z minera³a na pó³syntetyk to mog³e¶ rozszczelniæ silnik i olej ucieka uszczelniaczami i czym siê tylko da Po ilu km sprawdza³e¶ poziom oleju??poje¿dzij 500 km i zobacz bagnet??Wla³e¶ ¿adszy olej ni¿ by³ w silniku a jest nadzieja,¿e poprzedniak nie je¿dzi³ na 20W50 bo masakra
mam swiadomosc ze wlalem zadszy ale na tatym dzialon sie to samo...na tym poprawi³a sie praca silnika....no nicp ojezdze i zobacze..oleju nie bierze bo jezdze i sprawdzam...sprawdze te cisnienie....to proponujesz znow zmienic na jakis gestszy?
JE¶li piszesz ¿e kontrolka mruga przy niskich obrotach to sprawd¼ po³±czenie elektryczne czujnika. Jak wiadomo drgania slinika na niskich obrotach maj± nisk± czêstotliwo¶c ale wiêksz± amplitudê i mog± powodowaæ przerwy w lu¼lym po³±czeniu koñcówki kabla z czujnikiem. Koñcówka kabla powinna byæ do¶æ ciasno dopasowana.
wracam do tematu mianowicie, moj problem nadal trwa dok³adnie mówi±c kontrolk± od oleju jak mryga³a tak i mryga na wolnych obrotach:( . Jak juz pisalem wczesniej olej zmieniony ,filtr te¿ ,czujnik równie¿.Ci¶neinie tez zostalo zmierzone i....na zimny silniku po 2,9 bara na kazdym cylindrze, gdy olej juz sie rozgrzeje (jakies 15 minut) kontrolka zaczyna mrygac i...cisnienie spada drastycznie nawet do 0,5bara. Dodanie chcia¿by troszeczkê gazu powoduje ze kontorlka juz nie mryga a cisnienie wzrasta spowrotem na 2,9 na kazdym cylindrze... sam juz neiw wiem co robiæ....byæ moze jest to pompka oleju zapieczona lub zabrudzona lub po prostu nie sprawna ale nie koniecznie. Chyba bedzie trzeba odkrecic mise i sprawdzic to pompê oleju co? dodam ze matiz rok 99 przebieg 115tys za¶ oleju nie bierze nic, zrobilem test przejechane 570km i olej nie opusicl sie nawet troszeczkê.Jakies rady wskazowki?
jak odkrecisz miske to sprawdz jeszcze panewki na wale moze ktoras sie obrocila
To mo¿e byæ zawór ci¶nienia oleju w pompie. Nie wiem czy jest to w Maizie osobny elementy czy integralna czê¶æ pompy oleju.
no to chyba nie mam wyjscia i sprawdze to pompe oleju,ewentualnie kupie nowa i je¶li to nie pomoze znaczy ze to wina silnika:( nie?
niepozostaje nic innego jak dobranie sie do pompy oleju,moze byz zapchana syfem jak olej niebyl wymienany i itp,ale jak juz bedziesz demontowa³ to bym zainwestowa³ w nowa,robote i tak trzeba zap³acic,chyba ze gdzies przytkany jest kana³ olejowy,mo¿na jeszcze spróbowac przep³ukac silnik jakims specyfikiem,jak mechanik bedzie miske sciaga³ to niech wpierw sprawdzi panewki na wale
Witam witam:) kontrolka jak mryga³a tak i mryga....pojutrze nowa pompa oleju i zobaczymy:) jesli ktos ma chec to kilk w link http://w524.wrzuta.pl/film/3PE0I7sh2E6/24032010018 tak wlasnie pracuje moj samochodzik;p raczej nie dobrze nie? i chyba to nie zawory? co to moze byc? sam silnik?czy moze rozrzad czy cos w tym stylu;p niechcualo mi sie skracac filmiku wjec nie komentowac ze tablice widac:D
klik tu masz d¼wiek mojej maszyny,dla mnie normalnie chodzi jak typowy 3 cylindrowiec,zawory s³ychac moze kwestia tylko regulacji
No i po sprawie:( kupilem nowa popme oleju itp mechanik zabral sie do rpoboty jednak po pol h dzowni ze chyba nie ma sensu nowej pompy wsadzac(moze da sie zwrocic) gdyz odkrecaja mise oblukal panewki sa w nienajlepszym stanie a wal ca³y porysowany heh;/ ktos zakacil matizka przedemna;/(pewnie kupilem go juz zajechanego ale widac nie bylo).No ale trudno w silnik sie nie wejdzie.Ateraz pytanie czy robiæ co¶ z tym silnikiem np nowy wal i panweki (allegro koszt 370 z³) czy szlif wa³uu +nowe panewki czy wogole szukac nowego silnika na allegro?dodam iz reszta silnika powinna byc ok bo oleju nie bierze o kontrolka mryga tylko an niskich brotach. i jakby ktos moglby mi podac jakas ogólny zarys ceny np wlozenia tego nowego walu i panewek to tego silnika co mam ...drogi interes?czy taniej wyjdzie kupic inny silnik na allegro ale to jak kot w worku wedlug mnie. Moze nowy wa³ i panewki albo szlif walu +panewki by styk³o? co myslicie:P jak mozecie wypowiedzcie sie:)
Jaki przebieg ma Twój silnik???

http://www.allegro.pl/ite...a_59tys_km.html

wiadomo, ¿e je¶li sam zrobisz ten silnik to bêdziesz przynajmniej wiedzia³ na co wyda³e¶ pieni±dze.
przebieg 115 tys;p chyba nie az tak strasznie duzo....a przypomne problem kontrolka oleju mryga na wolnych obrotach (stanie na swiatlach itp ....
Jaki przebieg ma Twój silnik???

http://www.allegro.pl/ite...a_59tys_km.html

wiadomo, ¿e je¶li sam zrobisz ten silnik to bêdziesz przynajmniej wiedzia³ na co wyda³e¶ pieni±dze.

ten silnik to jest z Matiza II lub spark co do tematu,ja bym robil remont,zawsze wiesz co masz zrobione,w cenach sie nieorientuje niestety
Cos mi sie za bardzo nie chce wierzyc w tn liuz na wale. W jaki sposob on zauwazyl ze wal jest porysowany bez sciagania panewek? Widziales t panewki jak on zdjal ta miske??
Silnika remontowac moim zdaniem sie nie oplaca jak jest tak jak mowisz, lepiej kupic uzywke i tanio wymienic
nie no nie patrzy³em co on tam robi:) pojecha³em sobie do domu:) ale to zaufany mechanik nie powiedzial by ze robi³ nie robi±c. Powiedzia³ mi tak ja tam sie zabardzo nie znam: ze jak zdjal mise to panewki w nienajlepszym stanie sa i poprostu ajkos tam(Zdejmujac panewki czy tez nie nie wiem) pojezdzil palcem po wale i jest kupa rys a niby ma byæ g³adziutko jak na pupie niemowlaka;p i tyle;p a kontrolka mryga se hehehe;] jeszcze raz zmierze ciesnienie na cylindrach i jak bedzie ok to mzona sie pokusic o nowy wal i panewki i by pojezdzil jeszcze:) boje sie ze moge trafic zly silnik i wtedy to jzu kaplica;/ a nowy wal i panewki +montaz to mniej niz sam uzywany silnik:) w bujanskim tez jest napisaen ze jak na wolnych obrotach to wina wa³u;p zabardzo sie nei znam:D zebym sie znal sam bym robi³ hehe
Siemka:)
napisze jak rozwi±za³ sie mój problem odno¶nie mrugaj±cej kontrolki ci¶nienia oleju w matizie na niskich obrotach(po dodaniu gazu odrazu gas³a). A mechanik poleci³ mi jaki¶ uzywany silnik lub próba naprawienia starego...nowy wa³+ panewki g³owne i korbowodowe. w trakacie zmierzylismy cisnienie na cylindrach wyszlo rowne na kazdym po 11(baró lub czego¶ tam heh nie wiem).Postanowi³êm wjêc robiæ swoj silnik bo co zrobiê to bêde mia³ a wiadomo uzywany moze byæ rózny. Kupilem wjec nowy wa³ i panewki g³ow. +korbowo. na allegro:)(w sklepie jakos nie abrdzo z tym wjec tylko serwis ale starsznie drogo). No i odda³êm samochó na dwa dni mechanik zrobi³ co tzreba.Dzis odebra³em samochó i jest super.Kontrolka nie mruga,samochodzik jest silniejszy,inaczej pracuje. Mile zaskoczenie.Cena wyszloa hmmm wa³i panewki 4 stówki i 4 stówki za robote +tam jakies uszczelniacze ,uszczelki:) czyli 800:) Mysle ze nie za droga a facet zna sie na rzeczy:) Pisze bo moze komus sie przyda pozdrawiam.A dodam jeszcze iz mam stary wa³ i widaæ ze jest porysowany.Rysy nie sa jakies straszne ale jest ich masa ... w sumie nie znam sie ale sa i jest ich kupa:)
Pozdro
Siemka:)
napisze jak rozwi±za³ sie mój problem odno¶nie mrugaj±cej kontrolki ci¶nienia oleju w matizie na niskich obrotach(po dodaniu gazu odrazu gas³a). A mechanik poleci³ mi jaki¶ uzywany silnik lub próba naprawienia starego...nowy wa³+ panewki g³owne i korbowodowe. w trakacie zmierzylismy cisnienie na cylindrach wyszlo rowne na kazdym po 11(baró lub czego¶ tam heh nie wiem).Postanowi³êm wjêc robiæ swoj silnik bo co zrobiê to bêde mia³ a wiadomo uzywany moze byæ rózny. Kupilem wjec nowy wa³ i panewki g³ow. +korbowo. na allegro:)(w sklepie jakos nie abrdzo z tym wjec tylko serwis ale starsznie drogo). No i odda³êm samochó na dwa dni mechanik zrobi³ co tzreba.Dzis odebra³em samochó i jest super.Kontrolka nie mruga,samochodzik jest silniejszy,inaczej pracuje. Mile zaskoczenie.Cena wyszloa hmmm wa³i panewki 4 stówki i 4 stówki za robote +tam jakies uszczelniacze ,uszczelki:) czyli 800:) Mysle ze nie za droga a facet zna sie na rzeczy:) Pisze bo moze komus sie przyda pozdrawiam.A dodam jeszcze iz mam stary wa³ i widaæ ze jest porysowany.Rysy nie sa jakies straszne ale jest ich masa ... w sumie nie znam sie ale sa i jest ich kupa:)
Pozdro

A tak z ciekawosci moglbys teraz nagrac prace silnika po tym remoncie? Nadal klepie jak na filmiku, ktory nagrales wczesniej?
czemu nie:)nagram pozniej:) oglnie praca silnika jest lepsza klepi± jeszcze zawory ale i tak z kasy sie wyplukalem wjec zrobie to za jakis czas:P mechanik mowil ze ajkis tysiac km pojezdzic zeby wa³ poczu³ sie dobrze w silniku i bedzie jeszcze ciut lepieji:P ale najbardziej mnie cieszy nie mrugajaca kontrolka:P
Mia³em z Moim"Matrixem"rocznik 2000 podobny k³opot jak kamcio000 czyli kontrolka ci¶nienia oleju dzia³aj±ca jak siê jej podoba czyli albo w ogóle"0 ¿ycia"z jej strony albo delikatnie mrugaj±ca.Po wizycie w serwisie Fiata okaza³o siê,¿e czujnik ci¶nienia oleju"dokoñczy³ ¿ywota"=wymiana na nowy + czyszczenie styków masy i"Matrix"chodzi jak trzeba.Czeka³em w kolejce(jak to w Polsce)a koszt czujnika i robocizny to raptem 65 PLN na dzieñ 4 maja 2010.Pozdrawiam.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •