Graczem będąc…
Posiadam Matiza 2000r.Szukalem na forum ale konkretnie nie znalazlem odpowiedzi na moj problem.A mianowicie, wymienilem rozrzad, ale dobrze nie naciagnalem rolki napinacza no i skutek taki ze trzeba glowice bylo sciagac.Wymienilem 4 pogiete zawory,uszczelniacze zaworowe,wszystkie mozliwe uszczelki w glowicy.Po zmontowaniu wszystkiego do kupy silnik zacza mocno kopcic,zrobilem okolo 200 km i wygnalo mi prawie polowe oleju.Ubylo tez troche plynu ze zbiorniczka wyrownawczego.Rozebralem ponownie posprawdzalem czy wszystko gra zlorzylem ponownie i takie same objawy.Nie wiem juz od czego mam zaczac.Z gory dzieki za wszelkie porady
moze uszkodzeniu ulegly gniazda zaworowe, i trzeba bylo splanowac glowice ,mogla sie wykrzywic. A jak zle zalozyles napinacz? przeciez on automatycznie sie napina.
przy takiej awarii t³oki napewno ucierpia³y skoro pokrzywi³o zawory,tak jak kolega pisa³ naleza³oby fachowo sprawdzic g³owice
Jak g³owica w porz±dku, to mo¿e uszczelka pod ni±, têdy lubi ssaæ olej .Dokrêca³e¶ kluczem dynamometrycznym? Kiedy¶ w 125p za³o¿y³em g³owicê po remoncie ( planowanie te¿) z nowa uszczelk± - padlin± .Po odpaleniu wali³ czarnym dymem.Kupi³em drug± i dymienie usta³o.No i oczywi¶cie trzeba sprawdzic to co pisz± koledzy.Pozdro
[ Dodano: 2008-12-02, 14:16 ]
A zawory dociera³e¶ ,jak nie,to te¿ mo¿e zasysaæ olej
Nie dodalem ze glowica byla planowana,zawory tez byly docierane a jesli chodzi o uszczelke to zalozylem orginalna.Dzisiaj rozebralem wszystko ponownie,sprawdzilem tez tloki nic nie widac zeby byly uszkodzone.Pierscienie tylko maja troche luz.Na sciankach culindra nie ma zadnedo ranciku nie wiem moze przy okazji wymienic pierscienie.Mam wszystko rozebrane i nie wiem co jest nie tak.Wzrokowo wszystko wyglada ok.
wymien pierscienie,ale to niestety sa skutki zderzenia t³oków z zaworami,sila jaka powstaje mog³a nawet uszkodzic wa³,korbowody.a jak prowadnice w g³owicy?skoro wykrzywilo zawory prowadnice tze dostaly i one puszczaja olej
Po dlugiej walce doszlem co bylo nie tak.Okazalo sie ze prowadnice zaworowe byly skrzywione i to bylo glowna przyczyna kopcenia i duzego spalania oleju.Po wymianie wszystko gra .Przy okazji wymienilem pierscionki i wszystkie mozliwe uszczelki.Siliniczek teraz gra jak powinien.
A motorek mruczy