Graczem będąc…
Witam.
DZisiaj zaczolem przygotowywac swojego MIECIA do zimy powoli. Wymienilem paski od wspomagania i alternatora , filtr powietrza , paliwa. Przeczyscilem swiece , kopolke i palec.
|Chcialem tez wymienic olej. Ale niestety po wyciagnieciu bagnetu i odkreceniu korka napotkalem na problem.
Jak wiadomo korek spustowy znajduje sie w niedogodnym miejscu wiec troche gimnastyki kosztowalo mnie dostanie sie do niego. Niestety nie na wiele sie to zdalo. Poprzedni wlasciciel chyba odkrecal i dokrecal go kombinerkami bo sruba jest kompletnie wyrobiona na lbie. Probowalem 5 kluczami 17 i nic . Nie dalo rady.
I tu pojawia sie moje pytanie : co mam zrobic. Ma ktos jakis pomysl jak ruszyc ta srube z miejsca . Olej jest juz zurzyty i dlugo nie moge na nim jezdzic . Prosze o jakies podpowiedzi co i jak moge zrobic.
Ps. Jaki tam ejest gwint prawy czy lewy ??
Mo¿e uda siê odkrêciæ ¿abk± do rur bo korek i tak ju¿ masz do wymiany. Ewentualnie przeciwleg³e dwie boczne krawêdzie ³ba korka zeszlifuj na p³asko i spróbuj kluczem francuskim. Co prawda nigdy nie testowa³em tych sposobów na korku spustowym oleju ale inne ¶ruby (nie tylko w samochodzie) dawa³o siê tak odkrêciæ. Gwint jest chyba zwyczajny (w lewo odkrêcasz, w prawo zakrêcasz).
gwint jest prawy,popróbuj tak jak kolega pisze wyzej
Widze ze koledzy kombinuja jak ja. No nic sprobuje powalczyc na dniach z tym ustrojstwem. SZkoda ze tam nie ma mejsca za duzo.... \OJ przydal by sie kanal
Zeszlifuj dwie krawêdzie przeciwleg³e ale na równe 15mm. I odkrêæ kluczem 15;] Wypróbowany sposób;] Tylko trzeba naprawdê dok³adnie to zrobiæ. Jak szlifniesz na 14,5 to je¶li ¶ruba jest mocno doci±gniêta to siê nie odkrêci tylko j± znów obrobi...