ďťż

Graczem będąc…

OK a teraz szczegółowo

1. Zimą jak uruchamiałem to potrafił zgasnąć po sekundzie a obroty silnika były takie że pewnie bym policzył ile ma obrotów na minute "ręcznie" generalnie strasznie słabe i dopiero dodawanie gazu na jałowym biegu sprawiało podniesienie obrotów do takich żeby auto nie gasło. Teraz problemu nie ma. O co chodzi?

2. Gaśnie na gazie jak wchodzi na jałowy bieg (odsprzęglam) i zwalniam ( niskie obroty )choć kilka razy zdarzyło się przy prędkości 80km jak wrzuciłem luz i zaczynałem hamować przy dojechaniu do przejazdu kolejowego - trochę niebezpiecznie się zrobiło przejazd na zakręcie a mi silnik gaśnie wspomaganie się wyłącza i okazuje się ze promień skrętu się powiększa hamulce tez inaczej działają. Na szczęście gaśnie mi już tak często że spodziewałem się i udało się skontrować wszystko.

3. Sprawdziłem na kostce diagnostycznej kod błędu 0340-opto aparatu. Nie jestem mechanikiem więc nic mi ten błąd nie mówi. Czujnik optyczny? Ale czego? Jakiego aparatu? Gdzie on jest? Jak go samemu wymienić?

4. Na gazie po mieście pali około 8-10l/100 ciężko mi dokładnie podać ponieważ przynajmniej raz w tygodniu tankuje i przynajmniej raz w tygodniu robię trasę Pn-Chodzież

Generalnie około 28l gazu plus 3-5l benzyny wystarcza na 350-400km

Byłem w ASO skasowali ponad 1000zł wymienili centralkę od gazu, silniczek krokowy, filtr, podregulowali mieszankę, skasowali ponad 1000zł pojeździł dobrze może pół roku może rok i znów to samo się dzieje.

Nie wymienili parownika, okablowania i butli z gazem.
Butla ma legalizacje do przyszłego roku. Parownik bedini o ile dobrze nazwę pamiętam

Jeszcze jakieś informacje potrzebujecie?

4. Przyśpieszenie. Wiem, że Matiz to nie rakieta ale czuję wyraźnie ,że ma problemy z przyśpieszeniem. Rusza jakby miał się udławić jak wejdą mu obroty na wyższy pułap to wtedy przyśpiesza? Może to ja coś źle robię? Prawko mam 2 lata.
Czasami z jedynki rusza jak z kopyta a czasami ruszy kilak cm zadławi się i dopiero skoczy.
Dwójka od około 20km przyśpiesza sensowniej ale przecież na jedynce do 20 nie będę ciągnąc.
Trójka lepiej przyśpiesza jak mu obroty podskoczą i na liczniku ma ponad 35km

Podsumowując:

Jak wytłumaczyć niskie obroty?
Dlaczego gaśnie na odsprzęgleniu na niskich obrotach na gazie? Na benzynie nie ma problemu.
Dlaczego tyle pali ?
Skąd to dziwne przyśpieszanie. Dodam, że nie zawsze ale tak w 50%. Po mieście robię średnio 1500km na miesiąc w trasie kolejne 500 czyli chyba nauczyłem się już spod świateł ruszać? zwłaszcza, że zostawiam innych w tyle więc to raczej nie kwestia zbyt oszczędnego dodawania gazu.

Ok przydługie to wyszło ale chciałem w 1 poście maksymalnie wszystko wyjaśnić.

edit: Dodam że czasami jedynka ciężko wchodzi i wsteczny. Trzeba się chwilę nagimnastykować by wrzucić. Nie zawsze ale na tyle często by irytowało.

Edit2. licznik 115 tyś km, wymienione ostatnio wahacze (Wiem nie ma to nic wspólnego z tym problemem) przewody paliwowe, tak jak pisałem wcześniej duża część instalacji gazowej, świece wymieniam regularnie co 12-15 tyś km Teraz mają 5 tyś przejechane. Świece japońskie.

Matiz TOP 2001r gaz, klima, centralny (choć ostatnio padły siłowniki we wszystkich drzwiach z wyjątkiem kierowcy ) jeśli te informację coś pomogą.


pomogę Ci tylko na jedno pytanie:
wg instrukcji obsługi instalacji gazowej wynika iże nie wolno jeździc samochodem posiadającym instalacje LPG na biegu jałowym powyżej prędkości 60km/h -w lanosie po prostu silnik gaśnie ponieważ silnik dostaje za dużo powietrza z pędu.
Czyściłeś silniczek krokowy?? to on odpowiada za obroty na biegu jalowym
Wymieniales kable,filtr powietrza, kable WN,swiece?? Moze warto zaczac od tego?
Silniczek krokowy nóweczka może ma rok czasu ale sprawdzę go za chwilę.
Nie wiedziałem z tą prędkością ale to by tłumacyzło dlaczego gasł mi przy przejeździe nadal jest problem z krzyżówkami jak gaśnie przy staniu bądź prędkości rzędu 20-30km jak zwalniam.
Świece nówki około 5 tyś km mają.

Nie wiem czy kable wymieniali wtedy wątpię choć nie było mnie przy tym zapytam najwyżej.
Filtr powietrza? Zapytam (byłem na przeglądzie miesiąc temu podregulowali mieszankę wyczyścili filtr - chyba o ten ci chodzi? ) ale nie umieli wytłumaczyć gaśnięcia.
Kable WN? A pełnym zdaniem ? nie wiem o jakich mówisz?
Wymien aparat zaplonowy. Czeste przy matizach. Nasz tez tak mulil i wymiana pomogla. Skoro wywalil Ci ten blad dlaczego nie powiedziales o tym w aso? Wymien aparat i klopoty sie skoncza.

[ Dodano: 2010-05-19, 08:29 ]
A. I omijaj aso duzym lukiem.


Dopiero dziś straciłem cierpliwość i zacząłem szukać po forach jak samemu zdiagnozować problem bo już mam dosyć fachowców co wyciągają kasę a problem wraca po chwili.

Dzis przeczytałem jak sprawdzić, sprawdziłem i dowiedziałem się jaki błąd.

Ile kosztuje aparat zapłonowy i czy można samemu wymienić i czy mam znów do tych fachowców jeździć?

Silniczek wyczyściłem ale był praktycznie czyściutki minimalnie miał nalot.
Zobaczymy co dalej jak pojadę do pracy i wrócę.

Edit: OK ceny na allegro znalazłem. Widzę ze sam aparacik nie wygląda na skomplikowany to i robota nie powinna być trudna. Tylko jak się upewnić, że to jest to bo szkoda wyrzucić 300-400zł na nowy albo nawet 100-200 na używany bez pewności, że się właściwą rzecz wymienia.
Blad wykazal ze to on iwec pewnie to jest to. A w matizach one padaly.
Dzięki sprawdzę dziś bądź na dniach u znajomego mechanika ten aparat zapłonowy. On się na gazie nie zna ale to powinien umieć zrobić. Inaczej bym gaz u niego też zrobił.

Acha przewody Wysokiego Napięcia były wymieniane jakieś 2 lata temu Laik ze mnie, że nie skojarzyłem od razu skrótu WN
Przewody i swiece tylko NGK
Świece mam NGK wymieniam regularnie co około 12-15 tys km ostatnio 6 tyś km temu
wymień aparat,bo moze on byc winowaca wielu rzeczy
przeglądnij sobie jeszcze temat dot. aparatu zapłonowego http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=7508

Dwójka od około 20km przyśpiesza sensowniej ale przecież na jedynce do 20 nie będę ciągnąc.
Trójka lepiej przyśpiesza jak mu obroty podskoczą i na liczniku ma ponad 35km

Pamietaj ze to maly silnik o malym momencie obrotowym wiec nie dziw sie ze na trojce przy 35 km/h nie ma szalu, podobnie przy 2 biegu i predkosci 20 km/h. U mnie tez Matiz sie zbiera przy wyzszych predkosciach (obrotach) i to chyba normalne. No chyba ze u mnie cos jest nie tak.
SławekDe napisał/a:

Dwójka od około 20km przyśpiesza sensowniej ale przecież na jedynce do 20 nie będę ciągnąc.
Trójka lepiej przyśpiesza jak mu obroty podskoczą i na liczniku ma ponad 35km

Biedny silnik
W sobotę idę na przegląd z aparatem zapłonowym do znajomego mechanika jak już pisałem nie jest od gazu ale tym będzie mógł się zająć. Zobaczymy co powie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •