Graczem będąc…

Witam wszystkich. Wczoraj stalem sie posiadaczem bialego matiza z 2001 roku. Jednak juz napotkalem na niewielki problem ale mam nadziej ze to nie wrozba na przyszlosc. Otoz przy ruszaniu pojawia sie pisk przy wchodzeniu na 1 lub 2 bieg. Moment piszczy i przestaje. Gosciu od ktorego kupilem potwierdzil moja teze z paskiem klinowym. Zaistniala koniecznosc napiecia paska. Mam nadzieje ze to tylko to jest powodem tego piszczenia. Przy zimnym silniku na szzescie piszczenie nie wystepuje wiec rozpoczynajac podroz moge sie nastawic co mnie czeka.

Bardzo prosze o porade jak naciaga sie pasek klinowy w matizie(opis kolejnosci dzialania). Mam w nim instalacje gazowa i niewiele pod maska widac. Ne moge dostrzec paska od alternatora.

Dzieki z gory za wszelka pomoc


Luzujesz górn± srubê alternatora i przesówasz alternator w stronê ¶ciany grodziowej

Piski s± w³a¶nie od tego ze pasek ma juz luz lepiej wymieñ pasek to nie bêdzie problemu

Najwiêkszy problem to to ¿e przy alternatorze jest bardzo ma³o miejsca na rêce ale dasz radê
No wlasnie w tym problem ze fakt posiadania instalacji jeszcze ograniczyl moja przestrzen dzialania. pod moja maska co kolwiek znalezc to jest niezle wyzwania.

Sluchaj Bourne_Nexus czy dobrze zlokalizowalem pasek patrzac z gory na silnik po lewej stronie troche ponizej bloku silnika ?? Jesli dobrze widzialem sruba umieszczona jest na fasolce. CZyli luzuje srube i przesowam alternator do siebie. A jesli chodzi o wymiane to teraz jak dla mnie jest zazimno na dluzsza mechanike na swiezym powietrzu. Nowy pasek poczeka na pewno do wiosny.
Mo¿e na matizach siê za bardzo nie znam ale moim zdaniem , jak ju¿ poluzujesz alternator ( jak ju¿ ci siê to uda) to wymieñ od razu pasek . Po poluzowaniu tylko ¶ci±gasz stary i zak³adasz nowy i z powrotem napinasz pasek.


A moze ktos mi powiedziec jak sie dostac do alternatora???? bo tam jest miejsca jak dla myszy:/

Moze trzeba zdjac blotnik , a moze spod samochodu sprobowac ??????

Dajcie jakas rade jak sie tam najlepiej dostac i jakich kluczy potrzebuje?????
Ja wymienia³em pasek od góry normalnie
Pasek sprawdz wizualnie jak wyglada, czy zabki nie sa popekane i sam pasek czy nie sparcialy Piszczec moze tez dlatego ze poprostu jest slabo naciagniety, nie musi byc zuzyty A alternator naciagasz w strone sciany grodziowej. Po naciagnieciu pasek powinien dac sie t.j. obrocic nie wiecej niz o 90 stopni Jak nie da sie wogole wygiac albo duzo mniej, to go za mocno naciagnales i moze peknac Jak da sie obrocic dookola to jest za luzny WIec jak juz mowilem ; powinien dac sie wygiac o 90 st
Sluchajcie a czy mozliwe jest ze auto sie inaczej zachowuje przez niezaciagniety pasek????

Mam wrazenie ze auto strasznie sie zamula , nie rozpedza sie gdy piszczy , przy redukcji biegow jakos robi sie strasznie mulowaty , jak by zyskiwal przeciazenia. Sam nie wiem co o tym mam myslec.
Jak sie ¶lizga to alternator s³abiej ³aduje
pasek alternatora nie ma nic wspólnego z osi±gami i dynamik± auta.
no mnie tez sie tak wydawalo ale kiedy pogoda jest niezgorsza to pasek nie piszczy i autko niezle sie buja. ale gdy tylko chwyci lekki mroz i biedak zaczyna piszczec i sie slizgac autko traci..... To co to moze byc innego?? Dodam moze ze nie ma wtedy roznicy czy gaz czy benzyna
Jak jest zimno to masz gêste oleje=opory,w³±czasz odbiorniki pr±du (ogrzewanie tylnej szyby a to ¿re pr±d,nawiew,+ to co zwykle) a ¿e nie ma nic za darmo (alternatory nie maj± sprawno¶ci 100%) to silnik musi pokonaæ wiêksze opory wiêc jest mniej dynamiczny+ ¶lizgaj±cy siê pasek=tarcie to ju¿ wiesz czemu autko mo¿e Ci siê zamuliæ
a ja wam mówiê ¿e ¶lizgaj±cy siê pasek nie ma NIC do dynamiki auta! Faktycznie jak siê ¶lizga a w³±czy siê du¿o odbiorników( ogrzewanie szyby, radio, nawiew itp. ) to mog± byæ problemy ale tylko takie ¿e alternator nie bêdzie do³adowywa³. A Opory w silniku przy ni¿szej têperaturze s± zwi±zane ze zbyt gêstym olejem , twardniej±cymi elementami uszczelniaj±cymi, nienajlepszymi ¶wiecami zap³onowymi, nienajlepszymi kablami WN ( za s³aba iskra) i wieloma innymi rzeczami ale podkre¶lam : Nie slizgaj±cym siê paskiem alternatora!! Nie róbcie ch³opakowi woody z mózgu!!!!
No i pasek wymienilem w czwartek i musze powiedziec ze jest o wiele lepiej :] jednak sam sie nie zdecydowalem bo do wymiany byo jeszcze pare rzeczy ale ze to matiz to wyszla tanioszka :p

Ale teraz juz wiem dokladnie gdzie jest dojscie wiec nastepnym razem pasek jest moj

Dzieki za wszystkie pomocne rady
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •