Graczem bÄdÄ câŚ
Witam z moim matkiem zaczęło dziać się coś dziwnego najpierw zaczął się problem z odpaleniem tzn. palil za pierwszym razem i odrazu schodził z obrotów i gasł, pozniej juz normalnie zapalał ale zauważalny był spadek mocy podczas jazdy i może nawet delikatne szarpanie po dodaniu gazu.Wczoraj próbowałem go odpalić i za pierwszym razem rownież odpalił i zgasł,a teraz nie pali wcale, moim zdaniem nie słychać pompki paliwa przy przekręceniu kluczyka, w jaki sposób mogę to sprawdzić i ewentualnie wykluczyć??
nie matiz nie posiada lpg , zawsze też po zapaleniu się rezerwy odrazu tankuję , z tego co wiem jak jeszcze nie byłem posiadaczem tego matiza raz zabrakło w nim paliwa jakieś 4 lata temu, tak to nigdy nie było z nim większych problemów, ostatnio jeszcze za pierwszym razem odpalił padł pozniej kreciłem kręciłem i nic i za którymś razem odpalił i było ok , właśnie wczoraj doszedłem do wniosku ze pompka się nie odzywa, i mam wrażenie ,że gdy ostanio chciałem go odpalić coś w aucie nieźle zawyło tak jak mówisz to pewnie pompka się poddała.
kiedyś podobno był jakiś problem z brakiem mocy podczas jazdy samochód strasznie muliło był jeszcze wtedy na gwarancji w ASO coś kombinowali z pompką nie wiem co dokładnie było robione ,wiem ze autem szarpało niemiłosiernie prawdopodobnie juz wtedy był to problem z układem paliwowym, musiałbym dokładnie podpytać ojca.
Święty, obstawiam na pompkę paliwa i niestety jej padnięcie ..
Sama miałam podobne objawy.. a wywołane one były właśnie prze w\w pompkę.
pozdrawiam Bartuś
Moze zanim sprawdzisz pompe upewnij sie co do bezpiecznika od pompy i ewentualnie wiazki przewodow od pompy..
Ale u mnie przy podobnych objawach to byla akurat sama pompa;] Mialem dwa razy w ciagu pol roku do czynienia z wymiana pompy paliwa, zatem zaproponuje zaplacic wiecej ale kupic kompletna a nie sam wklad;] Nie wiem jak to w matizach, ale w lanosach wymienia sie albo cala albo wklad. Po wymianie samego wkladu roznie bywa, wiec chyba lepiej cala pompe zakupic. Jesli u Ciebie jest jak w lanosach to wymienisz sam bez problemu. Ale najlepiej bez uzywania do tego metalowych narzedzi;);)
Pzdr
wyjęcie i wymiana pompy to łatwizna , tylko właśnie nie wiem jak jest z tymi wkładkami i wlasnie czy nie lepiej kompletna brać, sprawdze jeszcze bezpiecznik tak jak mowisz .
Święty, w kpl. jest lepiej i pewniej a po za tym więcej nowego.
aseramati, racja racja kupie kpl. z 200 zł starczy na pompe kpl. oczywiscie ? ide sprawdzic jeszcze bezpiecznik i bede juz mial ogolny zarys tego wszystkiego ...
Starczy: http://aukcja.onet.pl/sea...=0&encoding=utf
dzięki wielkie ide zerknąć co i jak .może jakimś cudem ożyje chociaz na tydzien ^_^ Sprawdzilem bezpiecznik wszystko jest ok, odsunalem kanape widać od pompy odchodząca wiązke kabli lekko przetarte od czujnika, nie wiem co tam mogę zdziałać
Sprawdź jeszcze pompę "na krótko" podepnij bezpośrednio do akumulatora. Jak zabuczy szukaj problemu gdzie indziej. Sprawdź też czy jest prąd na wtyczce do pompy. U mnie nie było masy i niepotrzebnie wymieniałem pompę :/
dowiedziałem się że pompa była wymieniana auto ma przejechane 50 tyś. km , ostatnio wymienialem rozrzad , olej i filtry wiec filtr paliwa itd . powinien być wporządku. pompa wlasnie zostala przezemnie wyjeta ale to czarna magia dla mnie nie wiem co moge ruszac a co nie. sprawdze to o czym napisałeś.
sprawdziłem pompe tak jak mowiliście i cicho zabzyczala wiec doszedlem do wniosku ze wszystko z nia ok. Natomiast zwyklą małą żarówką sprawdziłem prąd wtyczki idącej do pompy i okazuje się że żaróweczka mało co się świeci a po przyłożeniu jej do akumulatora normalnie się pali. Czy to może być problem gdzieś na wiązce kabli czy samej wtyczce
Na samym początku sprawdź bezpieczniki czy nie są zaśniedziałe, bo ja miałem podobny problem i wystarczyło, że zeskrobałem śniedź i poczyściłem WD40 wszystkie bezpieczniki i wszelkie dolegliwości mojego lanosa zniknęły... to jest żadna robota więc najpierw polecam się tym zająć...
Jak już to nie WD-40 tylko Kontakt S.
panowie podlaczylem pompe odlaczylem jeden wezyk od niej zeby zobaczyc czy pompuje , za pierwszym razem zauwazylem ze paliwo poszlo ale po kolejnych probowach nic. iskra jest na swiecach ale swiece sa suche . mysle jednak ze to pompa .bezpieczniki sa dobre
Zatem zmien pompe;] Ja do lanosa dalem 160 za oryginal komplet:] Wiec matiz jako mniejszy bedzie moze choc troche tanszy;)
Zmienisz pompe to bedziesz wiedzial ze na bank masz nowa. I nawet jak cos nie zadziala to wiesz ze to juz napewno nie pompa. A wymiana nie zaszkodzi, bedzie na kolejne tysiace kilometrow;)
niekoniecznie pompa siadła, miałem identyczny problem i wystarczyło wymienić przekażnik pompy... a znajduje się on w kabinie po lewej stronie tam gdzie sa bezpieczniki, tylko głębiej... dostęp jest cholera trudny.
to na 100% pompka paliwa. Miesiac temu mialem podobny problem, nie mialem juz pomyslow co jest nie tak wiec samochod pojechal do ASO i tam po testach sprawdzili ze pompka po rozgrzaniu sie daje slabe cisnienie. Wymiana pompki pomogla
Czyli masz winowajcę - słaby prąd na wiązce pompy. Zatem elektryka zasilania pompy do przeglądu. Wszystkie złączki, przewody do sprawdzenia. Do tego bezpiecznik pompy, przekaźnik, itd.. Słabe przejście jest na kablach, skoro nawet żarówka, która nie bierze dużego prądu, bździ. Pompa zjada ze 10 A co najmniej.
BARDZO duże prawdopodobieństwo. Moja legia zdechła raz na # ( szczęśliwie 250 m od domu). Przyczyna; gdzieś tam przepalił się przewód zasilający pompę. Ponoć wiązki elektryczne w daewoo nie są najlepsze. Jak mechanik sprawdzał napiecia to za każdym razem mu jakieś dziwactwa wychodziły, a jak mi pokazał wycinek przewodu, to cały był czarny. Nawiasem mówiąc nie wiem skąd mi wziął prąd do pompy, bo na bezpieczniku nie ma prądu a auto jeździ .