X
ďťż

Graczem będąc…

Witam , mam problem ze swoim matizem... mianowicie ze skrzynią biegów. Nie mogę wrzucić drugiego biegu podczas redukcji z biegu trzeciego.... mniej więcej problem pojawił się tydzień temu... wtedy jeszcze dwójka wchodziła lecz już z oporem , w tej chwili nie ma bata żeby weszła dwójka redukując z trójki.
Wszystkie biegi chodzą elegancko, żadnych zgrzytów. Drugi bieg wchodzi gładko zaraz po pierwszym, z drugiego na trzeci też nie ma problemu... Chrzani się jak przychodzi do redukcji z 3 na 2.
Szukałem info już na forum , lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Myślicie że to synchronizator ? A może linki ?
Byłem przed chwilą u jednego mechanika... niestety zawalony robotą i jedyne co mi zrobił to coś ze sprzęgłem że łapie wyżej... ale to nie problem przyzwyczaję się i zasugerował zmianę skrzyni biegów... gdyż powiedzmy "reanimacja" może przewyższyć koszty kupna używanej. Apropo tego chciałbym abyście w miarę możliwości przybliżyli mi cenę używanej skrzyni.
Z góry dziękuję za pomoc.


co do synchronizatora 2 to jakby on siadł problem by równiez był przy 1-->2,a taka błacha rzecz jak olej kiedy był wymieniany w skrzyni?moze problem równiez lezec w linkach
olej nie był wymieniany prawdopodobnie nigdy.... a co do linek , czy tak jak ludzie piszą linki , cięgna to to samo ? może głupie pytanie ale nie znam się na tym po prostu. Jest jakiś domowy sposób żeby sprawdzić te linki, cięgna ? jeśli to jedno i to samo. Jak olej to jaki ? bo ludzie z forum polecają jakiś Castrola.
na poczatek wymien olej,napewno niezaszkodzi,jak chcesz taniej to kup olej skrzyniowy do automatów czyli typu Dexron,za 2l dobergo takiego oleju dasz ok 60zl,za Castrola trzeba dac 2 razy wiecej,Twój wybór,tak linki to cięgna inaczej


przejadę się jutro do mechanika , spróbuje wymienić ten olej, jak to nie pomoże następnym krokiem będą linki. Czy jest jakiś patent żebym sprawdził sam stan tych linek ? nie wiem odkręcając w środku samochodu ten plastik w koło skrzyni ? czy raczej to wszytko idzie pod spodem auta...? bo niestety nie mam dostępu żeby na kanał podjechać....;/ Aha i mógłby mi ktoś podać dokładnie jaki to ma być olej ten dexron lub tez castrol , najlepiej oba zobaczymy jak z finansami.
A jak ci wchodzi dwójka na postoju?
Końce linek dochodzą do mechanizmu dźwigni wybierania biegów w kabinie i zobaczysz je po zdjęciu plastikowego tunelu (2 wkręty po bokach i 1 z tyłu). Tylko jedna z dwóch linek ma tam regulację za pomocą nakrętek, niektórzy twierdzą, że regulacja pomogła im przy wrzuceniu dwójki ale ja nie bardzo w to wierzę. Regulacja wpływa tylko na boczne wychylenia dźwigni a sama dźwignia nie ma żadnego ogranicznika ruchu i pozycja poszczególnych biegów zależy tylko od skrzyni.
Jednak sprawdziłbym jak wyglądają końce linek po drugiej stronie, czyli nad skrzynią biegów- oczka na końcach linek mają wewnątrz gumowe tuleje, ich zużycie jest często przyczyną nieprecyzyjnej pracy mechanizmu.
Podsumowując, wkolejności:
-wymienić olej;
-sprawdzić stan końcówek linek przy skrzyni;
-wymienić linki;
-dopiero na końcu szukać przyczyn w samej skrzyni biegów.
przejadę się jutro do mechanika , spróbuje wymienić ten olej, jak to nie pomoże następnym krokiem będą linki. Czy jest jakiś patent żebym sprawdził sam stan tych linek ? nie wiem odkręcając w środku samochodu ten plastik w koło skrzyni ? czy raczej to wszytko idzie pod spodem auta...? bo niestety nie mam dostępu żeby na kanał podjechać....;/ Aha i mógłby mi ktoś podać dokładnie jaki to ma być olej ten dexron lub tez castrol , najlepiej oba zobaczymy jak z finansami.

co do oleju to Castrol SMX-S,a jesli chcesz olej do automatu to wybór jest duzy,np ELF Elfmatic G3 i inne
W sumie to nie napisałeś, czy podciągnięcie linki sprzęgła coś dało. Jeśli tak, to nie masz się czym martwić i nic nie trzeba robić (no w każdym razie jeszcze dość długo).
Niestety podciągniecie linki sprzęgła nic nie dało, nadal nie wchodzi dwójka przy redukcji z trójki, jedyne co to już jak wcześniej wspomniałem sprzęgło łapie wyżej, ale nie wpływa to na drugi bieg niestety... pozostaje mi sprawdzić jutro linki i wymienić olej.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •  

    Drogi uzytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczac Ci coraz lepsze uslugi. By moc to robic prosimy, abys wyrazil zgode na dopasowanie tresci marketingowych do Twoich zachowan w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam czesciowo finansowac rozwoj swiadczonych uslug.

    Pamietaj, ze dbamy o Twoja prywatnosc. Nie zwiekszamy zakresu naszych uprawnien bez Twojej zgody. Zadbamy rowniez o bezpieczenstwo Twoich danych. Wyrazona zgode mozesz cofnac w kazdej chwili.

     Tak, zgadzam sie na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu dopasowania tresci do moich potrzeb. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

     Tak, zgadzam sie na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerow w celu personalizowania wyswietlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych tresci marketingowych. Przeczytalem(am) Polityke prywatnosci. Rozumiem ja i akceptuje.

    Wyrazenie powyzszych zgod jest dobrowolne i mozesz je w dowolnym momencie wycofac poprzez opcje: "Twoje zgody", dostepnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usuniecie "cookies" w swojej przegladarce dla powyzej strony, z tym, ze wycofanie zgody nie bedzie mialo wplywu na zgodnosc z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.