Graczem będąc…

Witam!!!
Od jakiegos czasu mam problem z matizem. Samochod stoi pod chmurka, gdy rano po calej nocy wsiadam i odpalam go i silnik zapala, ale pracuje bardzo nierowno i na niskich obrotach, czasami mam wrazenie jakby mial zaraz zgasnac, ale nigdy to mi sie nie przydarzylo... Po ruszeniu z miejsca samochod na zimnym silniku ma niesamowitego kopa, doslownie musne peda³ gazu, a samochód przyspiesza jak g³upi. Gdy siê tylko zagrzeje, odczuwalny jest lekki spadek mocy i czuc, ze trzeba mocniej wciskac pedal gazu. Do tego na wyzszych obrotach z pod spodu samochodu wydobywa sie taki metaliczny dzwiek(moze to katalizator). Dodam jeszcze, ze samochod nie pali na dotyk, trzeba go zawsze chwile zakrecic. Wymienilem Kable WN, ¶wiece, filtr paliwa oleju i powietrza. Czekam wlasnie na silnik krokowy. Jesli to nie pomoze, zainwestuje w cewke zaplonowa i kopulke z palcem, jednak nie chcialbym na slepo strzelac co to jest. Moze ktos mial podobne objawy i wie co nalezy zrobic?

Z góry dziêkujê...


Sprawd¼ uk³ad dolotowy, a jak wygl±da ch³odzenie? jak czujnik temp?
zczytaj kody b³êdów,na moje oko bedzie problem z czujnikiem temp który za³acza ssanie przy zimnym silniku
Dodam jeszcze, ¿e czêsto s± odczuwalne w srodku samochodu wibracje silnika... Generalnie jak jest zimny to samochod przyspiesza bardzo ladnie, dopiero jak sie zagrzeje to jest troche gorzej, a czasem robi sie mulowaty.... Dzisiaj zauwazylem, ze gdy auto jest mokre tez zachowuje sie troche mulowato... Czytalem ze to moze byc wina silnika krokowego, cewki, kopulki, albo zapchanego katalizatora... Generalnie nie chcialbym bym wymieniac wszystkiego bo czekaja mnie jeszcze inne wydatki zwiazane z samochodem takie jak rozrzad czy bebny ze szczekami... Prosze o jakas rade... ;]

PS. Kody bledow zczytalem, wszystko jest ok.


Nie napisales jaki masz przebieg. Kat powinien wytrzymac do 100tys.
jesli wilgoc ma wp³yw to moze cos byc z uk³±dem zaplonowym,kopu³ke z palcem wpierw przeczysc i itp
Moj MAT ma 122tys przebiegu... Silnik krokowy juz zamowilem, ale mysle jeszcze zeby wymienic kopulke z palcem oraz cewke bo to moge zrobic sam, a nie sa to drogie rzeczy...
najpierw przeczysc kopo³ke i palec,co z tego ze czesci zamienne typu kopó³ka z palkcem niewele kosztuje jak ich jakosc powala na nogi,niejednokrotnie ludzie zmieniali te elementy na nowe ot tak zeby byc pewnym ze auto nienawali,jak sie okazywa³o pozniej auto na nowych czesciach niechcia³o chodzic,to albo palec niepasowal albop cos z kopó³ka by³o nietak
najpierw przeczysc kopo³ke i palec,co z tego ze czesci zamienne typu kopó³ka z palkcem niewele kosztuje jak ich jakosc powala na nogi,niejednokrotnie ludzie zmieniali te elementy na nowe ot tak zeby byc pewnym ze auto nienawali,jak sie okazywa³o pozniej auto na nowych czesciach niechcia³o chodzic,to albo palec niepasowal albop cos z kopó³ka by³o nietak

Potwierdzam. Zieni³em kopu³kê i palec "bo stare by³y". Dobrze ¿e ich nie wyrzuci³em, bo nowy zestaw zrobi³ 100km po mie¶cie i siê zmieli³. Wróci³em do orgina³u i ¶miga.
Hmm... No dobrze tak zrobie, a jesli to nie pomoze, to lepiej kupic kopulke firmy Mando czy DAC??
MANDO
No dobrze, ca³y czas czekam na silnik krokowy bo czyszczenie i zaprogramowanie na nowo obrotów nic nie pomog³o... Dzisiaj zauwa¿y³em dodatkowy objaw,stalem na skrzyzowaniu, chcialem ruszyc, samochod nie zareagowalem na wcisniecie gazu i dopiero po jakis 2sekundach wystrzelil, jakby skumulowa³ w sobie t± moc... Czy kto¶ mo¿e mia³ podobne objawy?
Przyszedl moj silnik krokowy. Zamontowalem go, ale na nim silnik ma na luzie okolo 2.5 - 3tysiace obrotow? Da sie to jakos regulowac?? Czy to przy programowaniu tego silniczka tak musi byc?
to lepiej kupic kopulke firmy Mando czy DAC??

Jak masz aparat DAC to kopu³ka DAC (wysoka) a jak masz aparat MANDO to kopu³ka MANDO (niska).
Przyszedl moj silnik krokowy. Zamontowalem go, ale na nim silnik ma na luzie okolo 2.5 - 3tysiace obrotow? Da sie to jakos regulowac?? Czy to przy programowaniu tego silniczka tak musi byc?

zaprogramuj obroty
Ale zrobilem wszystko tak jak bylo w instrukcji, na sam koniec go wlaczylem, zeby chwile pochodzil to obroty wogole nie spadaly, chociaz trzpien troche wyszedl.... To tak musi byc? Musi chwile pochodzic na wyzszych obrotach zeby sie zaprogramowac??
mlody25, po zaprogramowaniu jak odpalisz silnik to czekasz az do momentu za³ sie wentylatora bez dodawania gazu.

Chodzi o to aby ECM ustawi³ wszystko pokoleji w ca³ym zakresie temperatury.
Niestety nawet mechanik stwierdzi³, ¿e nie da sie ustawiæ stabilnych obrotów na tym silniczku... Pojecha³em na diagnostykê komputerow± i wyskoczy³ mi b³±d 0505 ( DTC 0505 - usterka zaworu steruj±cego powietrzem na biegu ja³owym (IAC) czy to co¶ powa¿nego? Duzo to bedzie kosztowa³o??
kurcze trezba by by³o zerknac do Bujanskiego,niestety niemam pod reka niepamietam do konca ale cos mi goni po mysli ze IAC to silnik krokowy
Tak tak IAC to silniczek krokowy... Wymieni³em na orginalny, zaprogramowalem obroty, a obroty jak falowa³y tak faluj±, a silnik po rozgrzaniu kompletnie traci moc i pojechaæ nim powy¿ej 90 jest du¿y problem. W 3warsztatach rozk³adaj± rêce... Co to mo¿e byæ??
sciagnij kleme na 20 min i zaprogramuj obroty ponownie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •