Graczem będąc…
Mam Matiza, rocznik 99, benzyna, 96 tys. km.
Jak do tej pory nie mia³em ¿adnych problemów z silnikiem.
Do czasu
Odezwa³ siê dzisiaj.
Problem polega na tym, ¿e na zimnym silniku wszystko jest ok.
Po nagrzaniu silnika zaczynaj± siê problemy.
Silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Podczas jazdy, kiedy próbujê wciskaæ peda³ gazu do koñca samochód nie przyspiesza. Dopiero po kilku sekundach puszczaj±c peda³ gazu i naciskaj±c go ponownie samochód rusza POWOLI do przodu. Jest taki moment, ¿e samochód wchodzi na swoje normalne obroty ale tylko w pewnym po³o¿eniu. I to siê powtarza. W dodatku ciê¿ko jest siê rozpêdziæ do prêdko¶ci 100 km/h.
¦wiece s± nowe, przewody WN s± wymienione.
Co to mo¿e byc???
zczytaj kody b³êdów,a jak spalanie?w normie?byl na forum poruszany problem katalizatora,moze tam le¿y problem.sprawdz podcisnienia w kolektorze
Gdzie mogê zczytac kody b³êdów, spalanie w normie -5,5 litra w trasie a w mie¶cie - 6,5 oko³o
Katalizator jest sprawny.
A podci¶nienia to jak i gdzie mogê sprawdzic???
[ Dodano: 2009-02-25, 13:42 ]
A mo¿e wina tkwi w silniku krokowym???
£añcuch rozrz±du by³ wymieniany przy 60 tys. a teraz ma 96 tys. km
kody tutaj klik co do podcisnien pobadaj czy niema jakis pekniec tych wezyków co ida do kolektora ssacego,w matizie niema ³ancucha tylko pasek tak dla wiadomosci,krokowy to raczej nie krokowy odpowiada za wolne obroty jak juz cos to moze byc walniety czujnik polozenia przepustnicy,zczytaj kody moze cos wyjdzie
czy móg³bym dostac malutk± instrukcjê jak zczytac kody tzn. jak powinno siê to zrobic i gdzie s± wy¶wietlane rezuataty
Z góry dziêkujê bo jestem od niedawna na forum bo mi siê zacz±³ psuc ten mój Matiz
czy móg³bym dostac malutk± instrukcjê jak zczytac kody tzn. jak powinno siê to zrobic i gdzie s± wy¶wietlane rezuataty
Z góry dziêkujê bo jestem od niedawna na forum bo mi siê zacz±³ psuc ten mój Matiz
Ja¶niej ni¿ tu siê nie da :TUTAJ KLIKNIJ
a jak je zewrzec???
czym???
drutem po prostu
Jestem pocz±tkuj±cym i chcia³bym wiedziec jak je zewrzec???
U mnie nie ma ¿adnych oznaczeñ ;/
I nie wiem jak pod³±czyc...
proszê o wyrozymia³o¶c...
Matiz posiada z³±cze serwisowe umieszczone na spodniej stronie schowka. W z³±czu Matiza masz tylko w jednym miejscu 3 piny kolo siebie w rzêdzie. Zwierasz 1 i 3 czyli A i C (na wy³±czonej stacyjce. Potem zaopatrzony w kartkê i d³ugopis siadasz i gapi±c siê w dechê rozdzielcz± w³±czasz stacyjkê (nie uruchamiaj±c silnika). Kontrolka CHECK ENGINE zacznie migaæ. Liczysz migniêcia. 10 migniêæ to 0. D³u¿sza przerwa oznacza kolejn± liczbê. Jeszcze d³u¿sza kolejny kod. Kody s± czterocyfrowe. Kod 1500 olewasz je¶li nie masz klimy w Mietku. Uff...
kolega powyzej dobrze Ci opisal,reszte doczytaj w watku "kody usterek matiz"
Czyli tak:
zwieram zwyk³ym drutem pierwsze i trzecie wej¶cie od strony siedzenia tak?
I obserwujê stacyjkê i spisujê kody, tak?
I to wszystko?
tak i sprawdzasz za coodpowiad b³±d który ci wystapi³
No to wyskoczy³ mi kod: 0110.
I co teraz???
W kodach jest napisane, ¿e to jest "mat".
Co to oznacza, z czym to siê je i jak to mo¿na naprawic?
jest to b³±d czujnika temp w kolektorze dolotowym,czujnik znajduje sie w puszcze z filtrem powietrza trzeba wymienic
Czy to mo¿e byc g³ówna przyczyna przerywania mocy silnika???
wypnij kostke od tego czujnika i zobacz jak bedzie silnik bedzie chodzi³,jak wypniesz kostke zapali sie Check ale sie tym nieprzejmuj,jesli czujnik bedzie dawa³ z³y sygna³ do ECM to to moze swirowac silnik
Po wypiêciu kostki i zapaleniu silnika silnik chodzi lepiej na wolnych obrotach
To dobrze, prawda??? Czy przeciwnie???
no dobrze bo silnik wchodzi w stan awaryjny znaczy sie ECM,jeszcze radze sie przejechac jak przyspiesza
Ale z wypiêtym czujnikiem? Czy czujnik ma byc wpiêty???
z wypietym czujnikiem.
Dziêkujê, pomog³o, wszystko dzia³a jak w zegarku... yyy... jak w Matizie!!
Chwa³a Wam za pomoc!!! ^^