Graczem będąc…
Witam Braæ Daewoo :-)
pare dni temu zakupilem dla swojej kobitki Daewoo Matiz Life '99, auto po drugim wlascicielu, niebite, bez korozji, ogolnie w ladnym stanie, auto oddalem na diagnostyke i wyszlo ze jest okej
dotyhczas zrobilem w nim:
- komplet rozrzad (pasek, rolka ze sprezynka, pompa wody)
- pasek alternatora
- filtr powietrza
- swiece i kable
- lewy przedni dolny wahacz
- wycieraczki ;-)
- bateryjki pilota alarmu ;-)
z powszechnych mankamentow zauwazylem w nim
- matowe reflektory (juz kupilem nasadke do wiertary i paste tempo)
na co powinienem zwrocic uwage i czemu sie przyjzec zeby wykryc/wyprzedzic jakis popularne mankamenty tego pojazdu (bo kazdy jakies ma)?
pozdrawiam i czekam na porady
paff, ciê¿ko jest jednoznacznie powiedzieæ co jeszcze nie widz±c i nie s³ysz±æ Mietka.
My¶lê ¿e z wa¿niejszych spraw jakim jest rozrz±d,¶wiece i przewody WN masz ju¿ z g³owy.
Jak z p³ynami? olej silnik? olej skrzynia? p³yn hamulcowy? p³yn ch³odz±cy?
Jak z uk³adem hamulcowym? szczêki? klocki?
Matiz to dobre autko a my¶lê ¿e reszta wyjdzie w praniu albo nie
-hamulcami zajmowal sie poprzednik i dzialaja zacnie, wymienial komplet przod, z tylu robil szczeki i cylinderki
- silnik suchy z gory i z dolu, jedynie spod kapy sie poci ale podobniez to norma wiec nie panikuje
- plyn chlodzacy wymieniany z pompa
- olej wymienie za 6kkm
brakuje mi centralnego, ale z tegoc wiem do mojego alarmu mozna dopiac centralny i brakuje mi tego ze radio nie gasnie razem z wyjeciem kluczyka ze stacyjki i trzeba je recznie wylaczac, wiec pewnie mysle ze przy zakladaniu centralnego powiem panom zeby mi puscili zasilanie radia przez przekaznik ze stacyjki ze tak powiem :-)
paff, co do centalnego to nie ma problemu z zamontowaniem w Mietku. Co do radia to z tym poradzi³ by¶ sobie sam bo wystarczy rozpi±æ/przepi±æ zasilanie w kostce ISO za radiem tak aby osobno sz³o zasilanie do radia z aku i osobno z ACC po stacyjce.
http://www.axel2.pl/forum..._kostka_497.jpg
hmm, nie do konca rozumie co rozpiac bez schematu tej instalacji
Sprawdz pierw czy radio jest na przej¶ciówce DAEWOO>ISO czy jest podpiête bezpo¶rednio.
Przej¶ciówka: http://www.allegro.pl/ite..._ssangyong.html
teraz ciemno wiec nie podzialam pod blokiem, ale jesli jest o to co?
Jakie to radio? wy¶lê Ci na PW jak to ma wygl±daæ.
radio - noname chinczyk cd/mp3
Zobacz PW.
dzieki za info, w najblizszych dniach wezme sie za to. tylko jak wyjac radio jak sie nie ma "widelcy" do odblokowania radia z polkieszeni?
[ Dodano: 2010-02-07, 18:40 ]
z tego co piszesz i z opisu kostki ISO wynika ze ktos musial zmostkowac przewody zolty z czerwonym zeby uzyskac zasilanie pomimo wyjetego kluczyka. czy mysle logicznie?
czy mysle logicznie?
Tak dok³adnie!
Trzeba je rozpi±æ i pod³±czyæ ja w orginale czyli czerwony do czerwonego a zó³ty do ¿ó³tego.
tylko jak wyjac radio z samochodu nie mam tych widelcy-uchwytow
Prawid³owo radio w Matizie powinno byæ zamocowane w pó³kieszeni i przykrêcone dwoma ¶rubami do deski rozdzielczej. Nale¿y zdj±æ konsolê ¶rodkow±, (ten czarny plastik biegn±cy od zegarów a¿ do radia) odkrêcaj±c kilka ¶rub i odpinaj± z zaczepów. Jak zdejmiesz konsolê radio masz na wierzchu.
jak sie okazalo radio jest tylko wsuniete, jutro zdemontuje konsole i odepne przejsciowke Matiz<>ISO i zweryfikuje gdzie jest ta cudowna przerobka
btw...lampki juz spolerowane papierkiem 1000,2000 i spolerowane polerka na wiertarce z pasta tempo - efekt - nie sa jak nowe, sa takie jak powinny byc po 10 latach, roznica jak dzien do nocy :-) wobec tego co bylo
[ Dodano: 2010-02-08, 21:13 ]
a co do silnika to zauwazylem ze chodzi troszeczke jak kosiarka a nie jak pusty m³ynek do kawy....czeka mnie pewnie regulacja luzow. mechanizator powiedzial ze niech auto posiga troszke po wymianie rozrzadu to mi luzy skasuje
jakie powinny byc parametry luzow w matizku?
ssacy 0,15mm,wydechowy 0,30mm na zimnym silniku,tez ciekawe kto reguluje na ciep³ym silniku,no wiem ze w Bujanskim sa podane wartosci dla regulacji dla ciep³ego silnika
ssacy 0,15mm,wydechowy 0,30mm
To napisz jeszcze czy na zimnym czy ciep³ym.
Trzeba je rozpi±æ i pod³±czyæ ja w orginale czyli czerwony do czerwonego a zó³ty do ¿ó³tego.
Co prawda w tym roczniku nie podejrzewam, ale w pó¼niejszych latach instalacja w³a¶nie tak by³a zrobiona fabrycznie i radio dzia³a niezale¿nie od kluczyka. Oczywi¶cie nie ma wtedy ¿adnego zwarcia przy kostce radiowej- przewód zasilania jest "u ¼ród³a" podpiêty gdzie indziej. W moim Matizie tak w³a¶nie by³o- musia³em przerobiæ instalkê aby uzyskaæ wy³±czanie radia wyjêciem kluczyka.
Wasylek, Matki Friend 99r ma instalkê fabryczn± na radiu po ACC.
ha
radio wymontowalem, wyglada to tak ze ktos kupil chinskie radyjko cd/mp3 z kostka iso i czesc przepial na stara kostke daewoo wzieta pewnie od starego kaseciaka ktory byl tam pewnie od nowosci faktycznie zasilanie radia i podtrzymanie pamieci bylo polaczone, podlaczylem jak byc powinno
zassalem z netu (google grafika) schematy kostek daewoo i iso, pomyslalem polaczylem i mam radyjko z kluczyka i jest zacnie, cywilizowanie i nie musze myslec o radio
jedyne co mi zostalo do zrobienia to sprawdzic gdzie padl wezyk tylnego spryskiwacza bo mi woda zamiast na tylna szybe leci na ziemie w okolicy zbiornika