Graczem bÄdÄ câŚ
Witam!Od tygodnia pojawił się problem w matizie 99r.(98500 km).Otóż przy dojeżdżaniu do skrzyżowania jak jest na luzie obroty nie schodzą do niskich(ok 1000) tylko "zawieszają" się na 5s i dopiero po tym czasie spadają ( nie falują).Proszę o rady i wskazówki jak się z tym uporać.
ZDROWYCH I WESOŁYCH ŚWIĄT
przeczysc krokowy,zczytaj kody błedów,a tak na pierwsze i zarazem na szybkeigo zresetuj kompa
reset kompa nic nie dał, natomiast jeśli są jakieś błędy to check może się zapalić np. podczas jazdy
własnie po to jest zeby sygnalizowal jakas awarie wtrysku,zczytaj kody moze zostaly w pamieci kompa
krokowy.
check nigdy mi się nie zapalił, krokowca próbowałem wymienić ale się nie udało (osobny temat -wymiana silnika krokowego).Niestety została chyba diagnostyka silnika , ale to po świętach !
Może przepustnica się wiesza
czy problemem może być wymiana,bądź czyszczenie czujnika położenia przepustnicy???
Wyczyść przepustnicę może to to, posprawdzaj szczelność silnika.
Ja mam tak samo w swoim Lanosie. Też poradzono mi wymianę krokowca oraz czyszczenie przepustnicy i nic to nie dalo. Czasem jak odpalam to wskakuje mi na 1500 obrotów potrzyma tak kilka sekund spadnie do 1200 po kilku sekundach się unormuje. Ale włączę np ogrzewanie tylnej szyby to spadają obroty poniżej 900 i tak jakby żężił ten silnik. Co to może być?
Ssanie ci się włącza, mi w zależności od pogody potrafi wskoczyć na 1800 ale po pewnym czasie spada do 1000, czasem do 800, zależy jak jest auto obciążone.
[ Dodano: 2008-12-26, 11:07 ]
Nieszczelności w układzie dolotowym mogą podwyższać obroty, trzeba posprawdzać wszystkie połączenia, podciśnienia itp.
Ja tak miałem w matizie. I po prostu miałem źle zaprogramowane obroty biegu jałowego.
A w matizie na obroty ma jeszcze wpływ EGR, trzeba też i to sprawdzić.
Witam!Dzisiaj odczytałem kody:
0110-MAT
0201-wtryskiwacz nr 1
0203-wtryskiwacz nr 2
0203-wtryskiwacz nr 3
0320-czujnik prędkości obrotowej silnika
1500-obwód termistora parownika(układ A/C)
Błędy 0201,0202,0203 pewnie wynikają z tego że matiz posiada instalacje lpg.
po resecie kompa i zaprogramowaniu obrotów pokazał się błąd:1500.
Obroty nadal się wieszają,a na dodatek jeszcze falują-co robić?
0110-MAT
a nie czasem bład Map sensora?
[ Dodano: 2008-12-27, 19:42 ]
0110-MAT
a nie czasem bład Map sensora?
przepraszam mój bład dobrze mówisz a to jest błąd czujnika temperatury powietrza w kolektorze dolotowym
Nawet na gazie ci się czek nie świeci Może masz coś z instalacją LpG. którą masz założoną generację
Błąd wtryskiwaczy przy lpg to chyba normalka, a ten czujnik temperatury możesz dla pewności wymienić,
Po czym się sugerujesz z tymi obrotami?? masz obrotomierz
[ Dodano: 2008-12-27, 22:27 ]
Wyczyść jeszcze silnik krokowy od gazu.
Posiadam instalację lpg drugiej generacji i po założeniu lpg check się na gazie cały czas palił i dlatego założyli mi przekaźnik który na gazie wyłączył checka i chyba są te błędy wtrysków. Obroty oceniam na "słuch"
Ja po zaślepieniu zaworu EGR pozbyłem sie problemu z falującymi obrotami.
Jak zaślepić zawór EGR ?
Jest tak fajna opcja tu na forum co sie zowie SZUKAJ
Proszę: http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=420
Wpierw sprawdz czy jest sprawny. Trzeba zdiąć plastikowy czopek, zakrętkę, zaślepkę czy jakoś tak z modulatora i zobaczyć czy wkład jest biały czy czarny, jak czarny to modulator skończył się,
2. Do kolektora ssącego idzie metalowa rurka, nie powinna być ciepła po odpaleniu auta na biegu jałowym. Jak robi się ciepła to znaczy że zawór się skończył.
1500-obwód termistora parownika (układ A/C) zawsze sie pokazuje jak nie ma klimy.