Graczem będąc…

Jak w temacie, nagle na prostej drodze samochód drastycznie os³ab³ i nie potrafi³ przekroczyæ 60km/h. Po zatrzymaniu ledwo co odpa³. I juz nie potrafi³ siê rozpêdziæ powy¿ej 500 rpm,

Po kilku próbach jak siê rozkrêci³ znowu mo¿na by³o jechaæ, ale mia³ z 10 koni. po kolejnym zatrzymaniu i zga¶niêciu, ju¿ siê go nie da³o rozkrêciæ powy¿ej kilkuset rpm.

Napisa³em 1,5 cylindra, bo ju¿ mi sie zdarza³o je¼dziæ na dwóch i silnik by³ du¿o ¿wawszy ni¿ teraz, natomiast na jednym garze ledwo sam siebie uci±gnie.

Wymieni³em ¶wiece, oczy¶ci³em (zreszt± now± kopu³kê i kable) i nic siê nie zmieni³o.

Macie jakie¶ sugestie od czego zacz±æ poszukiwania usterki?


filtr paliwa
zapomnia³em napisaæ, ¿e na LPG dzia³o siê to samo.

Ju¿ rozebra³em, i mam przedmuchan± uszczelkê miêdzy 1 i 2 cylindrem.

Ale zauwa¿y³em, ¿e mam te¿ pêkniêty ten aluminiowy ³±cznik z zaworu EGR. Szukaæ tego i ratowaæ, czy za¶lepiæ w cholere i wywaliæ to ca³e ustrojstwo?
Szukaæ tego i ratowaæ, czy za¶lepiæ w cholere i wywaliæ to ca³e ustrojstwo wywal


czyli mogê usun±æ wszystko to co jest na zdjêciu i powsta³e w ten sposób otwory pozaklejaæ?
od razu nowe, nie baw sie zaklejanie, cisnienie jest i Ci Twoje klejenie pojdzie w PiS-du
no to juz nie wiem,

Pisz±c ratowaæ mia³em na my¶li szukanie ca³ego, ale s³ysza³em ¿e to nie potrzebne, wiêc pomy¶la³em ¿eby ca³kiem to usun±æ i nie robiæ sobie dodatkowych kosztów.
wiêc pomy¶la³em ¿eby ca³kiem to usun±æ egr mozesz wywalic ale cala reszta musi zostac
czyli ta czê¶æ, któr± mam uszkodzon± (zaznaczona na czerwono) musi zostaæ tak czy siak i muszê jej poszukaæ ca³ej?
musi zostaæ tak nie mam mietka pod reka i nie wiem czy do tej podstawy cos jest podlaczone czy tylko EGR
postanowi³em ¿e to za¶lepie i ju¿.

Zastanawiam siê tylko po co manuale ka¿± za¶lepiaæ to ustrojstwo od strony kolektora dolotowego, gdzie doj¶cie, jak wiadomo, jest delikanie mówi±c, niekomfortowe.

Przecie¿ wystarczy odkrêciæ kol wydechowy i mamy dziurkê jak na d³oni do za¶lepienia, 5 min roboty.
postanowi³em ¿e to za¶lepie i ju¿.

Zastanawiam siê tylko po co manuale ka¿± za¶lepiaæ to ustrojstwo od strony kolektora dolotowego, gdzie doj¶cie, jak wiadomo, jest delikanie mówi±c, niekomfortowe.

Przecie¿ wystarczy odkrêciæ kol wydechowy i mamy dziurkê jak na d³oni do za¶lepienia, 5 min roboty.

ja zaslepilem od strony g³owicy,czy jest taka mozliwosc jak Ty piszesz to niewiem,przewód EGR wychodzi z g³owicy i idzie do kol ssacego.
no tak, ale spaliny pobiera z kol wydechowego. jak zdejmiesz t± aluminiow± os³one na wydechowym, to zobaczysz, ¿e jest przed³u¿ony w praw± stronê, tak jakby na czwarty malutki cylinder. To w³a¶nie otwór, który przechodzi na drug± stronê g³owicy do EGR i wystarczy go za¶lepiæ popuszczaj±c kolektor wydechowy.

To t± dziurkê trzeba zakleiæ:


jesli to jest rzeczywisice od EGR to mozna tak zaslepic go,mysla³em ze sa osobne kana³y w g³owicy od EGR,ale sie myli³em
no to jest defacto osobny kana³, idzie przez ca³± szeroko¶æ g³owicy a¿ do zaworka EGR. Ja to mam wszystko rozebrane, wiec mi by³o jedno gdzie to za¶lepiê, ale z punktu widzenia posk³adanego samochodu to najlepsze miejsce, bo wystarczy popu¶ciæ kol. wydechowy.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •