Graczem będąc…
Witam! mam problem z płynem w zbiorniczku wyrównawczym, wyglada to tak-silnik nie pracuje,poziom płynu jest poniżej poziomu minimalnego(zero) wł±czę silnik na biegu jałowym poziom się podnosi do minimalnego i tak trzyma,podnoszę obroty poziom płynu wzrasta proporcjonalnie do obrotów aż do wylania ze zbiorniczka.pompa pracuje, korek od zbiorniczka mam nowy (ale to chyba nie jego wina) czy moĽliwe jest że to wina parownika od gazu? wyglada to tak że płyn jest podawany przez pompe do zbiorniczka ale z tego zbiorniczka nie jest wprowadzany do układu. Macie jakie¶ pomysły? chce jechać do ASO ale nie chce żeby mi pół silnika wymienili. Mogę jechać 20 km niby nic się nie dzieje ale nie wiem jak długo
Uszczelka pod głowic± może
Darian - lepiej tam nie jedz do tego ASO w pile ,bo zapewne wywal± Ci dużo rzeczy z silnika . A cena to napewno będzie taka że cho cho. Lepiej dolewaj wody póki ciepło.
Uszczelka pod głowic± może
nie strasz mam 100tys przejechane i już? delikatne masełko od czasu do czasu po korkiem od oleju zauważyłem, jak się rozgrzeje to troszeczkę słabnie(ale może wydaje mi się) ile taka wymiana? i jak długo trwa?
Darian - lepiej tam nie jedz do tego ASO w pile ,bo zapewne wywal± Ci dużo rzeczy z silnika . A cena to napewno będzie taka że cho cho. Lepiej dolewaj wody póki ciepło.
Tak wlasnie, ASO sa zle, a w ASO w Pile to w ogole jest zle
Nie wiem Darian jak Ty, ale jesli chodzi o ASO to zaluje, ze nie jestem z Pily.
delikatne masełko od czasu do czasu po korkiem od oleju zauważyłem,
No to s± objawy uszczelki pod głowica
wiem jedno-musze to naprawić,jeżeli chodzi o mechaników to jeden wymieniał mi sonde lambda ( inny samochód) jeden tydzień, pojeżdżę i popytam o ile Matizek da rade
to ile może kosztować wymiana uszczelki?
tak jakby uszczelka,a nie ma zapachu spalin lub paliwa ze zbiorniczka?masełko?wilgoć w silniku-płyn,chyba ze bardzo mało jezdzisz to wtedy moze sie pojawic,uszczelka z regen głowicy dałem 600 zł za cało¶ć-ale pewnie mozna taniej
,jeżeli chodzi o mechaników to jeden wymieniał mi sonde lambda ( inny samochód) jeden tydzień
Pojechales do apteki czy miesnego?
Zostawiasz za soba zaslone dymna (bialy dym), czy w zbiorniczku czuc spaliny? Czy widac w ziborniczku bable powietrza? Co jest na bagnecie oleju, pod korkiem? Jaki jego stan.
to masełko to minimalnie jest dosłownie mikro-cz±steczki i nie zawsze a płyn czysty i nie pachnie paliwem jeżdżę na LPG olej też ok.
my¶lę że to nie jest uszczelka pod głowic± nie takich objawów, ro¶nie ci¶nienie w układzie i tyle pompa pompuje a płyn wolno wraca do układu i tu jest problem.
zrobie wymiane płynu, sprawdze wszystkie węże może co¶ który¶ blokuje
b±belki? ja tam (zbiorniczek) mam piane jak pralce ale jak obroty spadn± to piana znika ale to od ci¶nienia chyba
Wymieniales ostatnio plyn?
Wszystko wskazuje za zapowietrzony uklad chlodzenia.
jak odpowietrzyć? wiem że było na forum ale juz nie wiem gdzie tego szukać
tak płyn był wymieniany
A to teraz czytam, ze masz piane w zbiorczniku, wysokie cisnienie, wiec wskazuje na zapowietrzony uklad chlodniczy, ktory w tym przypadku moze byc spowodowany nieszczelnoscia na glowicy (uszczelka). A ta piana jaki ma kolor?
Ale najpierw odpowietrz uklad, a pozniej martw sie uszczelka.
piana biała z odcieniem koloru płynu
A propos płynu. Mi tez zeszło poniżej minimum i musiałbym uzupełnić. Jaki płyn polecacie kupic, bo jeszcze nigdy nie wymienialem/dolewalem wiec nie wiem jaki wlac?
moze najwyzsza pora wymienic?ja ostatnio wymienilem i zalalem ma tiza BORYGO EKO taki zielony kolor ma.
A jak to jest z mieszaniem kolorow? Slyszalem ze jak sie miesza rozne plyny to moze kasza wyjsc.
A jak to jest z mieszaniem kolorow?
Tylko różowy z różowym
i Tylko niebieski/zielony z niebieskim/zielonym
dzi¶ wymieniłem płyn i niestety jest to samo,rozmawiałem tez z mechanikiem on też podejrzewa uszczelkę pod głowic± w poniedziałek jade do ASO zobaczę co mi powiedz±
Do Pana Stefana
Do Pana Stefana
Do Pana Stefana
Jak jedziesz do ASO w Pile to sie pewnie dowiesz
Do Pana Stefana
Jak jedziesz do ASO w Pile to sie pewnie dowiesz
byłem i okazało się że układ się zapowietrzał przez brak jednego zaworka w korku od zbiorniczka
wyrównawczego (nowego ) kupiłem nowy założyłem silnik rozgrzany do zał±czenia wentylatora i ¶miga
co jest z tym Stefanem??
Moze dzis nie pracowal albo na niego nie trafiles. Ok, nie wazne
Moze dzis nie pracowal albo na niego nie trafiles.
A może po prostu wolał nie podchodzić?
A było pytać o mnie .Czy to takie trudne ?
no i kicha uszczelka do wymiany,głowica do planowania i jeszcze pare pierdółek
moja pierwsza poważna awaria w Matizie. w poniedziałek oddaje autko do remontu stifff, z góry dziękuję
Mam podobny problem tylko że u mnie mechanior powiedział że ten delikatny nalot na bagnecie to z tego że mało jeżdżę (Ok 100km tygodniowo). Korek wymieniłem bo puszczał i miałem rdzawy nalot na masce i rurkach, płyn jest już w normie tylko jak odkręcam korek to czuć podci¶nienie każdy mówi że to normalka może nie chce im się tego robić, olej w normie płyn też w normie może faktycznie też i u mnie ta uszczelka poszła