ďťż

Graczem będąc…

Temat wałkowany był już wiele razy ale niestety nie udało się mi znaleźć konkretnej odpowiedzi ani też 100% takiego samego przykładu...a dokładniej o co chodzi:

Problem zauważyłem niedawno a dokładnie ubytek płynu chłodniczego., na starym korku zbiorniczka wyrównawczego zauważyłem przecieki z pod gwintu korka i obwiniałem wyparowywanie lub wylew płynu przez ten korek. Dziś zamontowałem nowy korek i po chwilowym teście jazdy około 10km nie zauważyłem już wycieku - spoko ( włączyłem nagrzewanie na maxa w aucie - grzeje ok, ogólnie all ok) Po wystygnięciu silnika dolałem płynu prawie na max. Musiałem gdzieś pojechać ( około 20km) i wskaźniki temp. w normie , postanowiłem sprawdzić stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym a tam sahara 0 płynu, no lipa na maxa, a nigdzie nie ma wycieku widocznego , ani zakrętka ani przewody, najlepsze jest to że po jakiś 2h jeszcze raz popatrzyłem a tam płyn się pojawił lekko nad min. stan. Co może być przyczyną ?

z góry thx za pomoc

aha, nie ma śladów oleju w zbiorniku


Czy nie ma nadmiernego dymienia? sprawdziłeś dokładnie czy nie ma nigdzie wycieków? nic nie kapie?
włączyłem nagrzewanie na maxa w aucie - grzeje ok, ogólnie all ok
Włączyłeś duży obieg i pochłonęło płyn ze zbiornika.
Po odpaleni auta mi też spada stan płynu (im większe obroty tym mniej płynu pokazuje) do minimum ale jak się zgasi i wystygnie wraca do normy.
Dolej teraz płynu i zobacz co się będzie działo.
standardowo jak odpale to dymi przez chwile na biało, wczesniej na starym korku kapalo przez gwint i to nawet mocno, na nowym jest sucho, rozmawialem z kolesiem i mowil zeby przepukac chlodnice bo moze jakis syf sie dostal i blokuje plyn i zasysa ze zbiorniczka, dodam ze w okolicach wakacji pasek rozrzadu sie zerwal i od mniej wiecej tamego czasu zaczynaja sie dziac rozne dziwne rzeczy . a to nagle olej znika, a to plyn z chlodnicy ( teraz olej jest w normie i sprawdzam go w miedzyczasie zerwala sie tez linka od zmiany biegow. niewiem czy te korniki z warsztatu mi czegos specjalnie nie uwalili bo jestem laikiem w tej sprawie


a widzisz pod korkiem oleju jakas taka mase wygladajaca mniej wiecej jak majonez ? geste kawowy kolor ? w zbiorniczku nie widac oleju na powierzchni wody?

Po zerwaniu paska rozrzadu co bylo robione ? moze byc tak ze glowica nie trzyma za bardzo, np to typowe dla padnietej uszczelki pod glowica ze wlasnie bierze plyn, kopci na bialo nadmiernie, a potem pojawia sie woda w oleju pod postacia "majonezu"

co do oleju - a dymi Ci na jakis kolor poza bialym w trakcie jazdy ? nie ma wyciekow ?
w zbiorniczku niema oleju, majonezu tez nie ma, kopci na zimnym silniku przez chwile tylko, a pozniej w normie,zaraz wyjde i lukne ile plynu wrocilo na swoje miejsce ( dodam ze wczoraj po jezdzie bylo 0 - widac bylo otwor splywowy) jak troche ostygl plyn wrocil do minimum.acha pierwszy ten test na nowym korku robilem na full wlaczonym ogrzewaniu i nic nie zabralo plynu, a druga jazda nawiew na 1 , a ogrzewanie na godzine 1 i zassało ze zbiornika plyn do zera

[ Dodano: 2009-12-10, 13:56 ]
płynu wróciło miedzy min a max . odpaliłem silnik , pogazowałem linką i zassało plyn znowu
ma ktos jakies pomysly jeszcze ? hełp mi obiwan kenobi
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •