Graczem będąc…

Witam
Wydaje mi sie ze moj Mietek za bardzo cyka, zawory byly regulowane dwa razy ale nadal slychac cykanie, czy dzwiek i praca silnika sa prawidlowe? Zauwazylem tez ze troche sie trzesie i jakby wolno schodzil z obrotow (schodkowo) ponizej wideo:

http://www.youtube.com/watch?v=SjzF4gcsL50


zawory nawet ok ,te silniki tak chodza,ale albo0 taka jakosc wideo bo sie mi zdawa³o w okolicy kopó³ki by³y przeskoki iskry,kiedy kable WN wymieniane?by³ rozrzad wymieniany bo jakis ciekawy swist wystepuje na nagraniu,jak z EGR niepada czasem? tez mi przy padajacym EGR lekko falowa³ na wolnych obrotach
zawory nawet ok ,te silniki tak chodza,ale albo0 taka jakosc wideo bo sie mi zdawa³o w okolicy kopó³ki by³y przeskoki iskry,kiedy kable WN wymieniane?by³ rozrzad wymieniany bo jakis ciekawy swist wystepuje na nagraniu,jak z EGR niepada czasem? tez mi przy padajacym EGR lekko falowa³ na wolnych obrotach

Kable wymieniane miesiac temu, rozrzad 30 tys km temu, co to jest EGR? Jesli chodzi o obroty to wydaje mi sie ze sa rowne, tylko po dodaniu gazu jakby schodzily do pewnego momentu na chwile sie zatrzymywaly i potem do prawidlowych (slychac na nagraniu) tak mi sie przynajmniej wydaje jakby schodkowo. Czyli rozumiem ze u Ciebie silnik tez tak pracuje? A te drgania silnika? Na wideo slabo to widac ale czasami nie ma ich wcale a czasem lekko sie trzesie oborty na sluch wydaja sie wtedy takie jak zawsze
Dzieki pozdr
aha z obrotami masz ok u mnie to samo jest,to EGR masz jeszcze dobry [zawór recyrkulacji spalin]


Wa³ek rozrz±du kolego. Krzywka która¶ jest wytarta. Te silniki tak nie cykaj± normalnie. Mam to samo w moim K-Line. Je¼dziæ i siê nie przejmowaæ chyba, ¿e masz 800 z³ na remont. Ten ¶wist jest podejrzany lekko.
Wa³ek rozrz±du kolego. Krzywka która¶ jest wytarta. Te silniki tak nie cykaj± normalnie. Mam to samo w moim K-Line. Je¼dziæ i siê nie przejmowaæ chyba, ¿e masz 800 z³ na remont. Ten ¶wist jest podejrzany lekko.

A ta wytarta krzywka wplywa na cos jeszcze oprocz cykania? Np. spalanie itp.? Dodam jeszcze ze na zimnym silniku cykanie jest mniejsze. I do czego wlasciwie ta krzywka sluzy? Sorki ale az tak dobrze to ja sie nie znam na konstrukcji silnika. A ten swist z czego moze wynikac?

Pozdrawiam
krzywka na wa³ku s³uzy w wielkim skrócie do otwierania zaworu popatrz tutaj to jest przekrój g³owicy jakiegos silnika ,element z strza³ka zakrecona to wa³ek rozrzadu w przekroju w miejscu krzywki,tak wyglada krzywka.a co do swistu moze swistac zbyt mocno napiety pasek altka,rozrzadu lub napinacz rozrzadu ....;)

[ Dodano: 2009-05-13, 21:49 ]
to niejest g³owica silnika matiza,tam jest inaczej rozwiazane uk³ad rozrzadu ale idea jest taka sama jak na zdjeciu
Dzieki za wyjasnienie
Moze sie myle ale jesli ktoras krzywka bylaby wytarta to przy regulacji zaworow chyba by to wyszlo? No i na zimnym silniku cykanie jest mniejsze
Dzieki za wyjasnienie
Moze sie myle ale jesli ktoras krzywka bylaby wytarta to przy regulacji zaworow chyba by to wyszlo? No i na zimnym silniku cykanie jest mniejsze

Normalka. Po rozgrzaniu olej jest rzadszy, metal siê lekko rozszerza i wszystkie stuki-puki minimalnie siê nasilaj±.

Podejrzewam, ¿e przy regulacji wysz³o ale mech to ola³ i ustawi³ co siê da³o. Na wytart± krzywkê lekarstwem jest jedynie wymiana wa³ka+kompletu d¼wigni zaworowych+"siakie¶tam" uszczelki wa³ka. Generalnie najtaniej co widzia³em to wa³ek 170z³ i d¼wignie po 37z³ za sztukê x 6 sztuk po 2 na cylinder (masz 6 zaworów/3 cylindry)+robocizna i masz spor± sumê. Ja to ola³em choæ silnik s³abiej ci±gnie i w ¶rodku robi siê g³o¶no ju¿ przy 2500-3000 obrotów. Mo¿e jak siê wezmê to sam sobie zrobiê i tylko czê¶ci bêdê musia³ kupiæ.

Generalnie nie polecam kupowaæ u¿ywanej g³owicy bo koszty niewiele mniejsze a nie masz pewno¶ci, ¿e bêdzie lepsza. Ew. kupiæ ca³y silnik z rocznika 2006-2007 i prze³o¿yæ osprzêt.
Zawory do ustawienia .........klekocz± ...powinien ciszej pracowaæ
Kod: [b]piaseq[/b]
Ja to ola³em choæ silnik s³abiej ci±gnie i w ¶rodku robi siê g³o¶no ju¿ przy 2500-3000 obrotów.
[/quote]

Kolego co masz na my¶li z tym ze g³osno ? Chodzi Ci ze ruszjac z 1 coaignac do 3000 obrtow masz glosno ?
co do tego klekotania - to nie jest normalne, mialem kiedys "to cos" zwane Matizem / Mietkiem i chodzil znacznie ciszej. Tak jak koledzy pisza - wytarty walek.
W ogole nic nie podales o tym swoim wozidle, ktory rok, jaki przebieg itd.

Co do swistu - mi to wyglada na alternator. Moj podobnie chodzil przed zgonem.
Bylem dzisiaj w autoryzowanym serwisie i jeszcze dla pewnosci u mechanika, posluchali i stwierdzili ze to normalne i zawory musza byc slyszalne gdyz nie moga byc za ciasne i taka praca jest dopuszczalna wiec juz sam nie wiem. Co do Mietka- przebieg 87300 rok 2001, a czy to cykanie moze wplywac na wyzsze spalanie? Na trasie pali 4.9 a w miescie ok 9l
tak jak pisa³em,jesli by³ regularnie olej wymieniany i by³ dobry olej lny to po takim przebiegu watpie zeby wa³ek uleg³ wytarciu,przewznie w³ek rozrzadu wytrzymuje znaczni9e d³u¿ej,rzadko s³ysze zeby ktos wymienai³ wa³ek r0ozrzadu z powodu wytarcia,chyba ze auto by³o katowane,to samo w przypadku oleju jesli nieby³ wymieniany i by³ kiepskiej jakosci to moge sie zgodzic zeby wp³ynal na znaczne zuzycie wa³ka,a co powiedzieli ci w kwestii swistu?
tak jak pisa³em,jesli by³ regularnie olej wymieniany i by³ dobry olej lny to po takim przebiegu watpie zeby wa³ek uleg³ wytarciu,przewznie w³ek rozrzadu wytrzymuje znaczni9e d³u¿ej,rzadko s³ysze zeby ktos wymienai³ wa³ek r0ozrzadu z powodu wytarcia,chyba ze auto by³o katowane,to samo w przypadku oleju jesli nieby³ wymieniany i by³ kiepskiej jakosci to moge sie zgodzic zeby wp³ynal na znaczne zuzycie wa³ka,a co powiedzieli ci w kwestii swistu?

Jesli chodzi o olej to byl regularnie wymieniany natomiast wczesniej wlany byl Lotos polsyntetyk 10w40 dowiedzialem sie ze to kiepski olej i wlalem po 10 tys mobil 1 tez 10w40. Co do swistu to nic nie wspomnieli na ten temat. A czy silnik tez tak cyka u Ciebie?
zawory reguluje u siebie przewaznie co ok 10kkm,odkad pamietam te silniki tak chodza,kultura niezbyt ciekawa ale co zrobic w koncu 3 cylindrowiec
problem rozwiazany, dopiero trzeci(!) mechanik wyregulowal prawidlowo zawory, teraz silnik pracuje ciszej i nie cyka juz tak bardzo. Walek rozrzadu okazal sie byc ok- nie jest wytarty. Przy okazji pojawil sie jeszcze jeden problem. Pod kompem wykryto nieprawidlowe parametry ponoc majace zwiazek z podcisnieniem. Sprawdzili i wszystkie wezyki sa ok, reszta dziala prawidlowo. Ponoc wplyw na to moga miec wypalone zawory, przestawiony zabek w rozrzadzie. Przy przebiegu 87000 tys. zawory chyba nie powinny byc wypalone (nie mam gazu a wczesniej ustawione byly za luzno), przy rozrzadzie nic nie bylo ostatnio robione a wymieniany byl jakies 35 tys km temu. O co moze chodzic?
niestety duza czesc mechaników reguluje zawory na pa³e,wystarczy³o sie zapytac jaki luz ustawil na zaworach to bys sie odrazu dowiedzial,co do problemu,ciekawy b³±d wyskoczy³,byc moze juz d³ugo jezdziles na niewyregulowanych zaworach i móg³ sie którys z zaworów wydechowych wypalic,pomiar kompresji ci prawde powie,hamulce dzialaja dobrze moze pdcisnienie serwa nawala?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •