Graczem będąc…
Witam
Mam problem glownie na zimnym silniku, mianowicie po odpaleniu wyraznie brakuje mocy, zbiera sie i jedzie ale mozna wyczuc ze to nie to. Dodatkowo jesli go uruchomie i zgasze nastepnie zapale ponownie to silnik zaczyna przerywac, dlawic sie na wolnych obrotach. Po ruszeniu jedzie w miare ok, po rozgrzaniu juz nic takiego sie nie dzieje moge go gasic uruchamiac i jest ok. Zauwazylem tez, ze czasami w czasie jazdym wystepuja spadki mocy. Trudno to wyjasnic, czasami jezdzi lepiej innym razem ma mniej mocy. Elektryczne elementy wymienione (kopulka, palec, swiece, przewody), filtr paliwa, powietrza, pompa podobno podaje dobre cisnienie (mechanik sprawdzal). Byc moze to bedzie jakas wskazowka, ale czasami trzeba troche dluzej zakrecic rozrusznikiem (na cieplym silniku) i slychac ze juz prawie zapalil (wtedy jakby rozrusznik krecil szybciej) i sie uruchamia, ale obroty sa troche niskie ale po przegazowaniu jest ok. Wrazenie jest takie jakby nie dostawal wystarczajaco duzo paliwa.
sprawdz b³edy ECM,przeczysc krokowy na poczatek
sprawdz b³edy ECM,przeczysc krokowy na poczatek
Nie ma zadnych bledow, w jaki sposob moge przeczyscic krokowy? Czy laik da sobie rade?
o ile odkrecisz 2 ¶ruby mocujace silnik to sobie poradzisz,tutaj masz zdjecie gdzie jest krokowy:

Dzieki a w jaki sposob sie go czysci?
najlepiej benzyn± ekstrakcyjn±, odrobina na ¶ciereczkê i czy¶cisz a¿ bêdzie siê l¶ni³
ja czyscilem WD-40
To nie wiem czy dobrze, bo chyba chodzi o to, ¿eby go odt³u¶ciæ i oczy¶ciæ a wd40 to smar w sprayu wiêc jak bêdzie t³usty to brud bêdzie tylko szybciej osiada³ i za chwilê bêdzie znowu brudny.
Ale tak mi siê tylko wydaje, mogê nie mieæ racji.
no tez prawda,narazie jest ok u mnie,zreszta lepiej zeby syf siad³ na krokowym niz do silnika polecia³
Dzieki za informacje. Przyjrzalem sie jeszcze raz tym objawom i w zasadzie to po odpaleniu jest ok ale w momencie gdy go zgasze np. po przejechaniu 100m to zapala od razu ale zaczyna sie przez chwile dlawic na wolnych obrotach i sa bardzo niskie. Jak go troche przegazuje to jest lepiej. Nada tez wystepuje problem ze spadkiem mocy, ktory pojawia sie co jakis czas np. w czasie jazdy, czy to moze byc ten krokowiec?
warto go sprawdzic
a gdybym go wymienil na nowy trzeba go jakos ustawiac pod kompem, czy wystarczy zalozyc?
Wystarczy za³o¿yæ i zaprogramowaæ obroty ja³owe - instrukcjê masz w kompendium wiedzy. ¯aden komputer diagnostyczny nie jest potrzebny. Zreszt± nawet je¶li by¶ nie programowa³ wolnych obrotów to po pewnym czasie silniczek krokowy sam siê ustawi tylko bêdziesz musia³ siê przez chwilê przyzwyczaiæ do faluj±cych obrotów.
A w jaki sposob moglbym go wyczyscic? Wyglada na zwarta konstrukcje wiec do srodka raczej sie nie dostane. Czyli przetrzec go szmatka z zewnatrz?

Czyszczenie krokowca ogranicza siê do czê¶ci gdzie osadzony jest metalowy trzpieñ. We¼ w tym celu pêdzelek i benzynê ekstrakcyjn± i powinien ca³y syf zej¶æ. Dla pewno¶ci pry¶nij jeszcze kontakt sprejem styki w gnie¼dzie silniczka i we wtyczce dochodz±cej do niego.
Jak bêdziesz montowa³ silniczek w przepustnicy to uwa¿aj ¿eby nie zgubiæ oringa.
wymienilem krokowca na nowy ale problem nie ustapil. Po zapaleniu na zimnym dodajac leko gaz zaczyna przerywac i lekko sie dlawic, dodajac mocniej gaz wchodzi na obroty. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu objawy sie powiekszaja, chodzi nierowno nawet na biegu jalowym, dlawi sie jeszcze bardziej ale jak troche pochodzi albo porzadnie sie go przegazuje to jest ok. Nie wiem czy go nie zalewa? Bledow nie ma, jesli mialby to byc lejacy wtrysk to chyba objaw ten wystepowalby caly czas?
a uk³ad zap³onowy sprawny? moze tez EGR dawac w kosc
¯eby nie szukaæ daleko http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=420
Objawy dziwnie podobne...
wymienilem kopulke, palec, swiece, przewody. Odnosnie EGR problem chyba wystepowalby takze na cieplym silniku. Gdy jest zimny dusi sie dopoki chwile nie pochodzi tak 2 min, jechac sie da bo na wyzszych obrotach chyba nie ma tego problemu tylko wrazenie jest takie jakby byl slabszy na nizszych obrotach ale potem juz jest lepiej. Zauwazylem jeszcze bialy dym taki dosc intensywny po zapaleniu, ktory po tym jak chwile silnik pochodzi zmniejsza sie i kiedy jest go juz tylko troche zwykle nie ma juz problemu z powyzszymi objawami.
Przy wymienie krokowego mechanik wyjol jakies dwa bezpieczniki i wkrecil nowy silniczek, sprawdzil pod kompem czy wszystko ok ale go nie ustawial w zaden sposob a slyszalem ze trzeba, moze kiedy jest zimny krokowy dziala zle?
Sprawd¼ czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra powietrza. Mo¿liwe ¿e jest na wykoñczeniu albo za¶niedzia³y w nim styki i przez to po odpaleniu zimnego silnika nie dzia³a automatyczne ssanie bo ECM nie ma prawid³owej informacji o temperaturze zasysanego powietrza. B³±d wywali³oby dopiero gdy czujnik ca³kiem padnie.
Co do ustawienia krokowca to masz manual w kompendium wiedzy, a nawet je¶li nie zaprogramujesz wolnych obrotów to te¿ nic siê nie stanie bo zrobi siê to samoistnie podczas eksploatacji, tylko przez kilka dni obroty mog± falowaæ na luzie.
ssanie dziala bo wchodzi na wysokie obroty tylko troche nierowno chodzi na poczatku. A nie jest to czasem uszczelka pod glowica? Bialy dym intensywny na poczatku to moze byc woda ktora scieka do cylindrow przez noc. Jesi go zgasze i zapale objaw sie nasila moze dlatego ze w cylindrach jest woda i paliwo. Na razie nie zauwazylem typowych objawow dla uszczelki, wody nie dolewam choc jest jej troche mniej niz w lecie ale moze dlatego ze jest chlodniej.