Graczem będąc…
Witam. Mam problem ze swoim Matizem, który polega na tym że przy skrętach podczas jazdy co¶ strzyka, strzela z podwozia, z przodu samochodu. Znajomy powiedział, że spowodowane jest to uszkodzonymi przegubami. Mam w zwi±zku z tym pytanie czy jest to rzeczywi¶cie przegub? jak tak to jak zdiagnozować czy jest to przegub prawy czy lewy? Jaki jest orientacyjny koszt naprawy? Proszę o pomoc, z góry dziękuje
ma racje przegub zewnetrzny półosi do wymiany.jak zdjiagnozowac sprawdz czy któras z osłon przegubów niejest uszkodzona,uszkodzona osłona prowadzi do zatarcia przegubu,koszt przegubu ok 100zl a wymiana niewiem jakie u Ciebie maja stawki mechani cy
oczywi¶cie że przeguby, wymienić mozesz sam, chyba że nie lubisz brudzić sobie r±k:)
Przeguby zewnętrzne 2 kupiłem . Udało mi się kupić za 67 zł za sztukę a ceny czasem powalaj± bo nawet do ponad 200 zeta za sztukę chcieli Robocizna jest ponoć za 30 złoty ale jeszcze takiego nie znalazłem Sam mogę się za to zabrać, tylko że nie wiem za bardzo jak zacz±ć... Może kto¶ pomóc i wytłumaczyć jak się wzi±ć za to?:)
co do przegubów za taka cene,mam podobny i jezdze na nim od 50kkm,jedna sprawe sprawdz czy osłona w opakowaniu niema jiakich dziurek małych,ja załozylem taki przegub i po tygodniu musiałęm wymieniac osłone bo miała dziurke,załozyłem inna jakas lepsza przejezdziłem 50kkm i widze ze jest juz popekana,trzeba bedzie wymienic w pore zanim całkiem peknie,takie kurestwo robia,co ciekawe prawa osłona od nowosci 70kkm i nawet niejest popekana,co do wymainy przegubu:
1-luzujesz nakretke przegubu klucz 32 najlepiej nasadka
2-podnosisz auto zwalasz kolo odkrecasz kolumne Mcphersona od zwrotnicy,odkrecasz do konca nakretke przegubu,nastepnie odchylasz zwrotnice tak zeby przegub wyskoczył z zwrotnicy
3-teraz najlepsza robota,rozbrajasz stara oslone [jak jeszcze jest] i dobierasz sie do do segera tzn zabezpieczenia jest głeboko schowany w przegubie na półosi,wczesniej wytrzyj przegub z smaru zeby sie dostac do segera,jak juz dojrzysz segera trzeba go zwolnic specjalnymi szczypcami do segerów,w chwili kiedy seger pusci trzeba natychmiast uderzyc młotkiem lub pociagnac przegub zeby wyskoczył z freza półosi.tu tak napisałem w skrócie,w rzeczywistosci sa czesto jaja z odblokowaniem tego segera,ty jestes o tyle w dobrej sytuacji ze wymieniasz komletne przeguby wiec w razie jak by sie ci nieudało zwolnic zabezpieczenia,wyciagasz półoske na warsztat w imadło i rozbijasz stary przegub młtkiem ale tak zeby nieuszkodzic freza.jak juz zdemontujesz przegub[ w jaki sposób od ciebie zalezy] zakladasz nowy analogicznie odwrotnie z tym ze juz bez uzycia młotkiem,wczesniej wiadomo nalezy oczyscic półoskie z wszelkiego syfu,nowy przgub zapewne jest z smarem w srodku odrazu wiec smarowanie odpada,przegub siedzi na półosi jak nalezy wtedy tylko jak zaskoczy seger tzn juz z powrotem nieda sie zsunac przeguba,pozniej zakladasz osłony odpowiednio zaciskasz i montujesz połoske do auta analogicznie jak przy demontazu
Cytat: ty jeste¶ o tyle w dobrej sytuacji ze wymieniasz komletne przeguby wiec w razie jak by się ci nieudało zwolnic zabezpieczenia
wymieniam przegub zewnętrzny z obydwu stron. ale tylko zewnętrzny
Cytat: nowy przgub zapewne jest z smarem w srodku odrazu wiec smarowanie odpada
do nowego przegubu doł±czona jest tubka ze smarem. od ktorej strony wlać smar? do ¶roka przegubu z łożyskami?
no tak jak pisalem wymieniasz przeguby zewnetrzne,jak niepusci seger wyciagasz półoske ,przegub wewnetrzny normalnie wychodzi z przegubu jest na frezie niezabezpieczony niczym[jak wyciagniesz moze sie olej wylac z skrzyni takze wczesniej lepiej spuscic olej] co do smaru jak zalozysz przegub na połos skrec przegubem i wladuj smar na ułozyskowanie przegubu,wiadomo przed zalozeniem osłony przegubu
przeguby wymienione i chodz± jak w zegarku nie musiałem wyjmować póło¶ki bo segery wyszły bezbole¶nie i bezproblemowo, także obyło się bez dodatkowych problemów. jak się tylko ma sprzęt odpowiedni to wszystko można zdziałać tym samym temat uznaję za zamknięty i dziękuję za pomoc pzdr