Graczem będąc…
1. Dajê w gaz a Matek skrêca w prawo (przy hamowaniu jedzie prosto)... pó³o¶ka w skrzyni, przegub??
2. Bardzo miêkko dzia³aj±ca d¼wignia zmiany biegów+co¶ w stuka... lewarek zdycha?
3. Biegi nie wchodz± p³ynnie tylko ze zgrzytem 2,3+redukcja... sam nie wiem...
4. Na nierównej drodze auto je¼dzi to w prawo, to w lewo, to samo na prostej, na zakrêtach OK (wahacze 100% sprawne, belka stabilizatora OK, przek³adnia 100% sprawna)... zbie¿no¶æ do bani?
Tylko nie piszcie ¿ebym nowego Matka kupi³
1. Dajê w gaz a Matek skrêca w prawo (przy hamowaniu jedzie prosto)... pó³o¶ka w skrzyni, przegub??
2. Bardzo miêkko dzia³aj±ca d¼wignia zmiany biegów+co¶ w stuka... lewarek zdycha?
3. Biegi nie wchodz± p³ynnie tylko ze zgrzytem 2,3+redukcja... sam nie wiem...
4. Na nierównej drodze auto je¼dzi to w prawo, to w lewo, to samo na prostej, na zakrêtach OK (wahacze 100% sprawne, belka stabilizatora OK, przek³adnia 100% sprawna)... zbie¿no¶æ do bani?
Tylko nie piszcie ¿ebym nowego Matka kupi³
1) Zbie¿nosc + koncowki drazkow + tuleje drazka stabilizatora(tzw gumy na drazku )
2) CO to znaczyze nie wchodza plynnie???Wiadomo ze przy okreslonej ilosci obrotow biegi nie beda wchodzic tak jak powinny kazdy wozek ma jakies tam obroty przy torych silnik i sprzegla pracuja optymalnie.(Sprawdz Sprzeglo)
Wiadomo tez ze to nie jest sportowa furka takzee...
A czy jak jedziesz prosto normalnie prosto nie wiem bije CI cos w kierownice, moze sprawdz jeszcze czy klocek hamulcowy nie cisnie.
1) Zbie¿nosc + koncowki drazkow + tuleje drazka stabilizatora(tzw gumy na drazku )
Przecie¿ napisa³em, ¿e to jest w 100% w porz±dku. Wszystko sprawdzone i jest OK. Jedynie ta zbie¿no¶æ bo wymieniali wahacz i nie wiem czy ustawili zbie¿no¶æ od nowa. Wiêkszo¶æ mechaników wychodzi z za³o¿enia ¿e: "panie, nie trzeba"...
2) CO to znaczyze nie wchodza plynnie???Wiadomo ze przy okreslonej ilosci obrotow biegi nie beda wchodzic tak jak powinny kazdy wozek ma jakies tam obroty przy torych silnik i sprzegla pracuja optymalnie.(Sprawdz Sprzeglo)
Wiadomo tez ze to nie jest sportowa furka takzee...
Wchodz± z oporem i przy ka¿dej zmianie jest stukniêcie a potem zgrzyt.
Cytat: A czy jak jedziesz prosto normalnie prosto nie wiem bije CI cos w kierownice, moze sprawdz jeszcze czy klocek hamulcowy nie cisnie.
Nic nie bije po kierownicy ani przy je¼dzie, ani przy hamowaniu. Ko³a zimne wiêc klocek nie ociera bo by sie nadmiernie tarcza grza³a.
Czyli zbie¿no¶æ musisz zrobiæ, co do biegów to poszukaj na forum co mo¿na zrobiæ, a pewnie trzeba zrobiæ ciêgna, mo¿e sprzêg³o.
Czyli zbie¿no¶æ musisz zrobiæ, co do biegów to poszukaj na forum co mo¿na zrobiæ, a pewnie trzeba zrobiæ ciêgna, mo¿e sprzêg³o.
I to ¶ci±ganie na prawo przy przyspieszaniu te¿ bêdzie od zbie¿no¶ci?
Prawdopodobnie tak, raczej na 100% chyba ¿e co¶ ci sknocili mechanicy, nie dokrêcili itp, ale raczej jak piszesz to jest ok a przy wymianie wachaczy (kompletu) to raczej na sto procent zbierzno¶æ siê k³ania skoro przed by³o ok. Na prostym odcinku drobgi, na ³adnym asfalcie pu¶æ kierownicê i zobacz czy ¶ci±ga.
W takim razie dziêki za pomoc. Pojade sprawdziæ t± zbie¿no¶æ i potem bêdê sie martwi³ dalej.
Co do opornego w³±czania biegów to mo¿e wystarczy wyczy¶ciæ i nasmarowaæ mechanizm zmiany biegów zamontowany na bloku skrzyni (pod karbowan± rur± ³±cz±c± filtr powietrza z przepustnic± - trzeba j± zdj±æ i wtedy jest dobry dostêp). Ja to przerabia³em tydzieñ temu, a objaw by³ taki ¿e w³±czenie 1,3,5 wymaga³o si³y goryla ale nie by³o zgrzytów.
Zbie¿no¶æ ustawiona, zawieszenie sprawdzone i jest w najlepszym porz±dku.
Problem ¶ci±gania pozosta³:
gaz-w prawo,
hamuje silnikiem-w lewo,
hamuje hamulcem-jedzie prosto,
na luzie-jedzie prosto.
Wypada ¿e skrzynia nawala lub gdzie¶ po drodze s± luzy czy "ki pierun" Jakie¶ pomys³y?
-----------------------------------------------
Co do zmiany biegów to powiedzmy, ¿e lewarek ma cholerne luzy (mo¿na nim lu¼no ruszaæ po kwadracie o boku 5cm) a biegi zachowuj± siê jakbym sprzêg³a nie dociska³ do koñca i na pó³sprzêgle zmienia³.
Mo¿e masz cylinderki w ko³ach pozapiekane A napêd przenoszony jest na ko³o które ma l¿ej czyli dajesz gaz ko³o ma l¿ej i skrêca w prawo, chamujesz, drugie trzyma i w lewo, jak chamujesz jednakowo tr± i jest ok, musisz to sprawdziæ podnie¶ ko³o na lewarku i przekrêæ powinny siê lu¿no krêciæ ka¿de ko³o.
Zobaczê jutro, klocki by³y wymieniane i mo¿e faktycznie. Z tym, ¿e pewnie by³oby wiêksze spalanie a dzisiaj od tankowania do pe³na 436km i po zalaniu do pe³na 26,5l a wiêc minimalnie ponad 6l/100km. Przy za³o¿eniu, ¿e je¼dzi³em z BB do Katowic i wczoraj sta³em 45min w korku od strony Tychów a potem wraca³em na Cieszyn po nieod¶nie¿onej drodze jest to rezultat na prawdê przyzwoity.
Tak wiêc ma³o prawdopodobne ¿e to tr±ce hamulce.
Musisz jednak to zobaczyæ, skoro reszta ok. To dziwne.
[ Dodano: 2009-01-15, 20:17 ]
Luz na maglownicy.
wtf is maglownica?
Co to jest tak?? to element przenosz±cy na ko³a ruchy kierownic±, mo¿e masz du¿e luzy jak ruszasz ni± to czuæ czy s±.
Nie ma luzu. Przy okazji zbiezno¶ci sprawdza³em dr±¿ek etc. Ko³a reaguj± na minimalny ruch kierownic±. Diagnosta powiedzia³, ¿e przek³adnia jest ig³a.
Skoro zbie¿no¶æ ok , magiel te¿, reszta nowa, to albo masz geometriê auta skopan± po du¿ym wypadku albo ju¿ sam nie wiem co mo¿e wiêcej byæ sprawdz te hamulce lub zapytaj siê jeszcze na autok±ciku w klubie matiza mo¿e oni co¶ jeszcze podpowiedz±.
[ Dodano: 2009-01-15, 21:08 ]
Podnie¶ ko³a i zobacz jak siê tocz± to wyeliminujesz ³oczki i ³o¿yska.
Ci¶nienie w ko³ach sprawd¼, jezeli by geometria by³a z³a to jakby pusci³ kierownice to by go zawsze sci±ga³o. jezeli ostatnio by³o dobrze a po zmianie wahacza jest nie tak to co¶ skoncili ;/
wtf is maglownica? Po polsku to siê nazywa przek³adnia kierownicza.
Wstêpna diagnoza brzmi: opony
Taka ich uroda, ¿e s± asymetryczne i auto siê na nich mo¿e tak zachowywaæ... tak mi powiedzia³o kilka osób po obejrzeniu auta, jak równie¿ diagnosta co sprawdza³ zbie¿no¶æ itd. Wlaz³ mi prawie do silnika przez t³umik i sprawdzi³ po drodze ka¿d± ¶rubkê po czym orzek³, ¿e te¿ uwa¿a, ¿e to wina opon w tym wypadku i poleci³ za³ozyæ ko³a od drugiego Matiza i zobaczyæ co wtedy.
Edit 5.02.2009: Problemem by³y faktycznie opony. Na drugim komplecie auto jedzie prosto obojêtnie czy siê trzyma gaz do dechy czy hamulec w pod³odze.