Graczem będąc…
Witam, mam problem z ogrzewaniem, mo¿e kto¶ mi podpowie czy w Matizie istnieje zawór nagrzewnicy ogrzewania i gdzie siê znajduje,gdy¿ my¶lê ¿e siê nie otwiera ca³kowicie i to jest przyczyn± nie prawidlowego dzia³ania ogrzewania. POZDRAWIAM
nie ma dodatkowego zaworu lub regulatora jest tylko ten na pulpicie. w³±cz wiater na max i przekrêcaj potencjometrem z zimna na ciep³o. powinna byæ s³yszalna i odczuwalna si³a podmuchu z kana³u, je¶li nie ma to awaria jest w po³±czenu potencjometra z klapk±
Wita, bardzo dziêkujê za podpowied¼, mo¿e móg³ by¶ mi wyt³umaczyæ bli¿ej jak ten petencjometr dzia³a. Czy jest to mo¿e jakie¶ urz±dzenie elektryczne(elektrozawór) ? Domy¶lam siê ¿e klapka jest otwierana mechanicznie. Szuka³em wszêdzie mam nawet ksi±¿kê instrukcji Matiza i nic na w/w temat niema. POZDRAWIAM!!!
Wyobra¼ sobie linki od hamulców w rowerze. To dzia³a dok³adnie tak samo. Zdejmij plastik przykrywaj±cy konsolê i wtedy dobierzesz siê do mechanizmu. Zanim jednak to zrobisz sprawd¼ poziom p³ynu w ch³odnicy. Jak jest ma³o (oko³o min lub mniej) to przestaje grzaæ.
¯eby zdj±c konsole to trzeba odkrêciæ ¶rubki nad zegarami (szt. 2), jedn± we wnêce pod radiem i chyba 2 w okolicy kierownicy. Reszta to zatrzaski i trzeba po odkrêceniu ¶rub panel delikatnie punktowo "odrywaæ". Rób to najlepiej gdy auto jest ciep³e w ¶rodku bo wtedy plastik jest bardziej plastyczny i trudniej o pêkniêcie zatrzasków.
piaseq, Witam wielkie dziêki za informacjê , bêde szuka³ dalej dlaczego s³abo grzeje w moim samochodzie, termostat sprawny, odpowietrzy³em uk³ad kilka razy, my¶le ¿e przyczna tkwi w mechani¼mie regulacji temperatury. POZDRAWIAM!!!
raczej tak a je¶li w potenciometrze bêdzie ok to bêdziesz musia³ dostaæ sie g³êbiej byæ mo¿e ¿e linka wypad³a z samej klapki ale jak rozbroisz pocz±tek to z reszt± nie bêdzie wiêkrzego problemu tyle ¿e jest to d³ubanina
VERSUS, dziêki dodatkowe informacje, chcia³em dopowiedzieæ ¿e jak energicznie przekrêce pokrêt³o max na czerwone pole to s³ychæ ¿e klapka uderza, tak jak by domyka³a. POZDRAWIAM!!!
no a jest jaka¶ zmiana w sile wydmuchu? zwykle wiater jest s³abszy jak nastawisz na ciep³o a mocniejszy na zimnym
VERSUS, u mnie jest jak w³a¶nie przed chwil± napisa³e¶,jak przekrêce na niebieskie pole to wogóle nie grzeje i zwiêksza siê nadmuch. Wentylator Ch³odnicy siê w³ancza a ogrzewanie s³abe , my¶lê czy czsem nie jest przypchana nagrzewnica, gdy¿ kiedy¶ na pocz±tku roku mia³em delikaty wyciek p³ynu (kilka kropel ) i wsypa³em prosze do uszczelniania wycieków. Fakt wyciek usta³ ale mo¿e zaszkodzi³ nagrzewnicy nie wiem jaki pzrekruj maj± rurki.Wsypuj±c proszek robi³em wszystko zgodnie z instrukcj± tz. przejecha³em bez przerwy na rozgrzanym silniku ponad 100km. Problem zaczo³ siê my¶lê ¿e kilka dni temu, nie wiem dok³adnie gdy¿ nie by³o mrozów i nieby³o potrzeby otwieraæ na max.POZDRAWIAM!!!
czyli mechanizm dzia³a i klapka nie zawodzi. Mo¿esz mieæ czym¶ przys³oniêt± nagrzewnice lub w tej gorszej wersji zapchan± nagrzewnice i beret
VERSUS, jutro zobacze co tam siê dzieje, uzyska³em sporo informacji co napewno bêdzie ³atwiej zlokalizowaæ przyczyne s³abego grzania w moim samochodzie.Dziêkuje za wszystkie informacje jak ustale to siê odezwie. POZDRAWIAM!!!
jest jeszcze co¶, jak termostat nawali to nie otwiera du¿ego obiegu i to te¿ mo¿e mieæ wp³yw na to.