Graczem będąc…

Witam serdecznie,

Mam dziwny problem i nie wiem gdzie siê wybraæ ¿eby nie przep³acaæ a mianowicie :

Ostatnio mia³em wymienian± skrzynie biegów bo pad³a, wcze¶niej olej siê wla³o ( wska¼nik pokazywa³ pomiiêdzy max a min) - samochod jezdzi³ bez problemu 1 miesi±c. Po wymiane skrzyni przejecha³em 1000 km i oleju nie by³o wcale co dziwne. dola³em litra (mobil 1 super M - co¶ takiego) i wska¼nik przez kilka dni pokazywa³ poziom pomiêdzy max a min , a tu dzisiaj patrze a tu znowu - 1 cm od warto¶ci minimalnej.

Plam ¿adnych nie zostawia, nie dymi z ty³u itd. co robiæ.. Co proponujecie ?

Drug± spraw± jest : jak d³ugo siê nagrzewa silnik w matizie ¿eby móg³ pu¶ciæ ciep³e powietrze do wnêtrza? Przyk³adowo rano przejecha³em 10 km i dalej zimno.

[ Dodano: 2009-05-05, 12:07 ]
zapomnia³em dodaæ , ¿e przed wymian± skrzyni biegów czyli oko³o 2 miesi±ce wstecz matiz mia³ wymieniany olej na nowy. Czyli wesz³o nowego oleju tam nie pamiêtam dok³adnie ponad 3,5 litra chyba...


ile ponad 3,5 l? tam niema silnika traktora,wchodzi 2,7l,jestes pewny ze dobrze ci wskazuje bagnet i dobrze odczytujesz?
nie jestem pewny, ale odczytaæ potrafie..:) wiem ze kupilem 4 l przy wymianie ze starego na nowy i zostalo troche wiec nie wiem. ale w sumie chyba dobrze wskazuje bo przejechalem prawie 300km bez oleju ( minimalna wartosc) i paliwa mi duzo wiecej zeszlo. wiec chyba cos w tym jest..fakt faktem miska olejowa jest jakas taka zwilgocona ( ale nie kapie z niej ani nic...)
jakby nieby³o oleju to bys juz szuka³ silnika nowego,jak by³o na min to by³o ponad 2 l oleju w silniku, a auto niedymi na bia³o i niema sladów oleju w p³ynie ch³odniczym ?


czy jest to nie wiem , ale raczej na 90 % nie ma , a bylo by to widac po odkreceniu kurka od chlodnicy ? jako¶ wyra¼nie....je¿eli chodzi dymienie na jasnym "dymem" to nie wiem, a to te¿ jako¶ wyra¼nie by³o by widoczne - w sensie caly czas mia³o by dymiæ czy tak co jakis czas... ?
a bylo by to widac po odkreceniu kurka od chlodnicy ?

Pewnie masz na mysli zbiorniczek wyrównawczy.
by³oby widac ale odkrecasz korek od zbiornika wyrównawczego uk³adu ch³odzenia a nie od ch³odnicy tak apropo,skoro ubywa oleju moze byc padnieta uszczelka pod g³owica,skoro niema wycieków
a no no, od zbiornika z podzia³k± min i max. Dola³em wczoraj tego p³ynu do ch³odnicy bo mialem pod kresk± "min" juz....czy moglo to byc przyczyna ubytku oleju ?
tak padnieta uszczelka pod g³owica moze powodowac ubytki p³ynu ch³odniczego i oleju silnikowego,zreszta czesto to nieidzie w parze zmierz cisnienie na cylindrach
a jak to zrobiæ , warsztat itd?
jak masz nanometr specjalny o sam zrobisz,tzn trzeba wykrecic swiece i wkrecic w jej miejsce nanometr i tak sparwdzic kazdy cylinder,jak niemasz to na warsztat jedz i powiedz jaka sprawa,cisnienie sprê¿ania powinno sie miescic miedzy 10,5 bar-12,5 bar
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •