Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
Mój ojciec ma Matizka 2002 r z przebiegiem 58 000 km. Od jakiegoś czasu pojawił sie problem z redukcja na bieg drugi. Na postoju można włączyć każdy bieg. W czasie jazdy po mieście gdzie biegami ciągle się żongluje nie idzie ujechać. Dwójkę można włączy przy bardzo małej prędkości (auto prawie już stoi). Wiem że w Matizie trzeba pilnować zmiany oleju w skrzyni i tak też robiliśmy. Skrzynia była zalewana olejem zalecanym przez producenta. Od znajomego mechanika dowiedziałem się że może to być wina synchronizatora drugiego biegu...
moje pytanie jest następujące. Czy jest może na tym forum osoba która miała kiedykolwiek do czynienia z takim zjawiskiem lub słyszała o podobnym ?
pozdrawiam i czekam na porady
A jak się ma sprzęgło? linka? pytam bo byc moze wystarczy troszkę podciągnąc bo nie wysprzęgla.
Może masz problem z cięgnami?
Olej zalecany przez producenta to znaczy jaki? (wymiana co 40tyś km.)
Nie pamiętam jaki dokładnie wlałem ale wiem ze to był olej taki jak zalecaja w ksiazce obslugi matiza. Matiz ma przejechane tylko 58 kola wiec skrzynia nie powinna byc wyjechana. Dodam tylko ze poprzednim wlascicielem byla mloda kobieta i jezdzila glownie w zakorkowanym Poznaniu
pozdrawiam
sprzawdz czy czasem sprzeglo za nisko niebierze i przy okazji niewysprzegla do konca
W Matizach standardowym problemem bylo to ze II bieg nie chcial swobodnie wchodzic, w 90% przypadkow problemem byla linka prowadzaca lewarek skrzyni odpowiadajaca za II bieg. Szerzej jest to opisane na autokaciku w zakladce matiz.
Miałem to samo przy 20 tys. Pojechał do serwisu i mam spokój.
Kiedyś szukając Matizów często natykałem się na problem z II biegiem.
Typowa usterka.