Graczem będąc…

Mam jeszcze jeden problem z Matizem, mam wrazenie ze cos kiepsko przyspiesza. Naciskajac pedal gazu np. do polowy jakos nie czuc tego ze przyspiesza raczej zwieksza troche predkosc. Dociskajac do dechy jakby jest troche lepiej ale tez jakos za bardzo tego nie czuc. Wymienione kable, swiece, filtr powietrza, kopulka, palec, filtr paliwa, brak bledow auto swobodnie sie toczy. Trudno opisac to slowami, moze moglby ktos nagrac jak jego autko przyspiesza np. od 50 na trojce wciskajac gaz do konca wtedy bede mial jakies porownanie. Z gory dzieki


A jak Twoje hamulce? ja mia³em podobnie jak trzyma³ to³czek w przednim kole, nie mog³em sie rozpêdziæ nawet do 70km/h przejed¼ sie torche i zobacz czy felgi nie s± gor±ce
A jak Twoje hamulce? ja mia³em podobnie jak trzyma³ to³czek w przednim kole, nie mog³em sie rozpêdziæ nawet do 70km/h przejed¼ sie torche i zobacz czy felgi nie s± gor±ce

Sprawdzalem, nie sa gorce. Brakuje mi pomyslow, moze po prostu Matizy tak maja? Nie mam porownania z innym dlatego pomyslalem o tym filmiku moze komus sie uda go nagrac, bede wdzieczny
Mo¿e sprzêg³o siê koñczy


Wrzucilem 5, zaciagnolem reczny i puscilem sprzeglo auto od razu zgaslo czyli sprzeglo sie nie slizga.
Wrzucilem 5, zaciagnolem reczny i puscilem sprzeglo auto od razu zgaslo czyli sprzeglo sie nie slizga.

tak pusciles na biegu ja³owym?
Oleju nie po³yka za du¿o
a wczesniej lepiej sie rozpedzal? moze kat sie przytkal
Mam identycznie w Lanosie i tutaj na forum wyczyta³em ze ktos mia³ problem (s³aby na Pb i LPG ) i okazalo sie ze pow ymianie pompy paliwa.. bylo O.K.
Zastanawiam siê jednak JAK ma sie pompa paliwa do jazdy na gazie ??
Mam jeszcze jeden problem z Matizem, mam wrazenie ze cos kiepsko przyspiesza.
A mierzy³e¶ przyspieszenie do 100 km/h ? oraz prêdko¶æ maksymaln± ? Mo¿e Ci siê zdaje ¿e ten samochód ma " mu³a ", je¶li wcze¶niej ¶miga³e¶ czym¶ mocniejszym. Ogólnie to z tym silnikiem sza³u nie ma, a wyprzedzanie " TIRów " to sztuka akrobacji
Wrzucilem 5, zaciagnolem reczny i puscilem sprzeglo auto od razu zgaslo czyli sprzeglo sie nie slizga.

tak pusciles na biegu ja³owym? Tak, na luzie zaciagnolem reczny, wrzucilem 5 i puscilem sprzeglo. Podstawialem reke pod wydech i nie po przegazowaniu spaliny cisna mocno wiec chyba kat jest ok. Czasami musze troche dluzej zakrecic przy odpalaniu i wtedy lapie nizsze obroty jak zaskoczy ale po chwili naciaga do wysokich jak na ssaniu. Fakt ze pompa paliwa piszczy ale tak jest od roku od kiedy mam auto. Mechanik mierzyl i cisnienie bylo ok.
A linka gazu nie za lu¼na?
Czasami musze troche dluzej zakrecic przy odpalaniu

K±t wprzedzenia zap³onu
Sprawdzalem linka gazu nie jest luzna, zaplon tez byl ustawiany jakis czas temu. Przed chwila wrocilem i tez musialem kilka sek zakrecic zeby odpalil, jak juz zapali to za drugim pali na dotyk wiec kat wyprzedzenia chyba bedzie ok bo caly czas pojawial by sie problem z odpalaniem? Ponizej filmik, przy 50 puscilem gaz i energicznie depnolem do dechy na 3:

filmik
Matiz zbiera siê bardzo ³adnie a co do tego odpalania to sprawdz przy okazji b³êdy ECM http://daewooforum.pl/viewtopic.php?t=2869
Sprawdzalem brak bledow ECM. Najdziwniejsze jest to ze jak zapali i zgasze a po chwili sprawdzam drugi raz to pali idealnie, moze cos z paliwem? Natomiast wracajac do przyspieszania wydawalo mi sie to dziwne ze dopiero depniecie gwaltowne do dechy wywoluje jakas reakcje. Jesli np. wcisne gaz po trochu zaczynajac na 1/2 nie czuc zmiany dynamiki i od 1/2 do dechy to tez nie zaczyna jakos dynamiczniej przyspieszac tak jakby jechal jak chcial. Dopiero jak puszcze gaz i depne energicznie to wtedy zbiera sie jak na filmiku
Podobny efekt mia³em przy zapieczonych cylinderkach w bêbnach, ale skoro sprawdza³e¶ czy gor±ce...
Mo¿e przepustnica siê zasyfi³a?
Zostaje katalizator
kolega pisal ze katalizator sprawdzony
A tak dla porownania, Ramir Twoim zdaniem tez dobrze sie zbiera?
to chyba na 3? jak dla mnie bardzo dobrze sie zbiera
wed³ug mnie je¿eli na 3 to tak samo jak i mój
,a do mu³a trzeba siê przyzwyczaiæ przecie¿ to tylko 800 ccm
A tak dla porownania, Ramir Twoim zdaniem tez dobrze sie zbiera?

U mnie po wywaleniu kata du¿o lepiej
Chcialbym o cos zapytac jesli chodzi o przyspieszenie, ostatnio zauwazylem, ze po depnieciu do dechy silnik zaczyna buczec, wczesniej tego nie bylo. Czym to moze byc spowodowane? Ponadto wydaje mi sie mulowaty zwlaszcza na nizszych obrotach (np. 3 bieg 40 km/h i gaz do konca).
Ponadto wydaje mi sie mulowaty zwlaszcza na nizszych obrotach (np. 3 bieg 40 km/h i gaz do konca).

Cz³owieku to jest silnik benzynowy który krêci siê z du¿ymi prêdko¶ciami a nie ropniak. ¿eby te motorki mia³y moc i przy¶piesza³y jak siê nale¿y to musi mieæ co najmniej 3,5 - 4 ty¶ obrotów! a jak ty ci¶niesz gaz do dechy na 3 biegu i przy 40 km/h to po pierwsze nie mo¿e samochód przyspieszyæ bo obroty ma za ma³e, a po drugie komputer wykryje spalanie stukowe opó¼ni zap³on i jakiekolwiek przyspieszenie masz pozamiatane przez kolejne 200 km jazdy.
a jak u mnie po przegazowywaniu typ gaz odpuszam gaz odpuszczam gaz odpuszczam s³ychac taki gwizd jakby z t³umika to normalna kolej rzeczy?? czy cos z katem ?a jak wrzucam przy 80 km/h 5 bieg to autko chodzi tak jakbym przy 20km/h wrzuci³ 3... cos wiec chyba jest nie tak...
a po drugie komputer wykryje spalanie stukowe opó¼ni zap³on i jakiekolwiek przyspieszenie masz pozamiatane przez kolejne 200 km jazdy.

Tego nie wiedzialem, tzn. komp przy mniejszych obrotach wykrywa spalanie stukowe i opoznia zaplon na 200 km? A potem wraca wszystko do normy? Moze cos w tym jest bo auto sie zamula, czasem jezdzi lepiej a np. jak go odpale nastepnym razem znow jestl jakis mulowaty. Wyregulowalem zaplon po samej regulacji bylo lepiej ale tak jak pisalem wczesniej, po 1-2 dniach traci na dynamice.
Z tym 200 km to trochê przesadzi³em, ale jak siê depcze po gazie na niskich obrotach to ECM opó¼nia zap³on i auto zaczyna zamulaæ i tak przez kilka kilkana¶cie kilometrów. jak systematycznie kto¶ wciska do dechy przy ma³ych obrotach to auto zawsze zamula. Jak mamy trzeci bieg i 40km/h to nie deptaæ po gazie tylko w miarê zwiêkszania prêdko¶ci bardzo delikatnie i p³ynnie wciskaæ peda³ gazu a matizek szybciej siê zbierze.
Spalanie stukowe wystêpuje zawsze przy ma³ych obrotach i du¿ym obci±¿eniu silnika i jest niepo¿±dane, bo wytwarza niewielk± moc, du¿o ciep³a, szybko zu¿ywa silnik. spalana mieszanka ma pchn±æ t³ok a przy sp. stukowym mieszanka spala siê tak szybko, ¿e t³oka nie pchnie tylko uderza w niego tak jakby kto¶ m³otkiem wali³ po t³okach.
Mo¿na zmniejszyæ zjawisko w/w lej±c benzynê 98. Przy zasilaniu LPG aby zaistnia³o spalanie stukowe to ju¿ trzeba siê specjalnie o to postaraæ.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •