ďťż

Graczem będąc…

Witam. Wymieniłem w Matizie bębny hamulcowe, szczęki, cylinderki, przewody i sprężyny.
Mam problem z hamulcem ręcznym. Lewe koło hamuje na pierwszym ząbku drugie nie hamuje wcale. Linkę naciągnąłem do końca w kabinie- dwie śruby regulacyjne. Osoba która mi to wykonywała zeszlifowała trochę rozpierak w kole prawym bo nie mogła założyć bębna.
Czy problem tkwi właśnie w tym zeszlifowanym rozpieraczu? Rozpieracze powinno się regulować jakoś? Mechanik luzował rozpieraki do końca żeby szczęki weszły do bębna.
Może trzeba odkręcić do oporu rozpierak w prawym kole żeby hamulec brał lepiej?


pewnie był rant na bebnie i mechanik wolał zeszlifowac rozpierak niz przetoczyc beben,o ile wszystko dobrze poskładał,co do recznego moze linka trzymie w pancerzu? niema wyjscia trzeba z powrotem patrzyc co jest nie tak
generalnie to rozpieraka się nie szlifuje. Gwint w rozpieraku powinień być lekko posmarowany smarem wysokotemperaturowym. Jak już tyle wymieniłeś to rozpierak też trzeba było wymienić. Bęben należy przetoczyć bo za jakiś czas jak będziesz chciał coś wymienić czy wyregulować będzie niezły cyrk żeby ściągnąć bęben.
Chodzi o to że szczęki nie chciały się zejść i nowy bęben nie chciał wejść na swoje miejsce.
Po zeszlifowaniu rozpieracza czyli jego skróceniu szczęki się zeszły i bęben wszedł. Tylko jest teraz problem bo to koło nie hamuje na ręcznym i jest słabsze na hamulcu zasadniczym.
Za to drugie koło hamuje od razu i bęben się nagrzewa mocniej.


U mnie najpierw po wymianie szczęk stary samoregulator sie zapiekł. W sklepie kupiłem nowy samoregulator i go tak skręciłem do środka przezornie ze miałem taki sam objaw jak Ty ze lewa strona ledwo hamowała na ręcznym. A napisałeś ze mechanik luzował rozpierak do kóńca czyli tutaj jest przyczyna.

Zdejmij bęben i rozkręć lekko samoregulator ( wydłuż do ), do tego momentu do kiedy nie będą szczęki ocierały o bęben. 100 % gwarantuje ze problem zniknie !! A jeśli bęben nie chce wejść to znaczy ze trzeba szczęki ścisnąć do środka. ( należy też zwracać uwage jakie szczęki się kupuje, bo te zamienniki to nieco inne są ).

Naciąganie linki od środka nic nie da jesli chodzi o brak hamowania z tej jednej strony. Tylko samoregulator.

A co do szlifowania samoregulatora, to nie wiem co tam jest do szlifowania... ale może są

A po co radzicie przetaczać bębeny ? Nowych bębnów się nie przetacza, przeciez chłopak napisał, ze je wymienił także !

A po co radzicie przetaczać bębeny ? Nowych bębnów się nie przetacza, przeciez chłopak napisał, ze je wymienił także !

nasze niedoczytanie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •