Graczem bÄdÄ câŚ
Witam- jak w temacie- przednie nowe oponki z przodu na "rancie" bardziej starte niż z tyłu. Dodatkowo od strony kierowcy opona bardziej starta od zewnątrz.
Wszystkie badania OK- szarpaki itp. oraz zbieżność też dobrze- jeżdżę jak głupi po warsztatach i stacjach diag. i wszędzie mi mówią że jest OK
Parę m-cy temu wymieniałem przeguby wewnętrzne i mechanik mi powiedział, że łożysko od kolumny mcphersona po stronie kierowcy jest do wymiany- trzeszczało. Nie wymieniałem, ale teraz nie trzeszczy, ale słychać takie "dudnięcie" z "dupnięciem" jak jadę wolno po dołach.
Czy to możliwe, że jest luz na tym łożysku mcphersona i przez to ten bieżnik tak się zużywa (mimo, że wszystko jest OK?)
Pozdrawiam
tak możliwe,jesli jest luz nastepuje zmiana kąta polozenia zwrotnicy i zmiana zbięznosci,a zbięznosc pewnei badali na nieobciażonym aucie
badali zbieżność bez obciążenia- powinni z obciążeniem- ale co ja będę fachowców z autoryzowanego serwisu pouczał- tylko głupie uśmieszki strzelają i kasują 50zl
biorąc na logikę- jak łożysko kolumny jest wyrobione - to amortyzator łapie luz "góra-dół" tak jakby mocniej pracował- czyli głębiej wchodzi... to powinien się wewnętrzny rant wycierać chyba?
na razie zwiększę ciśnienie w oponach- może zacznie się środek wycierać
Szału dostaje z tym matizem od 3 miesięcy wymieniłem 5 łożysk z przodu w kołach, tarcze, klocki, przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i ciągle coś
Ścieranie zewnętrznych krawędzi opon świadczy o zbieżnych przednich kołach.Pasowałoby zrobić porządek z zawieszeniem i dopiero sie brać za zbieżność.Możesz sam poprawić zbieżność skracając długość drążków kierowniczych tj.równo z obydwóch stron należy wkręcic końcówki drązków kierowniczych o taką samą liczbę obrotów-na sam początek proponuję o jeden obrót każdą końcówkę.Obserwuj póżniej,czy dalej tnie opony z zewnątrz-jeśli tak-jeszcze jeden obrót wkręc itd.Pamiętaj jednak,ze trzeba to robić z obydwu stron naraz-zrobisz to z jednej to przestawisz położenie kierownicy.Jest to co prawda trochę gangsterka,ale efekty mogą być bardzo dobre-wiem to na swoim przykładzie-dwa razy ustawiano mi zbieżność i cięło opony tak jak u ciebie-zrobiłem to co napisałem powyżej sam i wszystko jest OK Pozdrawiam-leszek.
niedokonca z tym tak jest,jak jest luz na kolumnie na łożysku to w kolumnie pod obciązeniem bedzie malał kat pochylenia zwrotnicy,tzn przez to bedzie cieło zewn czesc opony,jak juz bedzie cieło na jednym kole,to automatycznie bedzie cieło na drugim kole opone
niedokonca z tym tak jest,jak jest luz na kolumnie na łożysku to w kolumnie pod obciązeniem bedzie malał kat pochylenia zwrotnicy,tzn przez to bedzie cieło zewn czesc opony,jak juz bedzie cieło na jednym kole,to automatycznie bedzie cieło na drugim kole opone
Masz rację,dlatego powinno sie najpierw zrobić porządek w zawiasie i dopiero póżniej kombinować:)
kolego a może Ty masz najzwyczajniej za mało bądź za dużo powietrza w kołach
To niekiedy też jest przyczyna nieprawidłowego zużywania się opon
Dzięki za odpowiedzi.
Ciśnienie z przodu mam zalecane przez producenta auta czyli 2,1
Co do górnego łożyska, to muszę zamówić i wymienić i wtedy niech mi zbieżność ustawiają - sam nie grzebię bo nie mam warunków do czegokolwiek.
Wiecie, nowe opony i szkoda ich. Kiedyś tak parkę załatwiłem
...Wiecie, nowe opony i szkoda ich. Kiedyś tak parkę załatwiłem
Więc rób jak najszybciej i nie zapomnij daj znać czy pomogło:)
A powiedzcie mi jeszcze jedno- czy nie ma to znaczenia, że te opony mają bieżnik asymetryczny? i siłą rzeczy po jednej stronie pracują inaczej?
nie,ja tez mam opony z bieznikiem asymetrycznym niekierunkowym i jest wsio ok
Witam po małej przerwie. Niestety nic nie pomogła wymiana łożyska MCphersona (poza usunięciem "dupnięcia"). W miedzyczasie rozleciało się 4 łozysko po prawej stronie z przodu. Tym razem panowie mechanicy z ASO wymienili piaste (nowa) i zwrotnice (używana). Dla pewnosci zostala sprawdzona jeszcze raz zbieznosc i geometria- wszystko OK.
Nie wiem czy dokladnie opisalem zuzycie opon- od zewnątrz sa po prostu zaokrąglone a od środka i z tyłu maja "kant". Dodatkowo zauważyłem, ze kierownica ktora była od dawna leciutko w lewo przekrzywiona teraz jest idealnie prosto- mała rożnica ale jest.