ďťż

Graczem będąc…

Witam, zacznę może od historii mojego autka które dostałem w spadku po dziadku.

Matiz 90,000 przebiegu. rocznik 1999.

I tu jest problem, auto od nowości NIE WIDZIAŁO żadnego warsztatu(olej tylko dolewany).

Pobiera olej (podobno od jakiś 40 k kilometrów), czasami lubi sobie zakopcić na jasno.

Przedwczoraj, odpaliłem go jak gdyby nigdy nic, i usłyszałem dziwny basowy dźwięk(pochodzi z silnika, wydaje mi się ze z paska rozrządu) słychać go tylko na niskich obrotach w momencie kiedy auto już jedzie.

Co robić ?


wymień rozrząd, wiesz jak on wygląda po 90 tysiach ? Tak jak 60 letnia prostytutka z 50 letnim stażem ;/
dziadek do oszczednych nalezal,dobrze ze chociarz dolewal tego oleju,po pierwsze wymien olej w silniku,w skrzyni,wszystkie filtry,zrób rozrzad bo najwyzsza pora,wyreguluj zawory,wymien płyn chlodniczy przegladnij hamulce wymien płyn hamulcowy i odpowetrz hamulce aha a olej to wlej jakiegos dobrego półsyntetyka,spalanie oleju powinno spasc
Jeśli naprawdę auto od 90 tyś nie widziało warsztatu to NAJWYŻSZY czas na wymiane rozrządu... tak naprawde powinien być zrobiony już przy max 60 tyś. Niedopilnowaniem tego grozi poważne uszkodzenie silnika.

Miałem podobny przypadek ale już po 40 tyś. Słyszałem głośne buczenie w okolicach paska. okazało się że do wymiany jest pompa wody. U Ciebie może być podobnie tylko że ja słyszałem zmiane barwy buczenia przy wzroście obrotów.
Jedź do warsztatu i niech zlokalizują Ci czy to jest rozrząd. Jeśli tak to polecam:
http://www.jadar-auto.pl/

Co do brania oleju chyba to już inna kwestia.


darek_zelow,
Cytat: Co do brania oleju chyba to już inna kwestia.

no nawet uszczelka pod głowicą jeśli silnik nie był obpowiednio zadbany ale to ...

posprawdzaj wszystko i powymieniaj płyny oraz filtry jak koledzy radzą
Moim zdaniem mozesz juz zbierac kase na remont lub inny motor .Po takim przebiegu bez systematycznej wymiany oleju i filtra ....nadaje sie tylko do remontu - sprawdz ciśnienie na cylindrach ( w warsztacie ok.30 -50pln)
nowy dół silnika (oryginał z Korei) 1300 zł pomyśl o tym, opłaca się bardziej niż remont padliny
nowy dół silnika (oryginał z Korei) 1300 zł pomyśl o tym, opłaca się bardziej niż remont padliny
Sam kadłub? Czy razem z bebechami-wałem, korbowodami?
a co ci z kadłuba? wiadomo cały kadłub z tłokami i itp..
a co ci z kadłuba? wiadomo cały kadłub z tłokami i itp.
Wszystkiego można się spodziewać.

Dlatego lepiej trzy razy zapytać, osiem razy pomyśleć, niż kupić i zmniejszyć stan konta powiększając "stan magazynu" części zamiennych.
cały kompletny dół -ja kupiłem za 1500 ale teraz potaniały do 1300 możesz zadzwonić 504060989 , 0825655459 kossa@op.pl

edit o kurka kupiłem u tego Pana za 1500 teraz 1700 ale pewny sprzęt
http://moto.allegro.pl/it...ryginal_fv.html
Z calym szacunkiem, ale za mniejsza cene masz silnik uzywany. Nie lepiej?:p
Plus montaż, troche drożej może wyjsc, ale i tak lepszy nowy niz stary rozpadajacy sie ;]
a najlepiej zrob z niego gokarda i dobij go w lesie potem spal i zakop zeby nie bylo sladu
Dlatego lepiej trzy razy zapytać, osiem razy pomyśleć, niż kupić i zmniejszyć stan konta powiększając "stan magazynu" części zamiennych.

ten tekst mnie rozwalił ale ten

a najlepiej zrob z niego gokarda i dobij go w lesie potem spal i zakop zeby nie bylo sladu

dobił na maxa

co do mnie to brałbym nowe części bo jak kupisz uzywany to i tak nie wiadomo co w nim siedzi i przed włozeniem tak czy owak remont przydałby sie to nie warta skorka za wyprawke
To lepiej weź 1.0 od Sparka albo Matiza Europa Raczej będzie sprawny bo rocznikowo są dużo nowsze. Znajdź rozbitka i przełóż.
To lepiej weź 1.0 od Sparka albo Matiza Europa Raczej będzie sprawny bo rocznikowo są dużo nowsze. Znajdź rozbitka i przełóż.

to niejest taki hop,jak juz cos to trzeba kompletny silnik z kompletnym okablowaniem i sterownikiem ECM,a takie komplety to rzadko sprzedaja
Plus montaż, troche drożej może wyjsc, ale i tak lepszy nowy niz stary rozpadajacy sie ;]

A w czym problem wlozyc taki sam silnik samemu? Wszystko podpinasz jak bylo, i jezdzisz.

Nowy wiadomo ze lepszy, ale czy sie oplaca? Kazdy bierze to co lubi.
Wiesz, w nowym masz takie plusy że przynajmiej na jakiś czas masz spokój , w starszym to już wiadomo, troszke wyjechany... ;] osbiscie bym wzią nówke, najlepiej jeszcze cieplutką spod igły
Wiesz, w nowym masz takie plusy że przynajmiej na jakiś czas masz spokój , w starszym to już wiadomo, troszke wyjechany... ;] osbiscie bym wzią nówke, najlepiej jeszcze cieplutką spod igły

Zalezy od ceny. Jak nowka od uzywki sie rozni paroma stowkami to lepiej brac nowke
To lepiej weź 1.0 od Sparka albo Matiza Europa Raczej będzie sprawny bo rocznikowo są dużo nowsze. Znajdź rozbitka i przełóż.

to niejest taki hop,jak juz cos to trzeba kompletny silnik z kompletnym okablowaniem i sterownikiem ECM,a takie komplety to rzadko sprzedaja

Kupić całego rozbitka na części, silnik, skrzynię, ecm i kable przelożyć, stare bebechy+reszte auta sprzedać.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •