Graczem będąc…
Witajcie ,
mam problem, otóz nie zawsze a jednak zdarza siê (do¶æ czesto) ze moj kochany matiz odrazu przy odpaleniu go dymi,kopci robi jedn± wielk± mg³e dymu!!!Dymi a¿ siê nagrzeje,( czyli przejade z 20 metrów i juz nie dymi), co jest popsute?? a moze to tak powiino byc?? niee chyba nie powinno... pomo¿ecie?
Ubywa olej? Ubywa p³yn ch³odz±cy w zbiorniczku?
Jaki kolor jest tych spalin?
Moze tylo wina paliwka .....zatankuj na innej stacji
Je¶li dymi po odpaleniu na niebiesko i bierze Ci olej stawia³ bym na uszczelniacze zaworowe, je¶li faktycznie po rozgrzaniu przestaje dymiæ.
I ja mam podobnie ! Po odpaleniu jak dodam gazu to lekko zadymi na niebiesko i nie za równo pracuje na wolnych obrotach ( oko³o 1 minuty ) Po ruszeniu i kontynuacji jakzdy wszystko jest ok , niezauwa¿am aby mi ubywa³o oleju - dobry mechanik od silników powiedzia³ mi ¿e jak bedzie bra³ ( 500 ml ) na 10 000 km to naleje jakiego¶ p³ynu do oleju i problem znika , stwierdzi³ ¿e po rozgrzaniu silnika i pozostawieniu go np . na noc pare kropli oleju sp³ywa do cylindrów i po odpaleniu silnik tak siê zachowuje ( przepuszczaj± troche uszczelniacze popychaczy ) ale to nie jest wielki problem stwierdzi³ >
[ Dodano: 2009-06-06, 12:54 ]
dobry mechanik od silników powiedzia³ mi ¿e jak bedzie bra³ ( 500 ml ) na 10 000 km to naleje jakiego¶ p³ynu do oleju i problem znika
To powiedz temu Panu mechanikowi ¿e ubytek 500 ml oleju na 10 000 km to normalny i dopuszczalny objaw i nie ma potrzeby dolewanie jaki¶ tam wynalazków.
za OT.
Pewnie masz racje ¿e normaly i dopuszczalny ale po uruchomieniu zimnego silnika i dodaniu gazu powinien pokazywaæ siê niebieski dymek ( tak sobie krótko pyknie na niebiesko ) a pózniej przez czas jaki¶ nierówna praca silnika ? Zanaczam ¿e zawory by³y dok³adnie ustawiane a i modulator EGR te¿ by³ wymieniony , jednym s³owem by³ dok³adnie przejrzany pod k±tem nie tylko elektroniki i tylko tego siê móg³ przyczepiæ z tym ¿e nie kaza³ nic dolewac do silnika . Tylko jak bêdzie bra³ wiêcej oleju ni¿ te 500 ml / 10 000 km
[ Dodano: 2009-06-06, 13:48 ]
za nic w swiecie nie dolewaj do oleju zadnych szuwaksow, czy tam innych doktorow, no chyba ze silnik bierze jak moj 2l na 5tysi i musisz matizka szybko sprzedac hehe
jak jezdzilem Mietkiem to przed sprzedaza tez tak mialem, zaraz po odpaleniu, na chwile niebieski dym z wydechu i nie rowno pracowal (dzialo sie to tylko rano przy 1 odpaleniu) - wada byla prosta aczkolwiek kosztowna - polecial aparat zaplonowy MAGNO - mechanik powiedzial, ze dosyc czesto sie sypia a koszty byly dosyc duze wiec pogonilem te padlo jakim jest Matiz (czemu tak twierdze ? Wole sie nie wypowiadac...)
Porownanie Lanos 1.6 16v i Matiz 0.8 TOP - kolosalna roznica na korzysc lanosa (przede wszystkim duzo mniej awaryjne auto).
[ Dodano: 2009-06-06, 20:07 ]
PS. sory za Oftop
Facet od którego kupi³am Matizka zmienia³ zawory, prawdopodobnie, wnioskujac co wy mi tu piszecie s± nie uszczelnione. wiecie mo¿e jaki to koszt???
Wogóle dziekuje bardzo za poomoc ch³opcy.
I jeszcze jedno trybik, Nie mow ¿e matizy s± padlo bo jeden jest taki drugi siaki, ja mam matizka i jestem z niego zadowlona ¿e Ty mia³es pecha do Matizów to juz kzdy musi byæ z³y?? nie s±dze
Porownanie Lanos 1.6 16v i Matiz 0.8 TOP - kolosalna roznica na korzysc lanosa (przede wszystkim duzo mniej awaryjne auto).
Troszkê to co napisa³e¶ jest bez sensu
Porownanie Lanos 1.6 16v i Matiz 0.8 TOP - kolosalna roznica na korzysc lanosa (przede wszystkim duzo mniej awaryjne auto).
Troszkê to co napisa³e¶ jest bez sensu
A jezdziles kiedys Mietkiem ? Moj byl chyba wybitnie marnym modelem, jak nie aparat zaplonowy to termostat, pozniej wachacze, koncowki drazkow, blachy (miernie z nimi) po awarie elektryki pokladowej.
Po przesiadce i dluzszej jezdzie lanosem (Matizem jezdzilem rowno rok a Lanosem juz prawie rok czasu) smialo moge powiedziec ze Lanos jest mniej awaryjny (nie liczac juz blachy).
PS. To tylko moje skromne zdanie...
[ Dodano: 2009-06-06, 20:24 ]
dodam, ze gdy go kupilem na liczniku mial tylko 58 tysiecy (stan licznika jak najbardziej orginalny).
PS. Zapomnialem dodac tlumika...
A jezdziles kiedys Mietkiem ?
Je¿dzi³em Matizem bez awaryjnie a w tym czasie s±siad le¿a³ pare razy pod Lanosem i sypa³ wiêc nie pisz co jest bardziej awaryjne a co mniej
Ja zrobi³em Matizem po nad 50ty¶ km a Mama teraz kontynuje jazde nim.
Sorry za OT
nie no oczywiscie zalezy jak kto dbal o auto, aczkolwiek ja zawsze o swoje auta dbalem i robilem w nich wszystko co trzeba bylo... o wlasnie, przypomnial mi sie jeszcze alternator w Mietku - wymiana 460 zl no auto skarbonka (bynajmiej moj model). Dlatego pogonilem... niech kto inny sie martwi. Przejechalem nim jakies 21 tysiecy i powiem szczerze, ze z tymi naprawami to drogooooo wychodzil 1 przejechany kilometr... a teraz koniec OFF-TOPA.
Wedlug mnie polecial aparat zaplonowy... w moim bylo identycznie. Koszt zamiennika ok. 900 zl (ale na alledrogo bylo chyba sporo taniej, ew. mozna wymienic sam modul).
Piwko dla wszystkich posiadaczy Mietkow, oby wam sprawowaly sie bez zarzutu.
Brzydko " Mietek"... Kto to w ogóle wymy¶li³??
trybik, Twojej Wersji nawet nie przyjmuje do siebie to nie moze byc aparat zap³onowy bo za d³ogo nie nie nie, wole co¶ innego, pewnie to te nieuszczelnione zawory tak, to mi sie podoba bardziej.. bo jeszcze nie znam ceny
to ze kopci z rana to walniete sa uszczelniacze zaworów a nie aparat,aparat niem tu nic do tego
co do dymu to moga byc uszczelniacze aczkolwiek co do nierownej pracy to mechanik jasno stwierdzil, ze to jest aparat zaplonowy i ze w Matizach to dosc czesta przypadlosc.
PS. Naprawa uszczelniaczy wcale nie jest taka tania... aczkolwiek napewno tansza niz nowy oryginalny aparat zaplonowy.
Trybik piszesz g³upoty. Wymienia³em dwa aparaty zap³onowe w Matizie, s± dwa rodzaje DAC i MANDO. Pierwszy wymieni³em DAC i pad³ po miesi±cu, na gwarancji wymieniono mi na MANDO, od tego czasu mam spokój. Nie polecam wymiany samego modu³u, do¶æ czêsto padaj±. Koszt wymiany aparatu to ok.500 z³. z ustawieniem zap³onu, i nie zamiennika tylko orygina³u. Poza tym nierówna praca silnika mo¿e oznaczaæ z³y k±t wyprzedzenia zap³onu, ustawia siê go przez odpowiednie ustawienie aparatu zap³onowego, i nie oznacza to od razu awari aparatu czy konieczno¶ci jego wymiany. Ale Steyr ma racje, aparat niema nic do kopcenia z rury, trzeba sprawdziæ uszczelniacze zaworów. Keisha przejedz siê do jakiego¶ warsztatu, najlepiej ASO, wbrew temu co pisz± pracuj± tam nie tylko partacze ale te¿ dobrzy mechanicy, dowiedz siê o koszty uszczelniaczy zaworów.
Ja nie mam nie równej pracy silnika, mam tylko niebieski dymek
przejade siê do mechanika, niech robi co tylko chce, bo musze mieæ rakiete potem zrobie tuning jak ta lala i przyjade na zlot
I nie do¶c ze przyjedzie laseczka to jeszcze taka rakiet± ze hohoho
W sumie eksplatacja Matiza nie jest dorga to sie az tak nie obawiam tego uszczelniania
Dziekuje jeszcze raz wam wszystkim za pomoc
tak czytajac watek jeszcze raz mam pytanie po co poprzedni w³±sciciel zmienia³ zawory? jak by zmienia³ to i nowe uszczelniacze mechanik by za³ozyl bo to sie robi jedno za drugim,nienapisa³a kole¿anka ile tego oleju bierze i na jakim oleju jezdzi
Nie wiem po co ,szczerze mówi±æ ja siê nie znam,
A co do oleju to nie wiem w sumie ile "bierze" bo mam go 2 tygodnie, a jaki mam olej te¿ nie wiem .. idê gdzie¶ wymieniæ olej i dolaæ nowy bo siem nie orjentujemale to w tygodniu
tylko zeby nieby³o za pó¼no na sprawdzenie poziomu oleju
Nie no przez te 2 tygodnie sprawdza³am olej 3 razy i wszystko by³o ok, dzi¶ sprawdze czy jest nadal olej :P