Graczem bÄdÄ câŚ
Witam- matiz- tylko benzyna. Działo się tak już dawniej, ale teraz częściej, że co jakiś czas przy zapalaniu trzeba pokręcić trochę dłużej (ok 2-3 sek) niż zazwyczaj i silnik "ledwo" zapala - raczej chodzi na wszystkie tłoki ale z 5-6 sek ma tylko z 200 obrotów/min i dopiero się rozkręca na nominalne (tak powoli z kilka sek).
Ma ktoś pomysły?? Myślałem o zapchanych wtryskiwaczach ale chyba ciężko by zapalał za każdym razem.
Ostatnio wymieniałem świece, przewody, cewkę, palec i kopułkę. Problem sporadycznie był od zawsze
sprawdz silnik krokowy,problem nasila sie zima?
Wymień filtr paliwa, przeczyść krokowy tylko pamiętaj że po czyszczeniu ma być wysunięty na 28mm od podstawy i musisz zaprogramować jałowy, czasami choć nie zawsze zawieszający się zawór EGR, mi pomogło jego zaślepienie bo był cały czas otwarty i nie mogłem wyreguloewać dobrze gazu bo na wolnych gasł i miałem bogatszą mieszankę i zalewało silnik. Kable polecam NGK naprawdę ok ostatnio miałem doczynienia z janmorami mogą być i sentechami na próbę ( brak kasy)wytrzymały ok 3 tys i mi kabelek się upalił i też nie chciał palić i dyskotekę miałem pod maską. Wtryski raczej nie bo jeżdzisz na benzynie.
od czasu kiedy zauważyłem problem matiz mial wymieniane: filtr paliwa, swiece i kable kilka razy, ustawiane obroty, komputer tak ze to raczej nie to.
Problem mi nie przeszkadzał bo pojawiał się raz na 3-4 miesiace latem i zimą, ale teraz juz w tym miesiacu pojaiwł się 3 razy wiec mysle co z tym zrobic. Myslalem ze po tankowaniu jak wyjezdze do rezerwy, ale ostatnio dotankowywalem do polowy i problem byl znowu
Zastanawiam sie tez nad wymiana paska rozrządu - przebiegu nie ma ale juz od nowosci 7 lat ma
Na jakim silniku ciepłym czy zimnym masz problemy??? Odczytaj błędy to dużo pomże w diagnozie. Pozdrawiam
nie ma znaczenia czy zimny czy ciepły
na komputerze nie ma błędów- ot po prostu tak zapali i tyle- obawiam sie ze za ktoryms razem nie zapali wogole i bedzie klopocik
czy przyczyna moze byc to, ze w zbiorniku mogła zgromadzic sie woda?
Może ale jak byś miał jej mało bo woda zawsze jest na górze paliwa, jak chcesz się jej ewentualnie pozbyć musisz wlać trochę denaturatu, on jest palny i wiąże wodę.
Błędy powinno się czytać jak auto nie chce odpalić w twoim przypadku. Jest to opisane jak to zrobić na forum w wademekum. Pozdrawiam
A na samym początku trzeba sprawdzić kopółkę, palec (śniedz), przewody w nocy czy nie mają przebicia, i świece ( przerwa 1.1mm) Pozdrawiam.