Graczem będąc…
Od wczoraj, gdy w upale wlaczyl mi sie wentylator matiz ma strasznie wysokie obroty, znajomy mechanik doradzil przeczyszczenie krokowego, przeczyscilem, teraz jest jeszcze gorzej, moge jechac w ogole nie uzywajac pedalu gazu, mam jakies 60kmph na 4 biegu bez gazu... Z tego co znalazlem, moze to byc kwestia jednak uwalonego krokowego lub termostatu. Spotkal sie ktos z czyms takim? Ma ktos koncepcje co to moze byc? Lub ewentualnie sposob, na sprawdzenie tego? Z gory mowie, ze check-engine sie nawet nie zapala, odpiecie krokowego nic nie zmienia, programowanie obrotow takze...
jezeliodpi±³es krokowy to powinien siê zamkn±æ,obadaj przepustnicê ,linka itd,oraz zewrzyj zworki i sprawdz kody,moze pad³ czujnik po³ozenia przepustnicy,lub cos pod nia podesz³o,a pytanko-wyci±ga³es do resetu bezpiecznik czy odpiê³es klemê?na 15 minut itd?
[ Dodano: 2008-06-03, 00:50 ]
sorki-po odpiêciu krokowy siê nie zamyka,zostanie-pomy³ka
NO TO S£UCHAJCIE WSZYSCY BO NIE BÊDÊ POWTARZA£, GDYBY KOMU¦ W MATIZIE ZDARZY£O SIÊ ¯E MA WYSKIE OBROTY TO RADA JEST TAKA (WIEM BO SAM TO ROBILEM) PO PIERWSZE JEST TAKI ZAWOREK podci¶nieniowy NAD POKRYWA ZAWORÓW. TRZEBA GO WYPI¡C I WYMIENIC (CZYSZCZENIE I OLIWIENIE POMAGA TYLKO NA KILKA DNI) NO I NALE¯Y WYCZY¦CIÆ SILNICZEK KROKOWY I NALE¯Y PRZEMYÆ PRZEPUSTNICE W BENZYNIE. PO TAKIM ZABIEGO NALE¯Y JESZCZE ISTAWIÆ OBROTY BIEGU JA£OWEGO. ROBI SIÊ TO W NASTÊPUJ¡CY SPOSÓB: NALEZY NA CHWILKE OD£¡CZYÆ AKUMULATOR LUB WYPI¡Æ BEZPIECZNIK ODPOWIADAJ¡CY ZA ZASILANIE UK£ADY STEROWANIA SILNIKIEM (ECU). NASTÊPNIE NALE¯Y PRZEKRÊCIC STACYJKÊ NA 10 SEK W POZYCJÊ W£¡CZONEGO ZAP£ONU, WY£¡CZAMY ZAP£ON. DALEJ W£¡CZAMY ZAP£ON TAK ¯EBY ZAKRÊCIC CHWILKÊ ROZRUSZNIKIEM I WY£¡CZAMY. GOTOWE WTEDY OBROTY S¡ OK .
Ameryki zes nie odkryl bo to juz bylo wiele razy opisywane wystarczy opcja: SZUKAJ.
Pisz±c zaworek masz na mysli ZAWÓR PCV ?
Dok³adnie o ten mi chodzi, no i wê¿yk lubi popêkaæ przez co powstaje nieszczelno¶æ i oborty faluj±. Wiem ¿e temat by³ wiele razy, napisa³em dlatego, ¿e czêsto ten problem siê pojawia ale niektórzy ró¿ne bzdury wypisuj± (g³ównie w temacie regulacji obrotów ja³owych lol) i pewnie by siê skoñczylo ¿e kto¶ pó³ silnika rozbierze i dalej nie bêdzie wiedzia³ co jest Pozdro