Graczem będąc…
Witam wszystkich.
Wiêc sytuacja wygl±da tak - wczoraj zauwarzy³am pod korkiem oleju majonezik , poza tym na bagnecie tez pokaza³ sie bia³y osad, diagnoza jest jedna g³owica...Poza osadem na szabelce mo¿na zobaczyæ niewielkie ilo¶ci b±bli od wody. Wszystko to sta³o sie góra 2 dni temu i z t± awari± ujecha³em ³±cznie ok 20 km. Nie ma jeszcze oznak znikaj±cego p³ynu ch³odz±cego, wska¼nik temperatury zachowywa³ sie normalnie co znaczy ¿e g³owica sie nie przegrzewa³a - jeszcze - mimo to odmówi³em sobie dalszej jazdy. Ju¿ zamówiona wizyta u lekarza i planowanie g³owicy, i tu mam pytanie....
Poza wymian± uszczelki pod g³owic± , filtra oleju który w sumie nie jest stary jak i olej, ale zmieniam i filtr i olej jednocze¶nie, czy konieczne s± jakie¶ dodatkowe prace zwi±zane z czyszczeniem silnika ze starego oleju. Bedzie mnie to drogo kosztowa³o wiêc chce mieæ pewno¶æ ¿e bêdzie zrobione dobrze. Podobno czasem problem sie pojawia zpowrotem nawet po wymianie uzczelki z winy pozosta³o¶ci starego oleju. Mo¿e kto¶ co¶ doradziæ???? Z góry dziêkówa....
Ja powiem tylko tyle - kole¿anka w Vectrze B 1.6 mia³a to samo, samochód nie przegrzewa³ siê i nie ubywa³o p³ynu, a winê za bia³y syf ponosi³a wilgoæ kumuluj±ca siê szczególnie w okresie zimowym gdy auto robi czêsto krótkie odcinki i/lub jest niedogrzane. Dodam ¿e je¼dzi do dzi¶ bez ¿adnego d³ubania choæ nie jeden znachor rwa³ siê do zwalania g³owicy. Pó¼niej identyczn± sytuacjê mia³ znajomy w Corsie. Nie ubywa p³ynu, nie grzeje siê wiêc w czym problem?
A ubywa Ci p³ynu ch³odniczego ? Bo mi siê kiedy¶ tak robi³o jak uszczelka pod g³owic± pu¶ci³a i siê miesza³ p³yn ch³odniczy z olejem.
Nie widze zeby p³yn ucieka³ ale jak pisa³em zaprzesta³em jazdy. Jednak na bagnecie od kontroli poziomu oleju widaæ niewielkie kropki osiadaj±cej wody ( p³yn ch³odz±cy ) wiêc my¶le ¿e uszczelka wysiad³a. Mo¿e byæ i wina wilgoci jak to w zimie ale dodam ¿e pisze do Was z Irlandi i nie ma tu takich tragicznych mrozów....Powiem szczerze ¿e za du¿o sie robi tego majonezu jak na sezonowe wilgotki. Troche sie obawiam dalej dosiadaæ autko bo je¶li to g³owica mo¿na powarznie narozrabiaæ.
W sklepach s± ró¿nego rodzaju wynalazki uszczelniaj±ce tj uszczelniacze w p³ynie. Mo¿na by to wlaæ oraz wymieniæ olej silnikowy( plus filtr oleju) na jaki¶ najtañszy ( nawet olej Tesco w tej specyfikacji co u¿ywasz i zobaczyæ czy dalej siê robi majonez. Lepiej straciæ 50 pln na olej/filtr ni¿ rozkrêcaæ od razu ca³y silnik. Ale to tylko moja sugestia.
Druga sprawa co do p³ynu chlodniczego w oleju to zale¿y co wlewa³e¶ do uk³adu ch³odzenia. Bo je¶li samochód je¿dzi na wodzie destylowanej d³ugi czas i pó¿niej siê wleje p³yn chlodniczy to potrafi " prze¿reæ " np. uszczelkê pod g³owic±.
Jak glowica bedzie puszczala z uszczelki to bedziesz o tym wiedzial, chociazby po wielkiej chmurze dymu za soba, wiec jezeli nei ubywa plynu i auto sie nie przegrzewa, to olej to narazie
jesli nieubywa p³ynu,a je¼dzisz na ma³ych odcinkach to ja bym przejechal d³u¿szy kawa³ek ok 30km i zobaczy³,przy krótkich odcinkach jest taka mo¿liwo¶æ ze sie w³a¶nie odk³ada woda w oleju,ale w nieznacznych ilosciach oczywiscie oczywiscie przy wilgotnej i mroznej pogodzie to zjawisko dochodzi zw³aszcza
Wiêc sugestia jest nastêpuj±ca - zmieniamy olej na nowy nie koniecznie dobrej jako¶ci , nowy filtr oleju i gonimy samochodzik na dlu¿sz± wycieczke. No i je¿eli po d³u¿szym dystansie to co¶ dalej osiada to mamy problem z uszczek±. No a co do p³ynu ch³odz±cego - autko kilka tygodni temu mia³o zmieniany rozrz±d i pompê wody, co stanowi³o stary p³yn nie mam pojecia czy to woda czy co¶ innego bo nigdy nie musia³em tego ruszaæ ani nawet dolewaæ przez ok rok. Po wymianie paska ma zalane dobrej jako¶ci co¶ jak borygo z du¿± odporno¶ci± na zamarzanie, jak kolega KOLBERGER pisze mo¿e to mi zjad³o uszczelke
Wiêc wszystko jasne Nawet po wymianie oleju to co¶ biale zaczê³o sie robiæ znowu, nie tyle co pod korkiem ale na bagnecie jest tego pe³no. Najwidoczniej przeciek na uszczelce nie jest zbyt du¿y bo p³yn je¿eli znika to bardzo poma³u ale za to co¶ ciemnego i oleistego dostaje sie do p³ynu ch³odz±cego. Trudno poradzimy sobie z tym jako¶ - planowanko i nowa uszczelka pewnie pomo¿e - a i przy okazji zrobimy regulacje zaworów i maciek bêdzie jak nowy....Oby...
Pamiêtaj o sprawdzeniu , czy g³owica jest równa ,je¶li nie - planowanie.
[ Dodano: 2010-03-09, 08:19 ]
Kurna by³o
Bedzie planowana tak czy inaczej byæ mo¿e ze juz kiedy¶ kto¶ wymienia³ uszczelke pod g³owic± ale irlandczycy nigdy nie planuj± g³owicy skupiaj± sie na czyszczeniu dziêki czemu maj± ruch w interesie - nie dam 400 euro z naprawe bez planowania i za 2 miesi±ce to samo - zrobimy to w ¶ci¶le polskim stylu - jak w ksi±¿ce pisze przy zimnym piwku. Dziekówa panowie za opinie i pozdrawiam.
ceny macie kosmiczne
No i dlatego tak mnie to boli. Auta s± ¶miesznie tanie , ale naprawy - brak s³ów. Wiêc je¿eli kto¶ jest dobrym mechanikiem a w szczególno¶ci diesel natrzepie tu dobr± kapuche.....A roboty w brud... Pozdrawiam.