Graczem będąc…

1. Jak w temacie - Matiz szarpie przy dodaniu gazu z niskich obrotów. Jest to odczuwalne szczególnie na 1 i 2 biegu...
2. Przy ostrzejszym ruszaniu s³ychaæ dziwne stuki (amortyzatory s± nowe)... Jest to odczuwalne zw³aszcza przy skrêconych ko³ach.
3. Przy je¼dzie po kostce brukowej równie¿ s³ychaæ stuki z zawieszenia...

Proszê porad¼cie co¶...
Z góry dziêki...


Jest to odczuwalne zw³aszcza przy skrêconych ko³ach.

prawdopodobnie przegub(y) s± trafione.
Kiedy by³y wymieniane
Przeguby nie by³y wymieniane nigdy - czyli 83 tys.
uszkodzone przeguby stukaj± bardzo charakterystycznie. Szczególnie s± s³yszalne w³a¶nie przy skrêconych ko³ach. W sumie ja wymienia³em kiedy¶ w TICO przy 70 tysi±cach bo mi pad³y.


Ale z tego co wiem to przeguby stukaj± ca³y czas (za obrotem ko³a) a u mnie jest stukanie tylko przy ostrym ruszeniu (zerwanie przyczepno¶ci - choæ wiem, ¿e to brzmi ¶miesznie w przypadku matiza)...
przeguby stukaja tylko na zakretach,chyba ze sa tak zajechane, ze stukaja zawsze, ale to raczej by wczesniej je zblokowalo.sprawdz stan os³on przegubów tak zwanych manszet,[ja mam niecale 60000km a prawy juz mi zaczyna stukac przy max skrecie,ale to juz skutek zbytniego ruszania na skreconych kolach,moja wina ,co do stukania na kostce to jest norma w matizach,juz od wielu to slyszalem,ja dalem sobie spokoj z tym.pozdro

[ Dodano: 2008-07-14, 20:24 ]
a z tym szarpaniem to ci szarpie silnik,przerywa?niesprecyzowales tego dokladnie,czy cos w zawiasie?
z szarpaniem wygl±da to tak jakby co¶ ze sprzêg³em by³o, tzw. ¿abka, ale biegi wchodz± normalnie i sprzêg³o nie ¶lizga... My¶le, ¿e mog± to byæ poduszki silnika, ale to tylko domys³y...
wszystko mozliwe musisz zajrzyc na kanale na te poduszki
Ostatnio coraz czê¶ciej odnoszê wra¿enie, ¿e te stuki dochodz± z tylniego zawieszenia... Ale co z ty³u mo¿e byæ nie tak?? Amortyzatory s± nowe... Macie jaki¶ pomys³??
Prosze równie¿ o jak±¶ porade w sprawie szarpania - to bardzo denerwuj±ce. Czasami pomaga ponowne wysprzêglenie. Mo¿e to docisk??
a z tym szarpaniem to jest wtedy jak chcesz zerwac przyczepnosc kó³,przy mocnym ruszaniu?a z tyt³u jak nie amory tgo silentbloki sprawdz,a jaki masz przebieg?
Szarpanie jest przy normalnym ruszaniu a stuki jak zrywam przyczepno¶æ. Przebieg 82 tys, w tym 50 tys na twardych sprê¿ynach.

Dziêki za rady...
jesli to niejest silnikiem to poszukaj w przednim zawiasie,wachacze,stabilizator koñcowki dr±zków kierow. jak to jest ok to bedzie cos ze sprzeglem,ciezko mi powiedziec,ja mam 60000km i u mnie jest spokój niem a takich objawów.pozdro
niewiem czy to pomoze ale sprawdz czy niemasz luzu na wa³ku posrednim ³aczacym kolumne z przek³adna na wielowpuscie (tam sa dwa nity i sie wybijaja) moze to stuka
mam tak samo z tym szarpaniem, szczególnie na 1 i 2 jade sobie jade, powoli lekkim gazem i ujme gazu, ale nie puszcze, tylko leciutko ujme to szarpie, niekiedy przy samym rozpêdzaniu czasami szarpie. jest te¿ tak jak przejade przez co¶ nierówniego, np le¿±cego policjanta czy przez takie podwy¿szenie z kostki na którym s± namalowane pasy ale jak jade powoli, jak jade szybko to nie zacznie szarpaæ, te¿ dziwna sprawa
no to takie objawy te¿ mam,ale to niejest nic powaznego,to jest tym spowodowane ze silnik ma za niskie obroty na danym biegu,to0 szarpanie jest wywolane tym ze chcac przyspieszyc niweluje sie luz jaki jest w skrzyni pomiedzy ko³ami zebatymi,mi sie to zdarza na 3 i perzy predkosci 20km/h ale to jest zwyk³e d³awienie silnika
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •