Graczem będąc…
Mam taki problem dzisiaj troche popada³o i przy przyszpieszaniu matizem zacza³ szarpac szczegolnie na drugim i trzecim biegu i czasami gas³ na swiat³ach (swiecie wymieniane w 2007 roku w czerwcu a przewody w lipcu na sentech).Jaka moze byc przyczyna.Jak nie pada³o to by³o wszystko ok
masz przebicie w ukladzie zaplonowym,a jaki zrobiles przebieg od tej wymiany?musisz posprawdzac swiece,kable czy gdzies nie sa uszkodzone.
dodam ze matiz tylko na benzyne a przebieg od tamtego momentu to oko³o 15000 moze wiecej a i jeszcze jedno jak troszke przesta³o padac i bardziej sie rozgrza³ to wydawa³o mi sie ze objawy usta³y
Mam taki problem dzisiaj troche popada³o i przy przyszpieszaniu matizem zacza³ szarpac szczegolnie na drugim i trzecim biegu i czasami gas³ na swiat³ach (swiecie wymieniane w 2007 roku w czerwcu a przewody w lipcu na sentech).Jaka moze byc przyczyna.Jak nie pada³o to by³o wszystko ok
Dok³adnie tak jak napisa³ steyr - uk³ad zap³onowy nie domaga i przy wiêkszej wilgotno¶ci tak zaczyna siê to objawiaæ.
Ja na Twoim miejscu na pocz±tek wywali³bym Sentechy i kupi³bym jakie¶ normalne kable, np. Bosch, lub NGK. Po takim czasie dla pewno¶ci wymieni³bym te¿ ¶wiece na NGK. Koszt nie jest wielki, a sprawny uk³ad zap³onowy - bezcenny
a czy po wymianie kabli i swiec trzeba cos ustawiac "wolne obroty"?
Nie trzeba.
ja tez ostatnio wymienilem kable WN na NGK,tak samo swiece tez z NGK i jest wszystko ok.
Mam podobny problem. Matiz Friend 1999r. 133k przebieg. Porz±dnie odczuwalne szarpanie silnika i brak mocy szczególnie na 3 biegu oko³o 60km/h. Na 1,2,5 biegu nic nie czuæ. Na 4 przy oko³o 80km/h lekko szarpie. Poza tym je¼dzi dobrze i silnik ci±gnie.
Wymienione kable WN, ¶wiece, sprawdzony EGR, auto wpiête w komputer i wszystkie parametry jak w ksi±¿ce. Nie wiem co jest, problem wystêpuje nadal niezaleznie od pogody.
sprwadz podcisnienia w kolektorze dlotowym zw³aszcza od odmy przewody które ida i zaworek pcv
Je¶li chodzi o przewody to mia³em pêkniêcie tego trójnika gumowego od odmy. Wymieni³em ale to nic nie zmieni³o. Zamówi³em w³a¶nie ksi±¿kê do Matrixa, wiêc siê podszkolê co gdzie jest i popatrze na to raz jeszcze (nie mam pojêcia co to ten zaworek pcv)
Co do podci¶nienia to w jaki sposób to sprawdziæ czy jest prawid³owe? Ewentualnie je¶li jest nieprawid³owe to poza t± odm± i zaworkiem mo¿e byæ inna przyczyna?
jesli przewody sa ok niepopekane i przewód pcv tez jest ok to sprawdzil bym jeszcze sensor MAP
jesli przewody sa ok niepopekane i przewód pcv tez jest ok to sprawdzil bym jeszcze sensor MAP
Szuka³em w necie info o awariach zwi±zanych z czujnikiem MAP:
http://www.honestjohn.co....dex.htm?t=62621
To nasuwa mi my¶l, ¿e mój EGR niedomaga. Kilka miesiêcy temu na komputerze wyskoczy³ b³±d EGR. Okaza³o siê, ¿e kabel od zaworu by³ uciêty przy samej wi±zce. Podejrzewam atak kuny Auto je¼dzi³o w takim stanie jaki¶ czas zanim to odkry³em.
Muszê sprawdziæ to podci¶nienie i czy nie ma spadku wraz ze wzrostem obrotów. U mnie równie¿ rura wydechowa jest podejrzanie przydymiona pomimo, ¿e auto spala olej w normie. Podobnie jak w opisywanym przypadku obserwujê nieznacznie zwiêkszone zu¿ycie paliwa. To mo¿e byæ to, choæ szkoda, ¿e autor nie napisa³ jeszcze jak skoñczy³ siê jego problem.
Po wymianie kabli na nowe jakies lepsze (nie pamietam nazwy) wszystko wroci³o do normy(a sprawdzi³em tak ze po za³aczeniu silnika ³apa³em za kable i je wyciaga³em, ten ostatni najblizej akumulatora mia³ przebicie bo mnie troche "kopne³o" a tamte nie.A i jeszcze wymieni³em swiece.A stare kable to by³y sentechy podobno najgorszy szajs.Do matiza musza byc dobre swiece i kable.
No i tak:
-wymieniony kolektor ss±cy (stary przecieka³) + wszystkie uszczelki
-wymieniony zaworek PCV
-wymieniony oring na jednym wtrysku
-ci¶nienie dolotowe w normie, MAP sprawny, TPS sprawny...
W aucie teoretycznie wszystko jest cacy a silnik jak szarpa³ tak szarpie. Niech kto¶ co¶ podpowie bo ju¿ g³upi jestem i zaraz zabiorê siê za przek³adanie po jednym organów z drugiego samochodu...
jak szarpie nieda sie jezdzic? czy tylko na 3 jest s³±by tak jak wczesniej pisales,sprawdzales kopu³ke?moze ci sonda lambda pad³a,wysyla z³y sygnal do ECM i daje za bogata mieszanke
Objaw jest taki jakby wtedy nie pali³ 1 cylinder. Silnik przestaje równo pracowaæ i traci moc. Szczególnie to czuæ w³a¶nie na 3 biegu przy oko³o 55-58 km/h wg szybko¶ciomierza. B³êdów w kompie nadal brak...
no raczej jakby niepalil to w kazdym zakresie obrotów by silnik wariowal
Sprawdzê sondê... zobaczymy.
Sprawd¼ szczeliny na ¶wiecach. Mia³em podobn± przypad³o¶æ, auto by³o sprawdzane, kable, ¶wiece wymienione, a auto szarpa³o, i to na ka¿dym biegu. Diagnosta w serwisie sprawdzi³ co móg³, ³±cznie z kompresj± wszystko sprawne i dalej szarpie. Przy sprawdzaniu ¶wiec wyda³o mi siê, ¿e przerwy nie s± jednakowe, po rozgiêciu problemy usta³y. Nie wiem czy ci to co¶ pomo¿e, ale u mnie co¶ takiego siê zdarzy³o. Co to jest ten zaworek PCV?
zaworek PCV jest to zaworek jednokierunkowy w okolicy odmy,taki fioletowy kolor ma,jak przepuszcza powietrze w strone koloektora to silnik nierówno chodzi i swiruje
Wymieniony na nowy a wecze¶niej sprawdzone przez przek³adkê z drugiego 100% sprawnego Mietka. Odma dzia³a jak nale¿y, uk³ad dolotowy szczelny...
i zadnych rezultatów??
Zero poprawy.
A ja bym w Twoim przypadku obstawia³ kopu³kê z palcem... Jak dostanie siê do niej troche wilgoci to zaczyna wariowac...
Objaw jest taki jakby wtedy nie pali³ 1 cylinder. Silnik przestaje równo pracowaæ i traci moc.
Przytykaj± siê lub przytyka wtrysk.
sprawdz sobie podstawowoe el. zap³onu,b³acha sprawa a potrafi wkurzyc