ďťż

Graczem będąc…

Witam!

Ostatnio zauważyłem w swoim matizie dosyć niepokojący objaw, mianowicie podczas jazdy przy wcisnięciu sprzęgła wydobywa się w kabinie (na zewnątrz tego nie słychać) delikatny szum, jakby mały wentylatorek. Czym to może być spowodowane i jak się tego pozbyć.

Drugi problem pojawił się wczoraj - miałem do przejechania trasę około 200km i na ostatnim odcinku zauważyłem, że wciaskanie sprzęgła powoduje straszne skrzypienie, niczym otwieranie nienaoliwionych drzwi. Dzisiaj przy "zimnym" samochodzie tego problemu nie było, dopiero w mieście po około 15 km zaczęło skrzypieć.

Matiz ma 101k km przebiegu i 8 lat, regularnie oddawany na przeglądy co 10 tysięcy kilometrów, ostatni miał miejsce jakieś 2 tygodnie temu i powiedziano mi, że wszysko jest ok - wymienili olej i jakieś tam pierdoły, wszystko niby sprawdzone

proszę o poradę - najprawdopodobniej będę musiał zmienić serwis, bo wydaje mi się, że takie rzeczy jak zużycie elementów, niedosmarowanie itp. powinni wychwycić wcześniej i mi o nich powiedzieć. W każdym razie - jeżeli któryś z problemów jest błachy w rozwiązaniu to proszę o pomoc, na samochodach się nie znam, ale przesmarować to i owo towotem (jeżeli w tym leży problem) to moge zrobić

Dziękuję


Podejrzewam, że na przesmarowaniu towotem się nie skończy. Przy tym przebiegu ma prawo kończyć sie łożysko oporowe sprzęgła. Serwisu nie polecam zmieniać, bo skoro znają Twój samochód, bo regularnie tam jeździ to warto go serwisować dalej. Poza tym na zwykłym przeglądzie mechanik nie wychwyci zużycia sprzęgła, bo tam się po prostu nie zagląda. Jedynie w celu wymiany co jakieś 80-150 000 km (w zależności od sposobu jazdy). Proponuję pojechać do serwisu, opisać objawy, i jeśli nadal szumi i skrzypi to mechanik na pewno doradzi co dalej. Pozdr.
sama wymiana łozyska może okazac sie bez sensu,koszt wymiany + częsc,to juz lepiej zmienic całośc jako kpl,ale oblukaj ile wezmie ASO a ile inny warsztat poza ASo kpl du zapłaciłem z robocizna ok 350 zł,a w ASo chcieli ponad 100 wiecej-np, chłodnica do mietka w aso 500 zł,a poza nim ta sama 220 zł itd
JA WYMIENIALEM CALY KOMPLET MIESIAC TEMU : lozysko oporowe , sprzeglo i docisk to koszt okolo 150 zloty w sklepie a nie w ASO , koszt wyjecia skrzyni i demontazu to u zwyklego mechanika 250 zloty (jak wiadomo trzeba wyjac skrzynie cala a to jest spory problem).
Nie polecam ASO bo oni na tego typach sprawach maja masakrycznie duza przebitke.


sama wymiana łozyska może okazac sie bez sensu,koszt wymiany + częsc,to juz lepiej zmienic całośc jako kpl Oczywiście, ze masz rację ale slaver pisał o szumach przy wciśniętym pedale sprzęgła. To przeważnie pierwsze objawy końca całego kompletu. Jeśli już wymieniać, to całość. Kosztów w matizie nie znam. Do legi kupiłem kpl za niecałe 300zł. Nie polecam ASO bo oni na tego typach sprawach maja masakrycznie duza przebitke slaver nie pisał, że serwisuje autko w ASO tylko, że

[ Dodano: 2008-03-10, 19:50 ]
regularnie oddawany na przeglądy . 8-mio letniego autka nikt nie powinien oddawać na przeglądy do ASO, bo oni na tego typach sprawach maja masakrycznie duza przebitke. . I jest to święta racja
wszystko na tym forum to prawda objawiona
Szum w kabinie to padające łożysko oporowe. Natomiast skrzypienie pedału mam i u siebie. Auto kupiłem trzy tygodnie temu (1999, 69 k km) i dopiero je rozpoznaję. Przesmarowałem linkę od strony kabiny i w pierwszej chwili pomogło, ale skrzypienie powróciło, choć nei tak natarczywe, jak wcześniej. Mam zresztą wrażenie, że to raczej wina kostrukcji pedału, niż linki. Czy ktoś miał już taki problem i zwycięsko sobie z nim poradził?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •