Graczem bÄdÄ câŚ
Witam
Mam problem z wymontowaniem rozrusznika z matiza top.
Przeczytałem co napisano na ten temat na forum ale nie rozwiązało to mojego problemu.
Chciałbym się dowiedzieć, czy są jakieś elementy, które należałoby usunąć wcześniej, żeby uzyskać dostęp do śrub rozrusznika (pomijam tu wiązki przewodów).
W książce Bujańskiego nie ma o tym mowy a dostęp do czegokolwiek w matizie top jest taki, że nawet chirurg naczyniowy miałby problemy.
Według rysunku w książce, rozrusznik przykręcony jest dwoma śrubami po przeciwnych stronach stojana, przesuniętymi o 90 stopni na obwodzie względem elektromagnesu.
Z kanału widzę jedną ze śrub, druga powinna więc być po drugiej stronie (od strony bloku silnika?)
Jak się do niej dostać? Czy odkręcenie kolektora dolotowego mogłoby to ułatwić? Tylko następna rzecz to jak dostać się do śrub kolektora?
Marios, kolektora nie tykaj. Altek wymontuj od spodu z kanału,najazdu lub z podnośnika.
Odkręciłem wszystko co dało się zobaczyć z kanału, czyli oprócz przewodów dwie śruby: jedna wkręcana w korpus rozrusznika, jedna z nakrętka na wysokości elektromagnesu.
Co odkręcać dalej?
Od góry da się od biedy zobaczyć jedną śrubę która jest umiejscowiona po przeciwnej stronie tej wykręconej (trochę poniżej kopułki, lekko w stronę grodzi) Nie da się włożyć klucza bo przeszkadzają linki biegów. Jak to ruszyć? I czy to w ogóle ta śruba?
Czy czujnik temperatury oleju trzeba też odkręcić czy da się wyciągnąć rozrusznik bez ruszania czujnika? I czy po odkręceniu wyleje mi się olej?
Czy czujnik temperatury oleju trzeba też odkręcić czy da się wyciągnąć rozrusznik bez ruszania czujnika? I czy po odkręceniu wyleje mi się olej?
Matiz ma taki bajer? chyba czujnik cisnienia oleju?nieodpowiem Ci na to pytanie,ale jak juz robisz to sam ocen,sadze ze wystarczy kabel z niego sciagnac,a jak juz musisz go odkrecic to moze wyleciec ale minimalnie nieduzo oleju