Graczem będąc…

Witam to pierwszy mój post, dlatego proszê o wyrozumia³o¶æ. Od niedawna mam problem z moim Matizkiem. A mianowicie pewnego razu us³ysza³em jak±¶ nierówn± prace w silniku zagl±dn±³em i zauwa¿y³em brak p³ynu borygo (by³o na samym dnie), dola³em na poziom MAX. Nastêpnego dnia by³o to samo nie mia³em juz p³ynu borygo to dola³em wody. Na trzeci dzieñ zrezygnowa³em z jazdy. "Specjali¶ci" powiedzieli ze to uszczelka pod g³owic±, dlatego ubywa p³ynu i sie miesza z olejem. Zainwestowa³em w uszczelkê, oleje i zbiorniczek wyrównawczy do, borygo (bo ten stary by³ ca³y czarny prawie). Wczoraj uszczelka zosta³a wymieniona, olej zalany, wszystko piêknie. Teraz tego p³ynu schodzi jeszcze wiêcej i nierówno pracuje, ga¶nie i wylatuje dymek z rury. Co mo¿e byæ przyczyn± takiego zachowania, dodam tylko, ¿e dalej na bagnecie jest olej z tym "mas³em".


Mo¿e uszczelka nie jest dobrze dokrêcona?
A w jakim stanie by³a stara uszczelka? Faktycznie by³a uszkodzona czy tylko kto¶ Ciê naci±gn±³ na koszty?
Fachowcy spieprzyli wymiane uszczelki Tyle
Oczywiscie o ile blok nie pekniety
Benzyna/spalinami nie wali ze zbiorniczka wyrownawczego?
Z tego, co widzia³em uszczelka by³a przepalona, podobno przez jaki¶ czas nie by³o p³ynu borygo i dlatego tak sie zrobi³o.

[ Dodano: 2008-07-18, 13:07 ]
Fachowcy spieprzyli wymiane uszczelki Tyle
Oczywiscie o ile blok nie pekniety
Benzyna/spalinami nie wali ze zbiorniczka wyrownawczego?

Jak sprawdziæ czy blok jest niepêkniêty? A ze zbiornika wyrównawczego nie ¶mierdzi spalinami ani benzyn±


przepalona uszczelka to przedmuch a to ¿lobi sobie w glowicy-miales planowan±?no i...mo¿e nie na temat,ale kolektor plastykowy jest chlodzony ciecza w miejscu styku z glowica -moze nieszczelny jest ,albo pekniety i woda -borygo,leci do komory silnika wraz z powietrzem podawanym przez kolektor,a ze jest tam podci¶nienie to moze spoko zasysac ta wode
Witam serdecznie
Mam podobny problem z Matizkiem:
! Ubywa p³ynu ch³odniczego! Mechanik postawi³ diagnozê:pompa wody uszkodzona.Po jej wymianie wraz rozrz±dem nici,p³ynu dalej ubywa (wycieków nie widaæ).
Kolejna diagnoza uszczelka po g³owic±(olej czysty i nie przybywa)
Uszczelka wymieniona (korek zbiornika wyrównawczego te¿) chyba nie pomog³o!
Proszê o odpowiedz na parê pytañ
1.Czy gor±cy silnik mo¿e wyrzucaæ p³yn przez korek wlewowy?
2Czy uszkodzony egr (kolektor ss±cy) mo¿e wdmuchiwaæ spaliny do uk³adu ch³odzenia?
3 Co mo¿e byæ powodem rozszczelnienia pompy wody , du¿e ci¶nienie w uk³adzie ?(druga pompa uszkodzona po 5k km}
Aktualnie autko dalej w naprawie i kolejny demonta¿ g³owicy ( diagnoza uszkodzony kolektor ss±cy)
Po naprawie ( nie wiem czego ale mam nadziejê ze autko bêdzie sprawne ,na razie kasa -700 a po kolektorze pewnie -1200) napiszê dok³adnie o usterkach.
Witam. Dzisiaj jadê sam rozebraæ ten silnik i zobaczê, co sie tam dzieje, bêdê to robi³ pod okiem mechanika ¿eby nie na robiæ jeszcze wiêkszej maniany. Jak skoñczê, czyli ok 20 to napisze, co mo¿e byæ nie tak i czy s± jakie¶ wadliwe elementy.
Po rozebraniu ga¼nika doszli¶my, ¿e przewody od uk³adu ch³odzenia by³y wtykniête w te doprowadzaj±ce powietrze do ga¼nika, co powodowa³o natychmiastowy ubytek p³ynu. Po jednym dniu obserwacji p³ynu juz nie ubywa na wszelki wypadek wla³em uszczelniacz do ch³odnic. Zobaczymy czy po tygodniu nic nie bedzie sie dzia³o. Jeszcze dam znaæ.
no to ci co robili z ta uszczelka pod g³owica to fachowcy jakich ma³o ,jednym s³owem jezdziles na p³ynie,z tego co piszesz tak dosz³em do wniosku, a jak juz cos to nie gaznik tylko wtrysk
Ja mia³a podobn± sytuacje i okaza³o siê ¿e to nie uszczelka pod g³owic± a uszczelka kolektora ss±cego (miêdzy kolektorem ss±cym a g³owic±) taka cieniutka uszczelka. Numer katalogowy DW344042901 w roczniku od 1996 Matiz 796ccm.
Pozdrawiam
A co ma uszczelka kolektora ssacego do ubytku plynu?
A co ma uszczelka kolektora ssacego do ubytku plynu?

kolektor ssacy jest ch³odzony p³ynem ch³odniczym
W jaki sposob? Chyba nagrzewany predzej
Mowimy o podgrzewaniu przepustnicy, czy w Mietku jest cos innego?
ooo mój drogi... Jak to co ma ubytek p³ynu ch³odz±cego do kolektora ss±cego? No mo¿e bezpo¶rednio do kolektora to faktycznie nic, ale do uszczelki, która znajduje siê miedzy kolektorem ss±cym a g³owic± to ma, i to bardzo wiele!!!
Proponuje prze¶ledziæ sobie w jakiej¶ m±drej ksi±¿ce obieg p³ynu ch³odz±cego w samochodzie marki daewoo matiz - tak bêdzie chyba najpro¶ciej zrozumieæ ten problem...
Pozdrawiam serdecznie

Dlatego pytam z ciekawosci Po kiego wala jest kolektor ssacy w mietku podgrzewany
kolektor w matizie jest plastikowy i jest bezposrednio przykrêcony do g³owicy,p³yn ch³odniczy ch³odzi kolektor od temp jaka przejmuje od g³owicy
Dzieki za rozjasnienie
Te kolektory lubi± pêkaæ
Witam.
Czy po zagotowaniu siê p³ynu (auto sta³o pod gara¿em i wentylator nie zareagowa³, p³yn wywali³o przez korek prawdopodobnie) mog³o przy okazji gdzie¶ rozwaliæ który¶ wê¿yk? Po przejechaniu 200km w trasie w zbiorniczku echo . dola³em ok 1,5 l wody, sprawdzilem olej na bagnecie tylko olej, w zbiorniczku nie widaæ oleju. W czasie jazdy czuæ by³o woñ boryga,
Cze¶æ.
No w³a¶nie u mnie siê tak sta³o - pêk³ kolektor - i mam akurat zdjêcie i pozwoli³em sobie nanie¶æ co i jak. informacja dla wszystkich którzy by siê zastanawiali sk±d leci im p³yn. niebieskie linie to plastikowe ¿ebra i plastikowe os³aniacze uszczelki, zielona to uszczelka, strza³ka pokazuje odp³yw bezpieczeñstwa (jak pêknie plasticzek okalaj±cy uszczelkê) - u mnie pêk³ tam gdzie jest na czerwono. p³yn co ciekawe lecia³ nie kiedy silnik by³ gor±cy tylko wtedy kiedy by³ zimny, oczywi¶cie pierwszy do wymiany poszed³ rozrz±d - bo tak dziwnie ciek³o ¿e kniec koñców kropla pokazywa³a siê na dole os³onie rozrz±du i na dodatek w trakcie pracy ko³o pasowe rozpryskiwa³o p³yn. dopiero po poka¼nej penetracji tematu mechanicy znale¼li przyczynê. dodam ¿e w oryginale plastiki by³y mniej wiêcej tej grubo¶ci co te kreski a w nowym (orygina³ek LG DAEWOO) ju¿ s± prawie centymetrowe
móg³ pêkn±æ po zagotowaniu? czy od 'strza³ów' na gazie?

[ Dodano: 2008-08-15, 11:34 ]
znalaz³em ¼ród³o wycieku. Korek zbiornika wyrównawczego rozwalony, zaworek w ogóle wyrwany. Po dodaniu gazu p³yn zaczyna siê strasznie pieniæ i wylatuje przez uszkodzony korek. Problemów z rozruchem nie by³o rano.
Czy¿by jednak uszczelka?
btw, orientuje siê jaki jest koszt robocizny ?
pêkniêcia jak na zdjêciu nie mo¿na ³±czyæ z gazem. zupe³nie inna czê¶æ kolektora. u mnie sta³o siê to w tydzieñ po wymianie p³ynu ch³odniczego. najprawdopodobniej nowy p³yn wyp³uka³ stare osady i tak siê skoñczy³o. to zdjêcie to tylko info dla tych którzy pytaj± siê "a co ma wspólnego kolektor ss±cy z p³ynem ch³odniczym.

[ Dodano: 2008-08-15, 11:52 ]

[ Dodano: 2008-08-15, 11:34 ]
znalaz³em ¼ród³o wycieku. Korek zbiornika wyrównawczego rozwalony, zaworek w ogóle wyrwany. Po dodaniu gazu p³yn zaczyna siê strasznie pieniæ i wylatuje przez uszkodzony korek. Problemów z rozruchem nie by³o rano.
Czy¿by jednak uszczelka?
btw, orientuje siê jaki jest koszt robocizny ?

raczej napewno uszczelka. koszty naprawy? u "Pana Stasia" uszczelki + robocizna ze 200-300z³ - w normalnym miejscu - uszczelki, planowanie g³owicy, przy okazji nowy rozrz±d, mo¿e uszczelniacze zaworów, niekoniecznie ale czemu nie nowy p³yn ch³odniczy, olej.... koszty jakie tylko chcesz... koszty s± takie jaki zakres prac wymy¶lisz.
ujade tak ze 250km? bo w³a¶nie jestem poza domem ... oczywi¶cie dolewaj±c co trochê wody.
albo ujedziesz - albo nie. ale na moje oko nie ujedziesz. nie ma jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie. ja bym siê nie pcha³ w trasê. chyba nawet do mechaników bym go zaci±gn±³. przykro mi.

acha - dolewanie zimnej wody do gor±cego silnika... ach...
ujecha³em:) po wymianie korka oczywi¶cie. Teraz Matiz idzie do mechanika, tylko nie wiem co wymieniæ poza sam± uszczelk± ?
Teraz Matiz idzie do mechanika

No skoro Matiz idzie do mechanika to on bedzie wiedzia³ co jest do wymiany
no kolego. podziwiam.
co wymieniæ? no wszystko co siê da wymieniæ przy okazji. ju¿ ci wypisa³em
tylko czy mo¿esz wydaæ tyle pieniêdzy na raz czy jednak bêdziesz to sobie rozk³ada³ na raty. ty decydujesz.
uszczelki - g³owica, kolektory, pokrywa zaworów, nowy olej filtr p³yn ch³odniczy, planowanie g³owicy.
ewentualnie
+nowy rozrz±d z pomp± wody
+uszczelniacze zaworów

niech ci mechanik powie co za ile
A co maj± wspólnego uszczelniacze zaworów z wyciekiem p³ynu?
Pokrywe zaworów te¿? a co maj± wspólnego uszczelniacze zaworów z wyciekiem p³ynu?

oczywi¶cie uszczelka pokrywy zaworów
co uszczelniacze maj± wspólnego? nic nie maj± ale pracowa³y w oleju wymieszanym z p³ynem i skoro wszystko jest na wierzchu to czemu ich nie zmieniæ. to by³a opcja dodatkowa co ewentualnie mo¿na zrobiæ jeszcze...
dziêki za odpowiedzi:) .
Okaza³o siê ¿e uszczelka jest ca³a i nie potrzeba jej wymieniaæ, bynajmniej tak twierdzi mechanik.Fakt faktem woda nie ucieka z uk³adu nigdzie, ale dla pewnosci jutro jadê do jeszcze innego warsztatu siê upewniæ. Co jest odpowiedzialne za w³±czanie wentylatora? czujnik temperatury czy jest jaki¶ w³±cznik ?
Usuniêcie usterki jest proste. Je¶li uda sie wykonaæ za¶lepkê, która odwzoruje kszta³t uszczelki wewn±trz to wszystko bêdze Ok i parê groszy w kieszeni. Nie mam fotki, ale dzia³a i bryka chula.

Cze¶æ.
No w³a¶nie u mnie siê tak sta³o - pêk³ kolektor - i mam akurat zdjêcie i pozwoli³em sobie nanie¶æ co i jak. informacja dla wszystkich którzy by siê zastanawiali sk±d leci im p³yn. niebieskie linie to plastikowe ¿ebra i plastikowe os³aniacze uszczelki, zielona to uszczelka, strza³ka pokazuje odp³yw bezpieczeñstwa (jak pêknie plasticzek okalaj±cy uszczelkê) - u mnie pêk³ tam gdzie jest na czerwono. p³yn co ciekawe lecia³ nie kiedy silnik by³ gor±cy tylko wtedy kiedy by³ zimny, oczywi¶cie pierwszy do wymiany poszed³ rozrz±d - bo tak dziwnie ciek³o ¿e kniec koñców kropla pokazywa³a siê na dole os³onie rozrz±du i na dodatek w trakcie pracy ko³o pasowe rozpryskiwa³o p³yn. dopiero po poka¼nej penetracji tematu mechanicy znale¼li przyczynê. dodam ¿e w oryginale plastiki by³y mniej wiêcej tej grubo¶ci co te kreski a w nowym (orygina³ek LG DAEWOO) ju¿ s± prawie centymetrowe [url=http://images25.foto...1dm.jpg]Obrazek[/URL]
Plyn borygo jest najgorszy jaki moze byc stosowany w matizie ze wzgledu na plastikowy kolektor a ten plyn wchodzi w reakcje z plastikiem. U mnie ta czesc kolektora wygladala jak ksiazka rozwarstwiony plastik. Zostalo to uciete i zaslepione metalowa blaszka, smiaga az milo juz 3ci rok, lepszym plynem byl by G12 takiego uzywam jest to koncentrat litrowy lepszy od borygo
ja tam od nowosci na borygo jezdze i jest na razie git,ale przy najblizszej wymianie p³ynu przezuce sie chyba na Prestone
Pod³±czam siê do tematu ja mam ten sam problem z kolektorem cieknie z niego p³yn . Na razie szczelinê zaklei³em klejem odpornym na wysok± temp. oby zadzia³a³o . . Pozdro dla klubowiczów !!!
A ja mam trochê inaczej: Wszystko wskazuje na to, ¿e przecieka zbiornik wyrównawczy p³ynu ch³odz±cego - tempo ubytku p³ynu nie jest du¿e, a zbiornik jest stale mokry od spodu i z ty³u. Czy to mo¿liwe, ¿eby siê rozszczelni³ na ³±czeniu?
Dok³adnego miejsca ubytku jeszcze nie zidentyfikowa³em - przecieka od trudno dostêpnej strony.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •