Graczem będąc…
witajcie,
mam takie pytanie/problem :
wymienia³em komplet wahaczy i po wymianie zajecha³em na stacje diagnostyczn± ¿eby sprawdziæ uk³ad zawieszenia - amortyzatory, zbie¿no¶æ itp. i okaza³o siê ¿e na przodzie nie mo¿na ustawiæ prawid³owo geometrii... ko³a maj± 5 st odchylenia. przy dopuszczalnym 1 st. auto bêdzie mniej stabilne, i bêdzie ciê³o opony. a tego nie chce. matiz nie by³o nigdy rozbity. wyglada to tak jak by wahacze by³y 'za krótkie ' (!!?? ) nie wiem czy jest cos takiego mo¿liwe. kupi³em fabryczne koreañskie, w sprawdzonym sklepie.
proszê o poradê, mo¿e kto¶ siê z czym¶ takim spotka³ .
chodzi ci o k±t pochylenia ko³a?pozostaje tylko jedno wyjscie,nieorienuje sie dokladnie ale u siebie mam regulacje tego kata na mocowaniu kolumny Mcphersonap[na ¶rubach mocujacych] z zwrotnica,niewiem czy w wszytskich matizach byla taka mozliwo¶c
tak, chodzi o k±t pochlenia ko³a. ko³a s± pochylone do³em do ¶rodka 5 st. regulacja nic nie da³a, tzn da³a, ale wiêcej siê nie da.
ciekawe,cos musi byc z tymi wachaczami skoro auto nieby³o bite,widze takie wyjscie zeby te otwory w kolumnie Mcphersona powiekszyc,moze te kilka mm dalobysie zpilowac ale to tylko moja sugestia
Na prawde ciekawe, ja wymienilem z miesac temu osobiscie oba wahacze, tez niby na oryginaly koreanskie no i tez sie porobilo - mi sie kó³ka rozesz³y o 5st, ale wizyta na geometri zalatwila sprawe = gosciu wyregulowal zbieznosc i jest cacy. Na kolumnie tak jak pisze kolega niby cos tam mozna regulowac, ale ja bym jeszcze sprobowal u innego mechanika diagnosty.
nasuwa sie jeden wniosek-wachacz wachaczowi niejest równy lub niemozliwe jest znalezienie 2 identycznych wachaczy
Po wymianie wahaczy przewaznie wychodzi zbierzno¶c "na minusie" ale jeszcze sie nie spodka³em ¿eby nie da³o sie ustawiæ .Musi sie daæ
Równiez zmienialem wachacze ale nie mialem z czyms takiem do czynienia pozdrawiam
[ Dodano: 2008-10-14, 11:26 ]
niestety musisz sam rozwiazac ten problem