Graczem bÄdÄ câŚ
Witam,
Samochód Matiz przebieg 95 tyś.
1,5 tyś (miesiąc temu) temu wymieniłem rozrząd w autoryzowanym serwisie Daew.. w Gdańsku przy ul. Hallera. Wymieniłem: pompa + pasek Bosch + napinacz + płyn w chłodnicy. Części dawał serwis chciałem uniknąć spychologi w przypadku awarii. Skasowali mnie jak za zborze. Po wyjeździe z serwisu coś lekko świszczało i troszeczkę „wyło” po zgłoszeniu się z tym do serwisu powiedzieli mi że pasek został mocno naciągnięty i to ustąpi jak pasek sie ułoży. Obecnie przejechałem 1,5 tyś km i w momencie gdy samochód jest mocno rozgrzany np. długa jazda w korkach na biegu jałowym i na niskich obrotach coś wyje. Po dodaniu gazu wycie zanika. Proszę o radę co to może być i czy warto robić kłótnię w serwisie.
Pozdrawiam
Paweł
Może faktycznie jeszcze się nie ułożył, albo napinacz jest za bardzo skręcony lub wadliwy i wyje. Poczytaj na necie ile mniej więcej ludziom się pasek układa, może to być jeszcze co innego, Zaóważyłeś to przy okazji wymiany a wcześniej się nie wsłuchiwałeś.
pasek Bosch
Podstawowy błąd a po drugie to pewnie już Ci ta nowa pompa wyje
Sprawdź pasek, czy jest dobrze naciągnięty. Wymieniałem już drugi rozrząd, i nic nie wiem o układaniu się paska, liczy się odpowiednie go naciągnięcie. To może być też wadliwa rolka napinacza. Lepiej niech szukają w serwisie do skutku, bo możesz sobie narobić kłopotów.
U mnie przy wymianie rozrządu (Lanos 16V) ani przez moment nie było "nietypowego zachowania". Pierwsze słyszę żeby pasek rozrządu musiał się naciągnąć.... a jak sięnaciągnie jeszcze bardziej to co... spadnie? pompa będzie źle chodzić? ząbki przeskoczą?
Ja stan i naciąg paska rozrządu sprawdzam co ok 10kkm - nigdy nie musiałem dociągać
Rozrząd to taki element że lepiej żeby się nie zepsuł - wracaj do serwisu, powiedz że problem nie ustępuje, jak nie naprawią albo będą chcieli skasować za naprawę postrasz rzecznikiem konsumenta.
Kita Ci wciskają z tym paskiem. To może być pompa .Myślą sobie ,że objawy miną i dlatego zbywają .Masz prawo do reklamacji. Jak dobrze pamiętam, to miałem gwarancję po wymianie rozrządu
Pasek powienien być właściwie naciągnięty przy wymianie. To jak powinien być naciągnięty itp. jest dokładnie opisane w instrukcji. I wszystko.
Jakieś teorie o układaniu się paska to majaki niedouczonych mechaników rutyniarzy co to - klucz dynamometryczny mają w dłoniach - typowy tekst.
Co za bzdura ....
Albo jest naciagniety za mocno pasek <grozi peknieciem :/>, albo ktora rolka jest do dupy :/ Tak czy siak, reklamuj nic nie ma prawa wyc po wymianie
Dziekuję bardzo za podpowiedzi. Dziś byłem w serwisie reklamować ponownie. Początkowo mechanik stawiał na altelnator(chcieli zepchnąć na coś innego). Jednak po odłączeniu altelnatora tzn. zrzucenia paska i uruchomienia silnika okazało sie ze odgłos lekkiego wycia nie ustąpił. Okazało sie ze pasek był za mocno naciągnięty. Poluzowano lekko na napinaczu i wszystko ok. Zabieg trwał kilka sekund po odkręceniu wszystkich odsłon.
Pozdrawiam
Paweł
No tak, ciekawe tylko czy ten pasek nie ulegl szybszemu zuzyciu, czy rolki nie zostaly zbyt mocno obciazone itd ile km tak zrobiles?
hejka witam
mam ten sam problem wymienialem sam pasek rozrzadu z napinaczem oraz spręzynką na początku dosyć wyło to popusciłem pasek zasięgłem informacji u pobliskiego mechanika jesli pasek jest zabardzo naciagniety to wyje popusciłem wiec i dalej jeszcze sa słyszalne dzwięki gwizdania proponujecie jeszcze popuscić ? jak prawidłowo ocenić stan naciagniecia paska rozrządu prosze o pomoc
Wychodzę z założenia, że jak wymieniać to cały komplet. Pasek powinien mieć dł.851.6 mm. W moim mietku po naciśnięciu palcem ugina się na 20mm.Tak samo robiłem w fiatach i jest ok, nie ma prawa gwizdać , ani wyć na dekiel
pełen sukces
popusciłem paseczek i chodzi jak rakietka
dzieki za podpowiedzi pozdrawiam
Jak sprawdzic napiecie paska? Po znakach na napinaczu
Tico i mietek nie mają znacznika na napinaczu . Do wiadomości podam tylko że istnieje coś takiego jak czujnik pomiarowy napięcia pasków rozrządu [ również w wersji elektronicznej ]
To jeszcze wyje
a jestes pewien ze to pasek?
Wyje albo rolka napinacza albo pompa wodna. Wymieniałem już dwa razy rozrząd, nic innego nie może hałasować. Napięcie paska można sprawdzić palcem, po naciągnięciu, lekko naciśnij kciukiem, powinien się ugiąć ok.1 cm. Sprawdz rolkę napinacza, wydaje mi się, że to jej wina.
wada napinacza ... albo nie wiem może masz kola zębate zużyte i dlatego wyje chodź nie wiem czy może być tego powód ja popuściłem pasek i chodzi