Graczem będąc…

Silnik w moim Matizie dziwnie pracuje, to taki jakby swist, gwizd i wycie. Rozrzad byl wymieniony niedawno ale to nie rozwiazalo problemu, mechanik wymienil:
- pasek rozrzadu
- napinacz
- pasek klinowy
pompa wody podobno byla ok wiec nie wymienil. Dzwiek wyraznie sie nasila nawet po delikatnym dodaniu gazu na luzie, tak na oko 1500-2000 obr i potem w miare zwiekszanie obrotow robi sie coraz glosniej, co to moze byc?


lozyska w alternatorze
lozyska chyba powinny szumiec a to jest taki gwizd polaczony z wyciem i wydaje mi sie ze dochodzi z silnika
przydaloby sie jakies nagranie bo po samym opisie trudno cos bedzie ustalic


Zamieszczam dzwiek silnika, prosilbym o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny tego wycia KLIK
Zawór PCV
Zawór PCV
Zawor PCV? A co on ma wspolnego z wyciem silnika?
Zawór PCV
Zawor PCV? A co on ma wspolnego z wyciem silnika?
U¿yj opcji Szukaj - to nie boli
Najlepiej po moim Nicku - masz dok³adny opis przypadku
mnie tez to dziwi ale warto sprawdzic skoro kolega mial taki przypadek i pomoglo
Sprawdzenie jest proste: wystarczy (na pracuj±cym silniku) wyj±æ bagnet albo odkrêciæ korek wlewu oleju.
Jak wycie przejdzie - to musisz znale¼æ ze 6,-z³ i dokonaæ banalnej wymiany.
Sprawdzenie jest proste: wystarczy (na pracuj±cym silniku) wyj±æ bagnet albo odkrêciæ korek wlewu oleju.
Jak wycie przejdzie - to musisz znale¼æ ze 6,-z³ i dokonaæ banalnej wymiany. W jaki sposob zaworek powinien byc zamocowany? Tym fioletowym na dol czy do gory? Sprawdze tez u siebie
Odlaczylem zaworek PCV i zadnej roznicy nie zauwazylem, nawet wymienilem na nowy i tez bez rezultatu. Wydaje mi sie ze na zimnym silniku wyje troche ciszej a na cieplym robi sie glosniej, bede wdzieczny za dalsze sugestie.
Nikt nie wie co to moze byc? Bardzo prosze o pomoc bo jest to dosc wkurzajace
Zdejmij pasek alternatora i odpal silnik. Jak bêdzie cicho to wyj± Ci ³o¿yska na czym¶ co jest przez ten pasek napêdzane. Ja obstawiam alternator. Wtedy zakrêæ rêk± kó³kiem alternatora, Jak to on jest winien to us³yszysz szum...
Oddalem auto do mechanika, ktory wymienial wczesniej rozrzad. Wtedy kiedy wymienial twierdzil, ze pompa wody jest dobra bo nie szumi chociaz jak wszystko poskladal okazalo sie ze silnik wyje tak jak przed zrobieniem rozrzadu ale stwierdzil, ze jak pojezdze to bedzie lepiej. Teraz po ogledzinach stwierdzil, ze to moze byc pompa wody i chce zebym za nia zaplacil i to jest dla mnie oczywiste ale chce jeszcze abym doplacil do wymiany, gdyz poprzednio nie wliczyl w robocizne wymiany pompy. Czy ta wymiana faktycznie wiaze sie z wiekszym kosztem niz rozrzad bez wymiany pompy? Czy jest to jakas skomplikowana operacja?
Czy jest to jakas skomplikowana operacja?

Skomplikowana mo¿e nie ale wymiana pompy wody w Mietku do ³atwych nie nale¿y.
Oddalem auto do mechanika, ktory wymienial wczesniej rozrzad. Wtedy kiedy wymienial twierdzil, ze pompa wody jest dobra bo nie szumi chociaz jak wszystko poskladal okazalo sie ze silnik wyje tak jak przed zrobieniem rozrzadu ale stwierdzil, ze jak pojezdze to bedzie lepiej. Teraz po ogledzinach stwierdzil, ze to moze byc pompa wody i chce zebym za nia zaplacil i to jest dla mnie oczywiste ale chce jeszcze abym doplacil do wymiany, gdyz poprzednio nie wliczyl w robocizne wymiany pompy. Czy ta wymiana faktycznie wiaze sie z wiekszym kosztem niz rozrzad bez wymiany pompy? Czy jest to jakas skomplikowana operacja?

mechanik robi Cie w balona bo nic wiecej ponad to co zrobil nie musi robic,po prostu mial auto rozebrane mogl pompe wymienic (zle zdiagnozowal) teraz karze Ci podwojnie zaplacic za wymiane.nalezy mu sie tylko za pompe i nic wiecej za wymiane bo juz wzial za rozbiorke przy wymianie paska rozrzadu
Po wymianie pompy okazalo sie ze dalej wyje wiec mechanik stwierdzil ze to pompa oleju i ze aby ja wymienic trzeba pol silnika rozebrac, juz mi rece opadaja. Czy to faktycznie moze byc pompa oleju?
Kolego--mecher robi ciê w balona!!!!!.Je¿eli wymienia³e¶ pasek rozrz±du wraz z rolk± napinacza to po napiêciu paska bêdzie d¿wiêk taki jakby w³±cza³a siê turbina w silniku z turbodo³adowaniem.Przyczyn± mo¿e byæ te¿ za mocno napiêty pasek. Ja mia³em taki w³a¶nie efekt po wymianie paska i rolki napinaj±cej.Ale to przejdzie jak pasek siê u³o¿y.Jeszcze jeden problem mo¿e wyst±piæ : u mnie po przejechaniu 30 ty¶.po wymianie paska i rolki zaczê³o co¶ bardzo stukaæ w okolicy rozrz±du.Znalaz³em na forum ¿e to byæ mo¿e pompa wody ,wiêc inwestycja w pompê,wymiana [stara pompa po 100 ty¶.jak nowa] a okaza³o siê ¿e stukot dawa³a rolka napinacza----³o¿ysko w rolce nie mia³o ani grama smaru.Wiêc moj przypadek mo¿e komu¶ pomo¿e w diagnozie.Wiêc kto czyta ten w±tek : nale¿y przed za³o¿eniem rolki napinacza otworzyæ zabezpieczenie ³o¿yska i zobaczyæ czy w ¶rodku nie panuje " susza " by nie domy¶laæ sie po¿niej przyczyn stukania.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • nomegusta.xlx.pl
  •