Graczem bÄdÄ câŚ
witam wczoraj podczas jazdy zaswiecila mi sie kontrolka hamulca wiec postanowilem to sprawdzic okazalo sie ze poziom plynu hamulcowego to min.postanowilem to sprawdzic poniewaz wydaje mi sie ze nie moze byc tak duzego ubytku.sprawdzilem klocki tarcze szczeki z przodu wygladaja jak nowe jeszcze nigdy nie byly wymieniane.nastepnie zabralem sie za odkrecenie tylnego lewego kola i co sie pozniej okazalo felga oraz opona byla cala mokra gdy dostalem sie dalej zauwazylem zniszczony cylinderek.Moje pytanie jest takie czy powinienem wymienic tez cylinderek w drugim kole pomimo ze jest dobry i jaki jest koszt zakupu takiego cylinderka Moj matiz ma dopiero przejechane 45 tys km.
Wymieniaj kompletami L i P bo po tem to się potraf ze mścić lub nie będzie równa siła hamowania.
Cylinderki są po około :
CYLINDEREK HAMULCA TYŁ 96320670S 33,00 zł SZT
CYLINDEREK HAMULCA TYŁ KOREA 96518606 47,99 zł SZT
A i odrazu kup też przewody (łączniki) miedziane (krótkie) bo lubią się urywać
Tylko abyś nie miał jeszcze szczęk do wymiany lepiej sprawdz wszystko 2x abyś miał 1 robotę.
Lub odrazu kupić coś takiego i masz święty spokój: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=609875647
[ Dodano: 2009-04-16, 09:53 ]
Moj matiz ma dopiero przejechane 45 tys km.
Tak ale 10lat zrobiło swoje korozja itp. Tak samo jest z paskami bo niby przebieg mały ale wiek robi swoje a paski parcieją.
dzis pojde do sklepu zobaczyc czy maja cylinderki wymienie oba odrazu.szczeki sa jeszcze w dobrym stanie. Sugerujesz również wymianę rozrządu bo jeszcze nikt tego nie ruszal a autko dlugi czas stalo garazowane
Sugerujesz również wymianę rozrządu bo jeszcze nikt tego nie ruszal a autko dlugi czas stalo garazowane
Tak jak najbardziej. Masz mały przebieg ale paski parcieją,pękają z racji wieku (10lat) więc choć sam pasek+napinacz wymień i spij spokojnie Polecam Pasek GATES.
Możesz odrazu wymienić pasek + pompę + napinacz jak nie jest Ci szkoda wydać dodatkowo pare groszy więcej na pompę. Choć powiem Ci że sam pasek z napinaczem na razie wystarczy
ps. pasek od alternatora też sprawdz przy okazji.
ok tym również się zajmę .czeka mnie jeszcze wymiana oleju w najbliższym czasie nie bede nic zmienial moj mietek jezdzi na lotosie 5W40 taki tez zaleje i oczywiscie filtry.w ksiazce sugeruja rowniez wymiane oleju przekladniowego ale nie wiem jak sie do tego odniesc
Bartek czy nie szkoda Ci tak dobrego auta z tak małym przebiegiem zalewać LOTOSEM
Mietki bardzo lubią CASTROL MAGNATEC 5W40
Skrzynia co 40tyś.
zapomnialem dodac ze sie tak sklada ze lotosa mam za darmo wiec z tego ten wybór.no ale zastanowie sie nad tym castrolem dla dobra mojego mietka.
same wymiany ehh.wiec olej przekladniowy rowniez zmienie .
zapomnialem dodac ze sie tak sklada ze lotosa mam za darmo wiec z tego ten wybór
No to rozumiem. ale na skrzynie nie oszczedzaj na oleju
Polecam Ci : CASTROL SMX-S bo sam go lałem a biegi chodziły na nim jak w masełku
Jak dbasz tak masz
zastosuje sie do twojej odpowiedzi kupie tego castrola do skrzyni bo ostatnio przy redukcji z 3 na 2 musze ostatnio uzyc troszke sily . dzieki Jak dbasz tak masz
zgadza sie lepiej wymieniac na czas i cos sprawdzonego niz sie pozniej martwic
daję +
dodam tylko jak bedziesz wymieniał cylinderki, zachlapane elementy hamulców przemyj jakims dobrym rozpuszczalnikiem zarówno szczeki jak i bebny
jak najbardziej musze to wyczyscic, przemyc poniewaz jak to rozebralem wygladalo to tragicznie tzn . taki syf
Znam takie przypadki więc Ci napisze:
No i niczego nie smaruj. Bo po tem pył z okładzin + smar = jeszcze wiekszy syf.
a to cos nowego dla mnie. jak rozbieralem to tylko ta ta srodkowa nakretka byla wysmarowana .Nie wiem co bym zrobil bez tych porad
była wysmarowana,bo za pomoca niej regulujesz luz na łożyskach takze uwazaj zeby syfu do łożysk przy okazji nienaleciało, najlepiej przemyj wyczysc łozyska i daj swiezegio smaru grafitowego do łożysk[ zwanego towot]
kolejna cenna wskazówka wiele mogge sie dzieki wam nauczyc bedac takim laikiem w tych sprawach.co do smaru doskonale go znam jeszcze z czasow gdy naprawialem rowery
Smar z łożysk nie dostaje się do tarczy kotwicznej bo z jednej strony jest kieliszek a z drugiej uszczelniacz.
dostac sie niedostaje ale przy demontazu bebna niewiele trzeba zeby łozysko wypadło z bebna na ziemie i itp
wymienilem jeden cylinderek bo na drugi nie bylo czasu .wczoraj zauwazylem ze felga zaczyna byc mokra wiec pewnie znow jest ubytek plynu hamulcowego musze sie wziac w najblizszym czasie za prawa strone. PS.odkrecenie po 10 latach przewodu hamulcowego graniczylo z cudem ale sie udalo.niestety musze je wymienic na nowe.
PS.odkrecenie po 10 latach przewodu hamulcowego graniczylo z cudem ale sie udalo.niestety musze je wymienic na nowe.
A pisałem Ci o tym:
A i odrazu kup też przewody (łączniki) miedziane (krótkie) bo lubią się urywać itp.
chcialem kupic juz wczesniej, w sobote wlecialem przed 13 do sklepu i wzialem plyn hamulcowy a przewody mki wylecialy z glowy
wlasnie zakupilem przewody hamulcowe.na tyle ile sie dalo zmiezylem moje poprzednie wyszlo mi ok 25 cm ale w sklepie mieli najkrotsze 32 cm wiec kupilem je i to za jedyne 7 zł /szt .napisalem o tym moze sie to komuś przyda .;)
czyli teraz już dobrze będzie
Świetnie
witam witam:D:D:D ja takie błache pytanko mam......czy wiecie moze jaką ma długość przewód hamulcowy w matizie??
Wdzięczna za odpowiedź:D
czy wiecie moze jaką ma długość przewód hamulcowy w matizie??
Który?